نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس تا به حال در چارچوب سوپرجام مقابل هم قرار نگرفته‌اند و اگر این دیدار برگزار شود، اولین شهرآورد پایتخت خواهد بود که برنده آن فاتح سوپرجام می‌شود.

تقابل‌های استقلال و پرسپولیس در تک‌بازی‌ها
خبرورزشی/سعید شاه‌نظری؛ اما و اگر‌های زیادی برای برگزاری سوپرجام فوتبال ایران وجود دارد و هنوز مشخص نیست این دیدار برگزار می‌شود یا خیر. دیداری که، چون بین استقلال و پرسپولیس است، جذابیتی دوچندان پیدا کرده است. از سوی دیگر سال گذشته تیم نصفه و نیمه نفت تهران در سوپرجام شرکت کرد و پرسپولیس آن‌قدر راحت این تیم را شکست داد که حسرت یک رقابت نزدیک و جذاب به دل فوتبال‌دوستان ماند. این دلایل دست به دست هم داده تا همه منتظر تقابل استقلال و پرسپولیس در یک سوپرجام استاندارد و پرهیجان باشند.
استقلال و پرسپولیس تا به حال در چارچوب سوپرجام مقابل هم قرار نگرفته‌اند و اگر این دیدار برگزار شود، اولین شهرآورد پایتخت خواهد بود که برنده آن فاتح سوپرجام می‌شود. سرخابی‌های تهرانی پیش از این ۳ بار در بازی‌های تک‌حذفی مقابل هم قرار گرفته‌اند که هر ۳ بازی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی بوده که شرایط مشابهی با سوپرجام دارد. به همین دلیل تقابل‌های این دو تیم را در تک‌بازی‌ها بررسی می‌کنیم.
قلعه‌نویی عامل شکست استقلال
سرخابی‌های تهرانی اولین بار در سال ۶۷ در مرحله یک‌چهارم جام حذفی به مصاف هم رفتند که سرخپوشان در ضربات پنالتی پیروز میدان شدند. این اولین بار بود که دو تیم رفت و برگشت با هم دیدار نمی‌کردند و بعد از تساوی در ۹۰ دقیقه قانونی و ۳۰ دقیقه وقت‌های اضافه بازی به پنالتی کشید. برنده این شهرآورد برای اولین بار در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شد و سرخپوشان در حالی ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند که امیر قلعه‌نویی در اولین بازی عمرش برای استقلال پنالتی را از دست داد. محمدرضا شکورزاده هم پنالتی‌اش را خراب کرد...
قهرمانی پرسپولیس
سال ۷۸ دو تیم به فینال جام حذفی راه پیدا کردند تا برنده بازی صاحب جام شود. پرسپولیس در این بازی با گل دقیقه ۱۲ هاشمی‌نسب از استقلال پیش افتاد، اما آبی‌های تهرانی در دقیقه ۵۰ با گل سهراب بختیاری‌زاده به بازی بازگشتند. دقیقه ۸۵ افشین پیروانی گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر رساند تا سرخپوشان قهرمان جام حذفی شوند.
برد تاریخی استقلال
سال ۹۰ برای بار سوم در دیداری تک‌بازی دو تیم مقابل هم قرار گرفتند و این بار نوبت استقلال بود که باخت‌های گذشته را جبران کند. استقلالی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی بعد از تساوی صفر- صفر در دقایق معمول ۳ گل در وقت‌های اضافه زدند تا یک برد تاریخی را مقابل حریف دیرینه خود ثبت کنند. آبی‌های تهرانی در فاصله دقایق ۹۵ تا ۱۰۷ سه بار دروازه پرسپولیس را فرو ریختند تا برای اولین بار در نظرسنجی رسمی طرفداران استقلال از پرسپولیس پیشی بگیرند و آبی‌های تهرانی در یک بازی به یادماندنی حریف را شکست دهند. در این بازی جباری ۲ و شریفات یک گل برای استقلال زدند.
سوپرجام هم مانند بازی‌های حذفی باید برنده داشته باشد و اگر در وقت اضافه نتیجه مشخص نشود، بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی خواهد کشید. تقابل استقلال و پرسپولیس برای اولین بار در سوپرجام جذابیت‌های فراوانی دارد و امیدواریم این بازی لغو نشود و در صورت عدم برگزاری در تاریخ ۲۹ تیر در روز دیگری شاهد این تقابل دیدنی باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی