نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاوه رضایی بعد از بازی معتقد بود از بازیکنی که تازه به تیم جدیدی ملحق شده نمی‌توان انتظار داشت از همان بازی اول بدرخشد چراکه به تیم و سیستم جدید عادت نکرده است.

به گزارش خبرورزشی،  جنگ بزرگ هفته پنجم ژوپیرلیگ با برتری بروژ به پایان رسید تا مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی که ستاره ایرانی و گران‌قیمت را با پیراهن شماره ۱۰ در زمین داشت به ۳ امتیاز ارزشمند برابر اندرلخت رسیده دوباره یکه‌تاز رقابت‌ها شود. کاوه رضایی با وجود اینکه نقشی در گل‌های به ثمر رسیده نداشت، اما عملکرد کلی او در این بازی سنگین به قدری قابل توجه بود که رسانه‌های بلژیکی در کنار پرداختن به رکوردشکنی این بازیکن در نقل و انتقالات تابستانی به آمار‌های فردی جالبی که ستاره ایرانی مقابل اندرلخت به ثبت رساند نیز اشاره و او را خریدی رؤیایی برای سرمربی کروات بروژ قلمداد کردند. نزدیک به ۳۵ هزار طرفدار حاضر در ورزشگاه Jan Breydel در حالی شاهد رونمایی از خرید ۵ میلیون یورویی با پیراهن شماره ۱۰ مقابل اندرلخت بودند که کاوه رضایی در طول ۹۰ دقیقه درست مثل آخرین بازی که با پیراهن شارلوا به مصاف این تیم رفته بود به کابوس مدافعان اندرلخت بدل شد و گل اول بازی روی کرنری به ثمر رسید که او از رقیب در ابتدای بازی گرفته بود.
۱۲ کیلومتر دوندگی و حضور در ۹ یورش به رقیب
آمار‌های فردی ثبت شده از بازیکنان در پایان بازی نشان داد کاوه رضایی با وجود اینکه تنها سه تا چهار جلسه با هم‌تیمی‌های جدید خود در بروژ تمرین کرده بود، اما تأثیر شگرفی در برد رؤیایی مدافع عنوان قهرمانی ایفا کرده است. کلیدی‌ترین آماری که مهاجم ایرانی در بازی بزرگ این هفته ژوپیر لیگ به ثبت رساند میزان دوندگی او بود که با ثبت ۱۱ کیلومتر و ۷۹۱ متر باعث تعجب کارشناسان بلژیکی شد، چون او را در صدر بازیکنانی قرار داد که در زمین دوندگی داشتند. کاوه همچنین در ۹ یورش بروژ روی دروازه اندرلخت هم نقش داشت تا در بحث تهاجمی عطش بالای خود برای گلزنی را نشان دهد.
در صدر TOP۱۰ نقل و انتقالات تاریخ ژوپیرلیگ
سایت SPORZA در گزارشی انتقال کاوه رضایی از شارلوا به بروژ را گران‌ترین نقل و انتقال تاریخ ژوپیرلیگ دانست و نوشت: «خانواده بیات مالک شارلوا با فروش کاوه به رقمی در حدود ۵ میلیون یورو سود رسیدند که بالاترین درآمدزایی در تاریخ ژوپیرلیگ قلمداد می‌شود». بنا به این گزارش کاوه رضایی علاوه بر رساندن این سود مستقیم به شارلوا در باشگاه بروژ سالانه یک و نیم میلیون یورو خالص دستمزد دریافت خواهد کرد ضمن اینکه سران بروژ برای جلب نظر مساعد این مهاجم ایرانی یک و نیم میلیون یورو نیز آپشن برای او در بازی‌های داخلی و اروپایی در نظر گرفتند. ستاره ایرانی در حالی در صدر TOP۱۰ نقل و انتقالات بلژیک قرار گرفت که توانست رکورد ۴.۵ میلیون یورویی ایمبه ایمبویه مهاجم کنگویی را بعد از ۵ سال بشکند، چون این بازیکن در انتقالی جنجالی از خنت راهی خنک شد تا رقم ۴.۵ میلیون یورویی این انتقال سال‌ها رکورددار باقی بماند.
بیات: انتقاد نکنید، چاره‌ای جز قبول پیشنهاد بروژ نداشتم
مهدی بیات مالک ایرانی شارلوا این روز‌ها در راه فروش ستاره ایرانی خود با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده است به خصوص که روند ناکامی‌های گورخر‌ها با جدایی کاوه رضایی همچنان ادامه پیدا کرد تا طرفداران حاضر در ورزشگاه به سر دادن شعار‌هایی علیه مالک باشگاه بپردازند. بیات در واکنش به این انتقادات گفت: «از ابتدا هیچ برنامه‌ای برای فروش کاوه مد نظر نداشتیم، اما وقتی بروژ چنین رقمی را روی میز قرار داد دیگر نمی‌شد برای نگه داشتن کاوه مقاومت کرد. به هر حال این قانون فوتبال حرفه‌ای است و ما چاره‌ای نداشتیم برای ادامه حیات باشگاه زیر بار این انتقال برویم و امیدوار باشیم بازیکنی پیدا کنیم که جای خالی کاوه رضایی بهترین مهاجم حال حاضر بلژیک را برای ما پرکند».
رضایی: می‌خواهم ستاره ایران در جام ملت‌ها شوم
کاوه رضایی بعد از بازی معتقد بود از بازیکنی که تازه به تیم جدیدی ملحق شده نمی‌توان انتظار داشت از همان بازی اول بدرخشد چراکه به تیم و سیستم جدید عادت نکرده است. او گفت: «برای من اهمیتی ندارد اگر تیم با یک یا دو مهاجم بازی کند، یک فوتبالیست همیشه باید خود را با شرایط وفق دهد و خوب بازی کند. بازی سختی بود ولی ما استحقاق ۳ امتیاز را داشتیم. من از اینکه از ابتدا به میدان رفتم غافلگیر نشدم، چون کاملاً آماده بازی کردن بودم. من تنها سه جلسه تمرینی شرکت داشتم بنابراین هنوز نمی‌شود گفت که صددرصد در تیم جا افتاده‌ام، اما شک ندارم شرایط در هفته‌های آینده بهتر خواهد شد».
ستاره ایرانی در ادامه پیرامون انتقاداتی که از او در راه جدایی از شارلوا و حضور در بروژ شد، تصریح کرد: «سال گذشته می‌توانستم باشگاه را ترک کنم ولی دلم نمی‌خواست شانس خودم برای بازی در جام جهانی را به خطر بیندازم. در نهایت وقتی نتوانستم در جام جهانی بازی کنم تصمیم گرفتم جدا شوم حالا می‌خواهم تلاش خودم را بیشتر کنم و می‌دانم اگر این‌جا خوب بازی کنم، شانسم برای بازی در تیم ملی ایران بیشتر خواهد شد، چون هدفم این است که ستاره تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ شوم».
ایوان لکو: خوشحالم بازیکنی مثل کاوه دارم
سرمربی کروات بروژ با تمجید از نمایشی که خرید ایرانی در اولین تجربه خود با پیراهن این تیم داشت، گفت: «واقعاً خوشحالم بازیکنی مثل کاوه رضایی را در خط حمله‌ام دارم. او در اولین حضور خود در ترکیب اصلی تمام خواسته‌های کادر فنی را برآورده کرد و شک ندارم هفته به هفته نمایشی بهتر از او تماشا خواهیم کرد. توانایی، جنگندگی و تعصبی که این بازیکن دارد در کنار شم بالای گلزنی باعث شده او یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر بلژیک باشد و قطعاً با اضافه شدن او پازل تیمی و تاکتیکی ما کامل شده است، چون فلسفه فوتبالی بروژ با توانایی‌های او همخوانی دارد».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی