نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قدوس در سوئد بار‌ها و بار‌ها با کاشته‌های بی‌نظیرش دروازه رقبا را گشود. حالا در لیگ فرانسه هم موفق شده اولین گل کاشته خود را بزند.

به گزارش خبرورزشی،  سامان قدوس واقعاً در سطح بالایی بازی می‌کند. او پتانسیل بالقوه‌ای برای درخشش در تیم ملی دارد ولی تا این لحظه نتوانسته توانایی‌های خود را بروز دهد. این هم دو دلیل دارد؛ اول اینکه در ترکیب ثابت تیم ملی نیست. مثلاً در جام جهانی فیکس نبود ولی هر زمانی که به زمین مسابقه رفت، انصافاً خوب بازی کرد و برای تیم ملی موقعیت ساخت. دوم اینکه، گاهی خسته به تیم ملی می‌رسد و کی‌روش به ناچار او را فیکس نمی‌گذارد. مثلاً در بازی با ازبکستان، سامان نیمکت‌نشین بود. او دیر به اردوی تیم ملی اضافه شد و از سویی پیش از بازی دو پرواز داشت. سامان به همین خاطر کاملاً خسته به نظر می‌رسید و نتوانست مقابل ازبکستان خوش بدرخشد. سامان در بازگشت به فرانسه، دوباره گل کاشت و موفق شد مقابل لیل برای آمیان گلزنی کند. این بار هم گل او بسیار زیبا بود و احتمالاً کاندیدای زیباترین گل هفته فرانسه خواهد شد. دو هفته قبل هم او با یک ضربه سر زیبا، دروازه رقیب آمیان را گشود و گلش در جمع بهترین‌ها بود. قدوس برابر لیل و در وقت‌های تلف شده، یکی از آن کاشته‌های فوق العاده خود را زد و بار دیگر به دیگر بازیکنان تیم ملی پیام داد که او باید کاشته‌زن شماره یک ایران باشد.
در تیم ملی بر سر کاشته‌ها بحث زیاد است. علیرضا جهانبخش و حاج‌صفی اگر در ترکیب باشند، معمولاً کاشته‌ها را می‌زنند. رامین رضاییان هم که همیشه مدعی کاشته‌زنی است. هر چند این بازیکنان هر کدام کاشته‌زن‌های خوبی هستند ولی آیا یادتان می‌آید آخرین بار کی تیم ملی روی ضربات کاشته به گل رسید؟ یکی از نقاط ضعف ایران همین است، یعنی شوتزنی. تیم ملی در این سال‌ها حتی در شوتزنی هم ناکام بوده است، در حالی که کارلوس اتفاقاً علاقه دارد بازیکنان زیاد شوت بزنند و در تمرینات هم معمولاً روی آن کار می‌کند.
حضور قدوس حالا کمی نگرانی کارلوس را کمتر کرده است. این بازیکن علاوه بر اینکه در جریان بازی خوب شوت می‌زد، یک کاشته‌زن قهار و حرفه‌ای است. مثلاً او در بازی با اسپانیا یک بار اقدام به شوتزنی کرد که توپ با اختلاف کمی به اوت رفت و گل نشد. کی‌روش به سامان گفته تا می‌تواند از موقعیت‌های شوتزنی بهره ببرد، چون به هر حال تیم ملی معمولاً سخت به گل می‌رسد، مخصوصاً در بازی‌های بزرگ.
قدوس همه‌جوره بهترین گزینه برای کاشته‌زنی به حساب می‌آید. او در سوئد بار‌ها و بار‌ها با کاشته‌های بی‌نظیرش دروازه رقبا را گشود. حالا در لیگ فرانسه هم موفق شده اولین گل کاشته خود را بزند. او در بازی آمیان و لیل، با چنان قدرتی ضربه‌اش را زد که گلر حریف تنها ایستاد و نگاه کرد. دقت ضربه سامان هم بسیار بالا بود، به شکلی که بعضی سایت‌ها آنالیزی هم رویش انجام دادند. سامان به شکل خاصی کاشته می‌زند. او به نوعی از مسی و رونالدو با هم الگو برداری کرده است. وقتی از سامان در این باره سؤال می‌کنیم، می‌گوید: «من کاشته زدن را دوست دارم. هر روز هم رویش تمرین می‌کنم. همیشه به بهترین کاشته‌زن‌ها دقت می‌کنم. وقتی شما پشت چنین ضربه‌ای می‌ایستید توپ‌تان هم باید قدرت داشته باشد و هم دقیق باشد. از طرفی یک دیوار دفاعی مقابل شماست و این کارتان را سخت‌تر می‌کند ولی من همیشه تمرین می‌کنم و دوست دارم کاشته‌های خوبی بزنم.» وقتی درباره تیم ملی هم از او می‌پرسیم، لبخندی می‌زند و می‌گوید: «دوست دارم در تیم ملی هم کاشته گل کنم. کلاً خیلی دوست دارم برای تیم ملی گل بزنم.»
به نظر می‌رسد با عملکردی که سامان داشته، در جام ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی کاشته‌زن اول ایران باشد. جالب اینجاست که او هم کاشته‌های چپ و هم کاشته‌های راست را خوب می‌زند و این یعنی احتمالاً دیگر جهانبخش و حاج صفی‌در تیم ملی کاشته نخواهند زد. البته رامین از ابتدا با این کاشته‌زنی سامان مشکل داشت و گویا در تمرین ایران در روسیه هم یکی، دو بار سر این مسئله با سامان به مشکل خورده بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی