۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به خبرورزشی گفت: استقلالی‌ها حق دارند به CAS شکایت کنند.

به گزارش خبرورزشی، ماجرای سوپرجام به برنامه ۹۰ هم کشیده شد و در نهایت بحث روی آنتن زنده باز هم بی‌نتیجه ماند. پرسپولیسی‌ها خود را قهرمان می‌دانند، استقلالی‌ها از قهرمانی پرسپولیس شاکی هستند و سازمان لیگ، فدراسیون و کمیته‌ها می‌گویند باشگاه استقلال خود را بالاتر از قانون تلقی می‌کنند. برای پی بردن به آخرین اتفاقات، با سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تماس گرفتیم.
*بعد از اتفاقات برنامه ۹۰ باز هم تبعاتی را تحمل کردید؟
نه همه چیز برای ما تمام شده است. هرچه بود، تمام شد و رفت. من فقط وظیفه خودم می‌دانم از هواداران واقعی استقلال تشکر کنم. آن‌ها با من تماس گرفتند، توضیح خواستند و قانع شدند. اگر قانع هم نشدند، توهین نکردند. یک‌سری گلایه‌ها هم باقی ماند؛ برخی که خود را هوادار استقلال می‌دانستند با من تماس گرفتند و فقط توهین کردند. امیدوارم فرهنگ ما به جایی برسد که با گفتمان، مشکلات را حل کنیم نه با فحش.
*به هر حال احساساتی شده‌اند!
بله من به آن‌ها حق می‌دهم که نسبت به برد و باخت‌های تیم محبوب‌شان حساسیت نشان بدهند. این شرایط را فصل قبل و در مقطعی، با هواداران پرسپولیس داشتیم. من فکر می‌کنم باید این فرهنگ تغییر کند. بازیکنی که برای این تیم‌ها بازی کرده، زحمت کشیده و جام آورده، وقتی مقابل‌شان بازی می‌کند، ۹۰ دقیقه فحش می‌خورد، ما که جای خود را داریم.
*اما یک سؤال باقی ماند؛ بالاخره ملکی نماینده استقلال صورت‌جلسه لغو شهرآورد سوپرجام را امضا کرد یا نه؟
جلسات شورای تأمین استان با باقی جلسات متفاوت است. هر کس وارد می‌شود، باید یک فرم را امضا کند و نامش را روی آن یادداشت کند. در پایان هر جلسه، مصوبات خوانده و توسط اعضا امضا می‌شود. فیلم‌های آن جلسه را هم داریم. همان فرم‌ها به منزله قبول مصوبات است. دوستان در شورای تأمین که در خصوص برگزاری بازی بود، گفتند در این دیدار حاضر نمی‌شوند. ما هم گفتیم کار تمام است.
*سازمان لیگ چرا باید بگوید بازی ۳ بر صفر شده؟
نه این‌طور نیست. ما بیانیه دادیم با توجه به عدم حضور استقلال، بازی لغو شده و باید در مورد نتیجه اش تصمیم‌گیری شود. یک خبرنگار به من زنگ زد وگفت معنای این بیانیه چیست، من هم گفتم احتمالاً بازی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس می‌شود، چون استقلال حاضر نشده و برابر اسناد و قوانین، باید بازی با این نتیجه تعیین تکلیف شود. در ضمن، هر تیمی که مقابل حریفش حاضر نشود، باید نتیجه دیدارش ۳ بر صفر شود.
*اما استقلالی‌ها اعتقاد دارند هرگز چیزی در مورد غیبت‌شان نگفته‌اند و فقط اعلام کردند در زمان دیگری باید این بازی انجام شود. این حرف‌شان را قبول دارید؟
نماینده‌شان در شورای تأمین چنین حرفی نزد و شاید فتحی که دوست ماست، اطلاعات اشتباهی دارد. آن‌ها گفتند در بازی حاضر نمی‌شوند. ما هم گفتیم مردم را معطل نکنیم تا به ورزشگاه بیایند و بازی برگزار نشود، یکی، دو روز قبل اعلام کردیم استقلال گفته نمی‌آید و بازی لغو شده است.
*حالا قرار است چه زمانی جام را به پرسپولیس بدهید؟
جام قهرمانی پرسپولیس آماده است، اما به خاطر ماه‌های محرم و صفر، فعلاً خبری از جام قهرمانی نیست. ان‌شا‌ءا... بعد از این دو ماه، در مورد دادن جام به پرسپولیس تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌کنیم.
*اگر استقلالی‌ها بتوانند در دادگاه CAS حقانیت خود را اثبات کرده و قهرمان شوند، جام را به آن‌ها برمی‌گردانید؟
همه چیز در قانون پیش‌بینی شده است. همان‌طور که روند قانونی را سپری کردیم، طبق قانون استقلالی‌ها هم حق دارند به دادگاه‌های بین‌المللی اعتراض کنند و کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد، اما قانون به ما دستور می‌دهد طبق حکم کمیته انضباطی و تأیید استیناف، پرسپولیس را قهرمان بدانیم. مدارک استقلالی‌ها کامل نبود تا این دو کمیته رأی دیگری بدهند.
*در بازی پرسپولیس و نساجی، تماشاگران چطور تقسیم می‌شوند؟
همان قانون ۱۰ درصد برای تیم مهمان را خواهیم داشت به شرطی که پرسپولیسی‌ها بتوانند باقی ۹۰ درصد را پر کنند. در غیر این صورت، هر قدر سکو خالی باشد، به طرفداران نساجی که آمده‌اند، تعلق می‌گیرد.
*چرا این همه تغییرات در زمان بازی‌های جام‌حذفی می‌بینیم؟
تغییر زیادی نبوده؛ فقط بازی ماشین‌سازی بود که، چون پرواز مستقیم داشتند، اگر زمان را تغییر نمی‌دادیم، حداقل ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان ضرر می‌کردند. یک بازی هم ساعتش تغییر کرد، همین!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی