۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یحیی گل محمدی در گفتگو با خبرورزشی گفت: فلسفه فوتبال من بازی هجومی و تماشاگرپسند است.

گل محمدی: پدیده برای تبلیغات پول دارد برای تیمش ندارد؟!
خبرورزشی/مهدی یکتا:روزی که یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پدیده مشهد منصوب شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد بتواند در این تیم موفق شود. هفته اول در مشهد هم پدیده به پرسپولیس باخت تا این باور در خیلی‌ها تقویت شود که پدیده با یحیی هم چیزی نخواهد شد اما...
باورکردنی نبود. پدیده با هدایت یحیی گل‌محمدی موفق شد ۵ بازی بعدی خود را پشت سر هم ببرد و با ۱۵ امتیاز بالاتر از پرسپولیس، سپاهان اصفهان، سایپا، پیکان و... در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد. ریسک گل‌محمدی جواب داد در شرایطی که پدیده همچنان از مشکلات مدیریتی و مالی رنج می‌برد.
دیروز با یحیی هم‌کلام شدیم در حالی که در فرودگاه مشهد تازه از هواپیما پیاده شده بود و نمی‌توانست تکلیف بحران مالی تیمش چه می‌شود!
* آقایحیی چه خبر؟ به تمرینات برگشتید؟
همین الان تازه از هواپیما پیاده شدم و در فرودگاه مشهد هستم. قرار بود امروز مشکلات مالی پدیده حل شود، ولی هنوز که خبری نیست.
* یعنی چه؟ صحبتی با مدیران تیم نداشتید؟
صحبت که کردم و فقط قول و وعده شنیدم.
* آخر چگونه می‌شود پدیده کلی هزینه صرف تبلیغات خود می‌کند و حتی دور زمین مسابقات فوتبال نیز انواع و اقسام تبلیغات پدیده دیده می‌شود، اما برای تیم خود پول خرج نمی‌کند؟
اتفاقاً بزرگترین سؤال من و بازیکنانم همین است. بزرگترین تبلیغ برای پدیده همین تیم فوتبال است، اما به آن توجهی نمی‌شود.
* می‌دانید بودجه تیم شما چقدر است؟
شاید پایین‌تر از ۱۰ میلیارد تومان هزینه بازیکنان و اعضای تیم ما باشد. پدیده از لحاظ بودجه بین دو تیم پایین جدولی لیگ برتر است، اما متأسفانه همین پول کم هم به تیم تزریق نمی‌شود و مشکل اصلی ما همین‌جاست.
* شما دوران پرفروغی در ذوب‌آهن داشتید و حتی توانستید دو فصل متوالی قهرمان جام‌حذفی شوید. به تازگی هم با پدیده مشهد این تیم را حذف کردید. در این بازی چه حسی داشتید؟
همیشه خاطرات خوبی از دوران کار در ذوب‌آهن دارم و افتخار هم می‌کنم در این تیم کار کردم. در لیگ بازی پایاپایی با ذوب‌آهن داشتیم که بردیم و در حذفی هم موفق ظاهر شدیم.
* در واقع دبل کردید؟
بازی سختی بود. خدا را شکر که برنده از زمین خارج شدیم.
* با پدیده می‌توان قهرمان جام‌حذفی شد؟
با هر تیمی که از آن حمایت کافی شود می‌توان به اتفاقات بزرگ فکر کرد، اما متأسفانه همان‌طور که گفتم این حمایت از ما نمی‌شود.
* برخی‌ها نیز معتقدند پدیده مشهد جرقه است.
نظر هرکس برای من محترم است، ولی ما امسال می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم و فکر می‌کنم تا به حال هم آن را ثابت کرده‌ایم.
* می‌توانید همچون استقلال خوزستان، لسترسیتی فوتبال ایران لقب بگیرید و قهرمان شوید؟
ما بودجه کمی داریم. قهرمانی ابزار‌های خودش را می‌طلبد و نباید با این حرف‌ها انتظارات را بالا برد.
* چرا یحیی گل‌محمدی خیلی اهل مصاحبه نیست؟ چه در دوران ذوب‌آهن و چه امروز که با تیم پدیده صدرنشین لیگ برتر هستید، اصلاً به فکر تبلیغات برای خودتان نیستید.
الان موقع تبلیغ نیست و وقت کار کردن است. من در دوران بازی هم همین اخلاق را داشتم. آن‌هایی که فوتبال را می‌فهمند و خوب می‌شناسند، باید متوجه شوند که می‌شوند.
* یحیی گل‌محمدی به مربیان کروات خیلی نزدیک بوده است. آیا سبک کاری شما هم نشأت گرفته از کروات‌هاست؟
من از هرکدام از مربیانم چیزی یاد گرفتم و آن را پیاده می‌کنم. این‌طور نیست که از یک مربی یا سبک خاصی پیروی کنیم.
* به هر حال هر مربی الگویی دارد و روی یک مربی موفق خارجی یا تیم خاصی زوم می‌کند.
فلسفه خود من فوتبال تماشاگرپسند و هجومی است. دوست دارم تیم‌هایم در طول بازی مرتب به دروازه حریف حمله کنند و در فاز تهاجمی باشند.
* می‌دانیم فوتبال خارجی خیلی زیاد تماشا می‌کنید. درست است؟
بله، معمولاً اگر تمرین نداشته باشم، مسابقات خارجی را به ویژه در لیگ برتر انگلیس تماشا می‌کنم.
* بیشتر بازی‌های کدام تیم انگلیسی را دنبال می‌کنید؟
بازی‌های منچسترسیتی را بیشتر می‌بینم.
* پس الگوی شما هم مشخص شد؟!
(می‌خندد) یک‌جور‌هایی بله، اما چنین ادعایی ندارم که تیم من مثل من‌سیتی بازی می‌کند. با این حال سبک بازی این تیم انگلیسی را می‌پسندم.
* با این حساب به نظر می‌رسد الگوی مربیگری شما هم گواردیولا باشد؟
ببینید من دوست دارم تیم‌هایم سرعت بالایی در انتقال توپ از دفاع به حمله داشته باشند. این سرعت در حمله یا ضدحملات باعث ایجاد موقعیت گل‌های بیشتری می‌شود و کیفیت فنی تیم را بالا می‌برد. حالا گواردیولا یا مربی دیگری فرقی نمی‌کند. من دنبال این سبک بازی در تیم‌هایم و همین پدیده مشهد هستم.
* با توجه به موفقیت در سال‌های اخیر فکر نمی‌کنید اگر در پرسپولیس می‌ماندید، نمی‌توانستید موفقیت‌های برانکو را تکرار کنید؟‌
نمی‌شود این قیاس را انجام داد. برای برانکو آرزوی موفقیت می‌کنم.
* بگذارید یک جور دیگر بپرسیم که حسرت نمی‌خورید چرا در پرسپولیس نماندید و مبارزه نکردید؟
به هر حال شناخت خوبی از پرسپولیس پیدا کرده بودم. می‌توانستیم با تقویت نقاط ضعف و چند خرید جدید موفق‌تر ظاهر شویم، اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد. ناراضی هم نیستم. من به ذوب‌آهن رفتم و خدا را شکر نتایج بدی هم نگرفتم.
* یک صحبتی در چند سال اخیر زیاد شنیده می‌شود مبنی بر اینکه مجتبی حسینی دستیار یحیی گل‌محمدی نقش ویژه‌ای در موفقیت‌های اخیر شما داشته است. این حرف را تأیید می‌کنید؟
من و مجتبی حسینی همکاری خیلی خوبی با هم داشتیم. مکمل هم بودیم و از یکدیگر چیز‌های زیادی یاد گرفتیم. ما دو تا رفیق خوب هم بودیم که از لحاظ فنی تفکرات‌مان به هم نزدیک بود.
* الان ساکت الهامی دستیار شماست دیگر؟
بله، با ساکت الهامی هم راحت هستیم و همکاری خوبی داریم.
* سقف آرزو‌های یحیی گل‌محمدی در مربیگری کجاست؟ سرمربیگری تیم ملی یا اینکه...
در فوتبال ایران هرگز نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد. هر لحظه باید منتظر اتفاق عجیب و غریبی باشید و نمی‌توان سقف در نظر گرفت. در حال حاضر هم فقط به پدیده مشهد فکر می‌کنم و خیلی اهل رؤیاپردازی نیستم.
* نگویید که به سرمربیگری مجدد پرسپولیس فکر نمی‌کنید.
باور کنید تمام فکر و ذکر من موفقیت پدیده است. برای پرسپولیس تیم محبوبم و برانکو مربی خودم بهترین آرزو‌ها را دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی