نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پیشین استقلال تهران گفت: استقلال پلی‌میکر ندارد تا مهاجمانش گل بزنند.

خبرورزشی/محمدرضا مدنی؛  پرویز مظلومی که به عنوان مربی (کنار منصور پورحیدری در مقام سرمربی) سال ۱۹۹۰ میلادی قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده است امید زیادی داشت تا بار دیگر تیم محبوبش بتواند این عنوان را در قاره‌کهن تکرار کند. مهاجم اسبق استقلال در دهه ۶۰ عملکرد الحاجی گرو و دیگر مهاجمان تیم استقلال را نیز مورد بررسی قرار داد و ابراز امیدواری کرد در دیدار فرداشب، شفر بتواند نتیجه غافلگیرکننده‌ای برای السدی‌ها رقم بزند.
* به بازی برگشت استقلال نزدیک شدیم. حرفی درباره دیدار رفت دارید؟
استقلال در آن بازی نتیجه‌ای گرفت که همه ما را غافلگیر کرد. قطعاً همه می‌دانستیم که السد تیم خوبی است ولی از آن سو استقلال را تیمی نمی‌دیدیم که در تهران با این همه بازیکن و سرمربی خوبش ۳ بر یک ببازد. این نتیجه واقعاً غیرمنتظره بود و همه را شوکه کرد.
* به این خاطر روی نیمکت هم اتفاقات شبیه همیشه نبود؟
قطعاً! همان قدر که ما از بیرون نسبت به نتیجه شوکه بودیم کادر فنی هم در شوک بود و روی نیمکت نشست و فقط منتظر پایان بازی بود. نمی‌دانم چرا استقلال گاهی اوقات این کار‌ها را می‌کند!
* مثل بازی ۶ بر یک العین که کسی توقع آن باخت را نداشت؟
همین! گاهی کار‌هایی صورت می‌گیرد که آدم می‌ماند چه بگوید! اگر نگاهی به اسامی بازیکنان استقلال بیندازیم می‌بینیم که این تیم کم مهره ندارد. ۶ بازیکن ملی‌پوش در تیم خودمان دارد و یک ملی‌پوش عراقی. چنین تیمی می‌تواند در دیدار برگشت هر کاری انجام بدهد.
* یعنی نتیجه‌ای برای صعود؟
البته این خیلی سخت است ولی خب در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. چه بسا استقلال هم در دوحه السد را غافلگیر کند؛ السد و همه هوادارانش را که قطعاً فکر می‌کنند تیم محبوب‌شان صعود کرده است. ولی هنوز بازی ادامه دارد.
* پیش‌بینی خودتان چیست؟
من فکر می‌کنم استقلال می‌تواند با یک نتیجه آبرومندانه بازی را تمام کند. نه باید بی‌محابا به تیم حریف بتازد و نه دنبال تساوی و نتایجی این‌چنینی باشد.
* چه کاری باید برای مهار ژاوی کرد؟
این مسائل را شفر می‌داند و قطعاً به بازیکنان تیمش هم گفته است. استقلال باید با تکیه به توانایی بازیکنان خوبی که دارد باغیرت و مردانه بازی کند. البته سابقه هم نشان داده استقلال همیشه با السد بازی‌های خوبی داشته و برنده شده است. حتماً این بار هم نتیجه خوبی می‌گیرد. دیدار قبلی در تهران را هم باید به حساب اتفاقات فوتبالی گذاشت.
* فکر می‌کنید استقلال بالا برود؟
آرزوی همه ما این است استقلال بالا برود و در فینال حاضر شود. شک ندارم اگر استقلال از این دور بگذرد قهرمان می‌شود.
* چرا مهاجمان استقلال در دیدار قبل خیلی زهردار نشان ندادند؟
اتفاقاً تا قبل از به ثمر رسیدن گل استقلال که گل به خودی بود خوب بودند ولی پس از آن که تیم آرایش دفاعی به خود گرفت همه چیز تغییر کرد و ذهنیت و تمرکز بازیکنان بر هم ریخت. الحاجی گرو که در این چند بازی کار خاصی نکرده و باید دید در این دیدار به کار تیم می‌آید یا نه. تبریزی هم اگر کمی آزادتر باشد قطعاً می‌تواند اثرگذاری اش را نشان بدهد. استقلال یک پلی‌میکر لازم دارد که با رفتن جپاروف و امید ابراهیمی که گاهی جلوتر هم می‌آمد از نداشتن چنین بازیکنی پشت مهاجمان رنج می‌برد.
* چه کسی می‌تواند در این بازی نقش مهمی ایفا کند؟
فرشید اسماعیلی باید این کار را بکند. او می‌تواند هم به خط حمله کمک کند، هم در هافبک توپ بگیرد و جنگ‌های داخل زمین السد را به راه بیندازد. در کل همه باید در این بازی دوبرابر همیشه توان بگذارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی