۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص خداحافظی سردار آزمون گفت: بعید است سردار در امارات و جام ملت‌ها نباشد.

کی‌روش: سردار را به کریس رونالدو ترجیح می‌دهم!
به گزارش خبرورزشی،  کارلوس کی‌روش به سردار آزمون علاقه عجیبی دارد. روزی که او سردار را پیش از جام جهانی برزیل خط زد، هیچ وقت کسی تصور نمی‌کرد بعد‌ها آزمون، برای کی‌روش این‌قدر محبوب شود. بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی ۲۰۱۴، ایران سریعاً برای جام ملت‌های استرالیا استارت زد و رضا گوچی مهاجم فیکس ایران متوجه شد یک رقیب جدی دارد. کی‌روش سردار آزمون را بار دیگر به اردوی ایران فراخواند تا در استرالیا او را مهره فیکس بگذارد. در بازی‌های دوستانه کی‌روش ثابت کرد او مهاجم اولش است. سردار در جام ملت‌ها هم یک گل زیبا مقابل قطر زد ولی رضا گوچی در بازی امارات، با گل مهمی که به ثمر رساند نشان داد هنوز آماده است و می‌تواند شماره یک باشد. سردار در بازی معروف مقابل عراق گل زد و رضا در همان مسابقه هم توانست گل سوم ایران را وارد دروازه حریف کند. در شروع مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ هم سردار در بازی اول مقابل قطر موفق نبود ولی وقتی رضا گوچی به میدان رفت توانست گل بسیار مهمی بزند. آن سه امتیاز نقش زیادی در صعود ایران داشت. هر چه می‌گذشت رضا بیشتر به این نتیجه می‌رسید که کارلوس قصد دارد سردار را بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای کند و او را کمتر به میدان بفرستد. گوچی فصل قبل شروع خوبی در لیگ هلند نداشت و در نیم‌فصل اول دو گل زد، اما در نیم‌فصل دوم دوباره تبدیل به همان رضای آماده شد. او در مصاحبه‌ای به خبرورزشی گفت: دوست دارد مثل جام جهانی برزیل، در روسیه هم برای تیم ملی گل بزند. رضا، اما از آینده خبر نداشت و نمی‌دانست قرار نیست یک دقیقه هم در جام جهانی بازی کند...
خشم رضا گوچی
در بازی اول ایران مقابل مراکش کی‌روش ۹۰ دقیقه به سردار آزمون بازی داد. در بازی دوم مقابل اسپانیا هم همین اتفاق افتاد. آزمون در نیمه اول تلاش کرد همه هد‌ها را بالای سر راموس و پیکه بزند. در نیمه دوم هم تلاش او بیشتر شد ولی حداقل در اواخر مسابقه می‌توانست گزینه تعویض باشد و رضا گوچی جایش را بگیرد. کی‌روش، اما او را تعویض نکرد تا این بار هم ۹۰ دقیقه در میدان بماند. پس از مسابقه در میکسدزون رضا گوچی دیدنی بود. او با چشم‌های قرمز، طوری از جلوی خبرنگاران رد شد که کسی حتی جرأت نمی‌کرد با او سلام و علیک کند! چهره رضا، گویای اتفاقات درونش بود. در بازی سوم هم دوباره این اتفاق تکرار شد. این بار سردار حتی سرحال‌تر بود. کی‌روش هم طوری تعویض کرد که رضا گوچی دوباره شانس بازی به دست نیاورد. رضا پس از این مسابقه هم کلی ناراحت بود و دوباره با چهره‌ای خشمگین و برافروخته ورزشگاه را ترک کرد. البته پیش از آنکه او و دیگر بازیکنان بروند کی‌روش در رختکن از کسانی که شانس بازی به دست نیاورده بودند عذرخواهی کرد، اما انگار این عذرخواهی کارساز نبود، چون رضا توقع داشت بعد از تمام گل‌های حساسی که در این سال‌ها برای تیم ملی زده، حداقل در دومین جام جهانی‌اش یک دقیقه بازی کند. کارلوس، اما این کار را نکرد تا قوچان‌نژاد بدون اینکه حتی با سرمربی تیم ملی خداحافظی کند، عطای تیم ملی را به لقایش ببخشد و از بازی‌های ملی کناره‌گیری کند.
جمله جالب کی‌روش
دیگر برای همه ثابت شده سردار آزمون چه جایگاهی در تیم کارلوس کی‌روش دارد. همین که او مقابل خداحافظی سردار واکنش نشان نداد، گویای این مسئله است. کی‌روش به هر بازیکنی که گفت نمی‌آید، پاسخ داد به سلامت و برایش آرزوی موفقیت کرد، اما به خداحافظی سردار کوچکترین واکنشی نشان نداده است. از علاقه کی‌روش به سردار همین بس که قبل از بازی پرتغال و در جلسه فنی با بازیکنان، وقتی کارلوس کی‌روش درباره بازیکنان و کریس رونالدو حرف می‌زد، جمله جالبی به زبان آورد: «رونالدو بازیکن بزرگی است... او کیفیت بالایی دارد ولی من به شخصه سردار آزمون را به کریس رونالدو ترجیح می‌دهم.» کی‌روش شاید می‌خواست از این بگوید که دنبال بازیکن نامی در تیمش نیست. شاید قصد داشت به بازیکنان بگوید کسی را بیشتر می‌پسندد که در خدمت تیم باشد، اما این جمله او ناخودآگاه بعضی از بازیکنان را ناراحت کرد. گویا عمده ناراحتی گوچی هم از این جمله بوده چرا که اعتقاد داشته گفتن چنین جمله‌ای یعنی دیگر فوروارد‌های تیم با وجود سردار شانسی برای بازی ندارند، حتی اگر در حد و اندازه کریس رونالدو باشند. آن‌چه مشخص است، با این تعریف بعید به نظر می‌رسد کی‌روش اجازه دهد سردار در جام ملت‌های امارات بیرون بماند و به تیم ملی بازنگردد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی