نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چلسی مهمان جدید لیگ اروپای فصل جدید است، در حالی که باز هم آرسنال، میلان و لاتزیو را در این تورنمنت خواهیم دید.

لیگ اروپا؛ تورنمنتی جذاب با حضور لندنی‌ها و روسونری
به گزارش خبرورزشی، شاید برخی تیم‌های بزرگ فصل قبل را با ناکامی به پایان رسانده باشند، اما جایگاهی که برای آن‌ها دور از انتظار بوده می‌تواند لیگ اروپا را جذاب‌تر کند. چلسی مهمان جدید لیگ اروپای فصل جدید است، در حالی که باز هم آرسنال، میلان و لاتزیو را در این تورنمنت خواهیم دید.
پائوک - چلسی؛ شروع متفاوت آبی‌های لندن
چلسی با لیگ اروپا غریبه نیست، آن‌ها ۶ فصل پیش قهرمان این تورنمنت شدند، اما به عنوان تیمی که بعد از آن قهرمانی ۲ مرتبه در لیگ برتر انگلیس هم قهرمان شده انتظار نمی‌رفت این فصل با پنجم شدن به لیگ اروپا برود. با این حال تیمی که با هدایت مائوریتسیو ساری در ۵ هفته نخست لیگ برتر به پیروزی رسیده به جای لیگ قهرمانان باید در یونان برابر نایب‌قهرمان این کشور بازی کند. پائوک هم با شکست در پلی‌آف لیگ قهرمانان به لیگ اروپا آمده. قهرمان فصل قبل جام‌حذفی انگلیس برای نخستین مرتبه است که به مصاف پائوک خواهد رفت. عملکرد چلسی این تیم را به عنوان مدعی نخست قهرمانی لیگ اروپا مطرح خواهد کرد.
آرسنال - وُرسکلا؛ توپچی‌ها و آقای متخصص
توپچی‌های لندن فصل پیش تا نیمه‌نهایی لیگ اروپا هم پیش رفتند، اما دست آرسن ونگر به آخرین جام دوران مربیگری‌اش در این تیم نرسید. این فصل یک برگ برنده دارند و آن هم اونای اِمری است؛ مربی اسپانیایی که با هدایت سویا در لیگ اروپا و هت‌تریک قهرمانی این رقابت‌ها مطرح شد. در واقع در تورنمنتی که آرسنال حتی یک جام هم ندارد، سرمربی‌اش ۳ قهرمانی کسب کرده. بعد از شروع بد در لیگ برتر، آرسنال با ۳ برد متوالی شرایط خوبی دارد. آن‌ها به مصاف تیمی ناشناخته در فوتبال اروپا خواهند رفت یعنی وُرسکلا پولتاوا اوکراین؛ تیم سوم فصل پیش لیگ اوکراین که بزرگ‌ترین افتخار اروپایی‌اش حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا ۷ فصل پیش است.
دودلانژ - میلان؛ روسونری در لوکزامبورگ
میلان باز هم ستاره‌های زیادی جذب کرده و باز هم باید در لیگ اروپا بازی کند. جنارو گتوزو را هنوز مربی مناسبی برای روسونری نمی‌دانند با این حال او به کارش ادامه خواهد داد. این فصل در لیگ اروپا باید به مصاف حریفی از کشور کوچک لوکزامبورگ بروند. دودلانژ قهرمان لیگ این کشور است و ورزشگاهش فقط ۲ هزار نفر ظرفیت دارد که البته برای شهری با ۱۹ هزار نفر جمعیت مناسب است. این نخستین حضور دودلانژ در مرحله گروهی لیگ اروپاست. مربیگری دودلانژ را دینو تاپ‌مولر پسر کلاوس تاپ‌مولر مربی مطرح بازنشسته آلمانی بر عهده دارد. شاید این یکی از جالب‌ترین بازی‌های سالیان اخیر میلان باشد.
لاتزیو - آپولون؛ بیانکوچلستی و جبران ناکامی
فصل پیش لاتزیو را یکی از مدعیان قهرمانی لیگ اروپا می‌دانستیم، اما در نهایت مرحله یک‌چهارم با شکست از ردبول سالزبورگ حذف شد. شاگردان اینزاگی این فصل کارشان را برابر آپولون لیماسول قبرس شروع خواهند کرد. ۵ سال پیش هم در مرحله گروهی آن‌ها به مصاف آپولون رفتند که در خانه ۲ بر یک این حریف را بردند و در نیکوزیا به تساوی بدون گل رسیدند. لاتزیو این فصل را در سری A. با ۲ باخت و سپس ۲ برد شروع کرده است. آپولون فصل قبل هم در مرحله گروهی لیگ اروپا حضور داشت و در گروهش آخر شد.
راسن‌بال لایپزیش - ردبول سالزبورگ؛ جدال برادران
فصل پیش حرف و حدیث زیادی مبنی بر ممنوعیت حضور این دو تیم آلمانی و اتریشی در یک تورنمنت پیش آمد. با این حال به نظر می‌رسد مشکل مالکیت این دو باشگاه توسط ردبول در اتحادیه فوتبال اروپا حل شده و بر حسب اتفاق در مرحله گروهی لیگ اروپا فصل جدید همگروه هم شده‌اند. ردبول شروع موفقی برای پروژه فوتبالی این شرکت بود و چند سال اخیر با پیشرفت چشمگیر راسن‌بال سرمایه‌گذاری آن‌ها بیشتر به چشم آمده است. لایپزیش هنوز خودش را بین بالانشینان بوندس‌لیگا حفظ کرده و نشان داد نایب‌قهرمانی ۲ فصل قبل اتفاقی نبوده. این نخستین مسابقه رسمی بین راسن‌بال و ردبول خواهد بود که جذابیت‌های خاصی خواهد داشت.
ایرانی‌ها در گروه D
این فصل در لیگ اروپا دو نماینده ایرانی هم حضور دارند. صادق محرمی مدافع پرسپولیس به دیناموزاگرب پرافتخارترین تیم کرواسی پیوست و تیمش در راهیابی به لیگ قهرمانان ناموفق بود. با این حال در مرحله گروهی لیگ اروپا حضور پیدا کردند. علی قربانی مهاجم استقلال هم در روز‌های پایانی نقل و انتقالات راهی اسلواکی شد تا فوتبالش را در تیم اسپارتاک ترناوا قهرمان فصل قبل فورتونا لیگا ادامه دهد. ترناوا که نخستین قهرمانی‌اش در اسلواکی را جشن گرفته در گروه دشواری قرار دارد. رقبای دینامو و اسپارتاک تیم‌های مطرح فنرباغچه ترکیه و اندرلخت بلژیک هستند که هر دو مدعی صعود به شمار می‌روند. دینامو صدرنشین فعلی لیگ کرواسی است، اما ترناوا با حضور در رده هشتم چندان شرایط خوبی ندارد با این حال ۲ مرتبه پیش از این برابر اندرلخت حریف پنج‌شنبه شب خودشان بازی کرده‌اند و این تیم را در هر دو بازی با یک گل برده‌اند. دیناموزاگرب سابقه بازی کردن با فنرباغچه را نداشته ولی برابر دیگر تیم‌های ترکیه‌ای یک برد، یک تساوی و ۲ شکست برای آن‌ها ثبت شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی