نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه‌های اتلتیکومادرید، بارسلونا و لیورپول گفت: شک ندارم فوتبالیست‌های ایرانی در لالیگا موفق خواهند شد.

لوئیس گارسیا: کی‌روش آنالیز خوبی از اسپانیا داشت
خبرورزشی/امید یوسفیان؛ چند وقتی است به همت شرکت ایرانسل و حمایت‌های این اپراتور تلفن همراه و با کمک لالیگا طرح استعدادیابی و رشد بازیکنان مستعد رده‌های سنی پایه زیر نظر مربیان پایه لالیگایی انجام می‌شود. ایرانسل به عنوان حامی فوتبال ایران که نقش پررنگی در بهبود شرایط اقتصادی فوتبال داشته و با این طرح فوق‌العاده می‌تواند کمک شایانی به آینده فوتبال ما داشته باشد. پنج‌شنبه در حاشیه تمرینات این بچه‌های بااستعداد فرصتی دست داد تا با لوئیس گارسیا ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه‌های اتلتیکومادرید، بارسلونا و لیورپول که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ و قهرمانی سال ۲۰۰۵ لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، گفت‌وگویی انجام دهیم که خواندن آن خالی از لطف نیست...
*برای چندمین بار است که به ایران سفر می‌کنید؟
من دومین مرتبه‌ای است که به کشور شما سفر می‌کنم و از این موضوع خیلی خوشحالم. مردم ایران فوق‌العاده مهمان‌نواز هستند و رفتار بسیار خوبی با ما داشتند. ضمن اینکه شور و اشتیاق مردم در اینجا برای فوتبال زیاد است.
*هدف‌تان از حضور در ایران چیست؟
به کمک شرکت بزرگ ایرانسل و همکاری لالیگا به ایران آمدیم تا به طرح بزرگ استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد ایرانی کمک کنیم تا برای نسل‌های آینده فوتبال ایران مفید باشد. در همه جای دنیا و کشور‌های مطرح در فوتبال روی پایه‌ها کار و سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند. در واقع همه چیز برای داشتن فوتبال قوی و تیم ملی باکیفیت از کار روی فوتبال پایه آغاز می‌شود. یک‌شبه نمی‌توان یک تیم ملی قدرتمند ساخت و این اهمیت تیم‌های پایه را نشان می‌دهد.
لوئیس گارسیا: کی‌روش آنالیز خوبی از اسپانیا داشت
*چقدر روی فوتبال ایران شناخت دارید؟
من تیم زیر ۱۷ ساله‌های ایران را در جام جهانی هند دیدم که بسیار خوب بازی می‌کردند و مشخص بود که روی آن‌ها کار شده بود. همچنین بازی‌های ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را هم دیدم.
*تیم ملی ایران و اسپانیا در جام جهانی همگروه بودند. تیم ایران را چطور دیدید؟
از دیدن بازی‌های ایران در جام جهانی شگفت‌زده شدم. تیم ایران بسیار جنگنده بود و دفاع فشرده‌ای داشت و در خط حمله هم بازیکنان سرعتی که توانست تیم ملی اسپانیا را اذیت کند. کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی ایران آنالیز بسیار خوبی از اسپانیا انجام داد. کلاً اسپانیا به سختی توانست ایران را شکست دهد.
*اسپانیا همان تیم همیشگی نبود...
تیم ما در مرحله گروهی خوب بود، ولی مقابل لایه‌های دفاعی فشرده روسیه نتوانست کاری کند و خیلی زود حذف شد. ضمن اینکه رفتن لوپتگی دو روز به آغاز بازی‌ها تأثیر منفی روی تیم ملی اسپانیا و بازیکنان داشت.
*چند روز دیگر فصل جدید لالیگا آغاز خواهد شد. کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند؟
امسال اتلتیکو ستاره‌هایش را حفظ کرده و چند بازیکن خوب هم به آن‌ها اضافه شده، بارسلونا هم همیشه در همه جام‌ها مدعی است. به علاوه این دو تیم، رئال‌مادرید هم مدعی است. هرچند معتقدم رفتن رونالدو به این تیم ضربه خواهد زد، چون حضور رونالدو یعنی تضمین زدن ۵۰ گل در هر فصل. مطمئن نیستم ایسکو، بن‌زما و بیل بتوانند به اندازه رونالدو برای رئال گل بزنند.
لوئیس گارسیا: کی‌روش آنالیز خوبی از اسپانیا داشت
*سامان قدوس جدیدترین ایرانی در لالیگاست. می‌تواند در فوتبال اسپانیا موفق شود؟
من به اسم بازیکنان ایرانی را نمی‌شناسم، ولی با شناختی که از کلیت و استعداد فوتبالیست‌های ایرانی دارم، شک ندارم که در لالیگا موفق خواهند شد. من حتی شنیده‌ام یکی دیگر از بازیکنان فوتبال ایران به زودی راهی باشگاه کوردوبا خواهد شد. البته تنها مشکلی که وجود دارد، تفاوت فرهنگ‌ها و زبان است که بازیکنان ایرانی باید خیلی زود خود را با شرایط جدید وفق دهند.
*از بازیکنان ایرانی که در لالیگا حضور داشتند، کدام را می‌شناسید؟
مقابل جواد نکونام بازی کرده‌ام، نکونام بازیکن بزرگ و مهمی برای اوساسونا بود که دو سال پیش که به ایران آمدم هم با یکدیگر ملاقات داشتیم.
*یکی از صحنه‌هایی که در مورد شما در اذهان باقی مانده، گلی که در چمپیونز لیگ به چلسی زدید، است. بالاخره آن توپ گل شد یا نه؟
صددرصد آن توپ گل شد. هیچ شکی ندارم که ضربه من از خط دروازه عبور کرد. من کاملاً دیدم و بعد از آن به طور طبیعی خوشحالی کردم. من نمی‌دانم دوربین‌ها چه صحنه‌ای را نشان دادند، ولی مطمئنم توپم گل شد.
لوئیس گارسیا: کی‌روش آنالیز خوبی از اسپانیا داشت
*در مورد فینال خاطره‌انگیز مقابل میلان در سال ۲۰۰۵ صحبت کن...
آن بازی دیگر تکرار نمی‌شود. کار هر تیمی نبود یک نیمه آن هم مقابل میلان پرستاره ۳ گل را جبران کند، ولی ما با کمک هواداران‌مان این کار را کردیم. فینال استانبول در تاریخ خواهد ماند.
*تو در تیم‌های مطرحی بازی و با مربیان بزرگی کار کردی، کدام‌شان تأثیر بیشتری روی فوتبالت داشتند؟
اتلتیکو باعث معرفی من به فوتبال و شناخته شدنم شد. بارسا فوتبالم را شکل داد و من مدیون آن هستم، اما بهترین دوران من در لیورپول بود که توانستم موفقیت‌های زیادی از جمله قهرمانی چمپیونزلیگ را به دست بیاورم. در بین مربیان هم رافائل بنیتس در رده باشگاهی و لوئیس آراگونس در رده ملی تأثیر زیادی روی فوتبالم داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی