نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتفاقاتی که در فوتبال ایران می‌افتد عجیب و نادر است، به طوری که نمونه اش را در هیچ جای جهان نه دیده‌ایم و نه شنیده‌ایم!

به گزارش خبرورزشی، این‌ اتفاقات هم به خاطر مدیریت ضعیف حاکم بر فوتبال ایران و همچنین ناقص بودن قوانین است. به طور مثال آیا تا به حال شنیده اید که مثلاً رئال‌مادرید یا بایرن‌مونیخ دو تیم باشد؟ یا دو تیم با این اسم با دو مربی و مدیر‌عامل مجزا در حال تمرین باشند؟ اما در فوتبال ایران تا دلتان بخواهد این اتفاق رخ داده است، اخیراً هم سپیدرود این‌گونه است. یک تیم با خداداد تمرین می‌کند و یک تیم با علی نظرمحمدی؛ فدراسیون فوتبال هم در این بین فقط نظاره‌گر است.
یکی دیگر از اتفاقات تازه در فوتبال ایران که شاید باید در دانشگاه مدیریت فوتبال برای دانشجویان درس شود ضبط پاسپورت بازیکن برای نگه داشتن اوست!
در فوتبال حرفه‌ای اگر باشگاه مخالف جدایی بازیکن باشد با بازیکن می‌نشیند و جلسه می‌گذارد و حرف می‌زند. اگر قانون مانع جدایی بازیکن شود بازیکن موظف است در باشگاه بماند و اگر قانون منع نداشته باشد بازیکن بدون هیچ مشکلی جدا می‌شود. البته در فوتبال حرفه‌ای مرسوم است بازیکن اگر قرارداد داشته باشد طی تعامل با باشگاه از تیم جدا می‌شود، چون باشگاه‌های حرفه‌ای می‌گویند هیچ بازیکنی را نمی‌توان به زور در تیم نگه داشت.
نیمار از بارسا به پاری‌سن‌ژرمن رفت. کریس از رئال به یووه نقل مکان کرد. این‌قدر این جابه‌جایی‌ها حاشیه‌ساز و خبر‌ساز نشدند که انتقال سیدمجید حسینی از استقلال به تیم ترابوزان اسپور حاشیه‌ساز شده است. یقین بدانید اگر باشگاه استقلال با سیدمجید حسینی در یک فضای احترام‌آمیز جلسه می‌گذاشت و از او می‌خواست با توجه به نیاز باشگاه این فصل در تیم بماند چه بسا به راحتی قبول می‌کرد استقلالی بماند، اما حالا که پاسپورت او را گرفته‌اند عصبانی شده و می‌خواهد هر طور شده استقلال را ترک کند.
این رفتار از سوی مدیران باشگاه استقلال واقعاً عجیب بود. گروکشی از بازیکن که در رسانه‌های خارجی هم بازتاب داشته است. در عصر ارتباطات و هزاره سوم همه کار‌ها براساس مذاکره پیش می‌رود نه گروکشی.
واقعاً مدیریت در فوتبال کار هر کسی نیست و امید روزی فرا برسد که به این نتیجه برسیم مدیریت در فوتبال هم یک تخصص است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی