نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس و استقلال امروز، بیش از هر روز دیگر نیاز به خوب اداره شدن، نیاز به خوب «کوچ شدن» و نیاز به دانسته بازى کردن دارند.

خبرورزشی/ اردشیر لارودی: ١- هر دو بازى امروز مهمند. هر دو بازى امروز به یکدیگر شباهت دارند.
استقلال در دوحه و پرسپولیس در تهران، محکومند به پیروزى. هر دو تیم باید برنده شوند.
مردان سرنوشت‌ساز بازى امروز، مردانى که مى‌توانند سرنوشت مهم‌ترین مسابقه‌هاى لیگ آسیا را تعیین تکلیف کرده و نتیجه‌هاى بازى رفت را عوض کنند، عبارتند از: شفر و برانکو. مشروط بر اینکه هر دو «جوگیر» و مسابقه‌زده نشوند. مخصوصاً وینفرد شفر که نشان داده مى‌تواند خود را دستخوش احساسات کرده، تیمش را مجموعه‌اى خواست‌اندیش پراشتباه نشان دهد. ریسک‌پذیرى بى‌دلیل در حالى که ریسک جایز نیست.
پرسپولیس و استقلال امروز، بیش از هر روز دیگر نیاز به خوب اداره شدن، نیاز به خوب «کوچ شدن» و نیاز به دانسته بازى کردن دارند. با حداکثر سرعت در عین حداکثر صبورى. دل به دریا نزدن و در عین حال خیلى دلى بازى کردن.
براى استقلال، عوض کردن باخت ١-٣ به بردى مشابه باخت خانگى، در صورتى ممکن خواهد شد که شفر بهترین برنامه حرکتى را براى تیمش پیش‌بینى کند. تدابیرى که بازدارندگى اش ترمزى بر سرعت استقلال نباشد.
در تیم پرسپولیس هم نیاز اصلى همین است:... با دانستگى حرکتى، حرکت کردن. با دانستگى تاکتیکى مسابقه دادن. میان سرعت و عجله، علامت مساوى قرار ندادن.
اجبارى‌هاى غیرجبرى
٢- هر دو تیم با اجبارهاى مشابهى مواجهند.
١- زننده گل اول بازى بودن.
٢- دروازه خود را به روى مردان حریف بستن. گل نخوردن.
٣- استثنا یک امروز را، در خط حمله متفاوت بازى کردن و شجاع را در پرسپولیس از اشتباه واداشتن. یعنى فرصت‌هاى گل را هدر ندادن و از حداقل، حداکثر استفاده را بردن. خوب گل زدن. چرا نشود؟ چرا نمى‌شود؟
پرسپولیس باید علیپور را در یکى از روزهاى اوجش ببیند. منشا نباید به اشتباهات پیشین فکر کند. گذشته، رفته است. آسانگیر و آسان بازیکن استقلال هم باید چنان در ١٨ قدم حریف ظاهر شود که گویا دوباره به «پارسال» قدم گذارده و انگار که با «مامه تیام» و پشت سر او با سرور جپاروف و در کنار این دو، با فرشید اسماعیلى بازى مى‌کند. تبریزى عرضه اش را دارد و باقرى و اسماعیلى هم، مى‌ماند جانشینى براى جپاروف.
استقلال باید راهى براى جبران به‌هم خوردن ترکیب موفق سال پیشش را پیدا کند.
استقلال و نگاه به پارسال
٣- استقلال باید راهى براى گلزنى مرتضى تبریزى و روح‌ا... باقرى و حاجى گرو، بیابد. شفر باید دوباره اسماعیلى را به بلاى جان حریفان بدل کند. استقلال چندى است که از وریا غفورى جورى بازى مى‌گیرد که از هر دفاع راست دیگرى. شاید بتوان گفت: آن‌طور که کى‌روش مى‌خواهد و مى‌پسندد. براى استقلال، این تصمیمى نابجاست. در کناره راست زمین، وریا باید پاره آتش باشد و آتش‌پارگى کند.
برانکو، بازى با بازیکنان معمولى را خوب بلد است. حالا اگر سیدجلال، شجاع، کامیابى‌نیا، بشار رسن، امید عالیشاه، نوراللهى و از همه مهمتر بیرانوند را دارد، بر سرمایه او افزوده و «چپش» پرتر مى‌شود. برانکو بازى پرسپولیس را یک بار دیگر، درمى‌آورد.
باید دید شفر چه خواهد کرد. گاهى مى‌بینیم که او هنوز حسرت نداشته‌هایش (ابراهیمى، حسینى، نورافکن، جپاروف و تیام) را مى‌خورد. استقلال باید از هواى پارسال خارج شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی