۰
شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس تیم برانکو بود و برانکو همه‌کاره تیم پرسپولیس! الدحیل باخت و بهانه‌اى هم نیاورد! پرسپولیس برد و براى این پیروزى اش یک دلیل داشت که صد دلیل محسوب مى‌شد: ... برانکو ایوانکوویچ!

خبرورزشی/ اردشیرلارودی: ١- به برانکو سلام و به پرسپولیس هم سلام!
به سیدجلال سلام و به عالیشاه هم سلام و البته به گادوین منشا نیز سلام!
باید از بیرانوند هم «ویژه» نام برد که بازى اش نام‌بردنى و خونسردى تأثیر‌گذارش ستودنى بود!
در عملکرد علیپورى خواست‌هاى برانکو را مى‌دیدیم و در حرکات پا به توپ «بشار» رسن هم پروفسور حضورى برجسته داشت. در بازى «رسن»، یک فانتزى‌باز قهار، یک پاسور توانمند و یک مرد قابل اتکا را تماشا مى‌کردیم!
در بازى همه پرسپولیسى‌ها، اراده تاکتیکى موج مى‌زد و در بازى تیم پرسپولیس، دانستگى و پختگى تیمى مشهود بود و در همه لحظات مسابقه‌اى که دو سر و دو مدعى داشت، برانکو با برنامه تحسین‌برانگیزش حضورى بالادستانه داشت! حضورى در فکر! حضورى در ذهن!
پرسپولیس تیم برانکو بود و برانکو همه‌کاره تیم پرسپولیس! الدحیل باخت و بهانه‌اى هم نیاورد! پرسپولیس برد و براى این پیروزى اش یک دلیل داشت که صد دلیل محسوب مى‌شد: ... برانکو ایوانکوویچ!
چه لطفى دارد تیم هاى خوب را بردن! چه دلنشین است این قبیل تیم‌ها را به این خوبى، مغلوب کردن!
نه این‌چنین نیست
استقلال که بازى قابل قبولى در ورزشگاه «بن‌جاسم» شهر دوحه انجام داد، راضى از بازى اش و مغبون از نتیجه‌اى که کسب کرد، هم به اشتباهات فردى اش باید بپردازد که چرا مرتکب شد و هم به معایب عملکرد گروهى اش که چرا دست از سرش برنمى‌دارند!
در این‌باره، از ما هم نخواهید تا اشتباه بزرگتر را به جان بخریم و همه تقصیر‌ها را به گردن روزبه چشمى بیندازیم و او را که هنوز در این فوتبال، کارهاى ناکرده بسیارى دارد، مسبب اول و آخر بدانیم!
نه چنین نیست!
آرى، روزبه با عصبانیت اغراق شده و با عصبیت افراطى خود، عنان عملکردش را چنان از دست داد که این شد ولى نباید تمام «کاسه‌کوزه»‌ها را بر سر او شکست! به ویژه آنکه این اشکالات و این دخالت‌هاى نابجا، در روند بازى و نقش عامل فشار تیم را بر عهده گرفتن، در کارنامه روزبه چشمى سوابق متعددى دارد! او را متنبه کنیم نه عامل باخت!
استقلال از این باخت که ناسزاوارانه بود، باید درس‌ها فراگیرد!
یکى از مهم‌ترین درس‌هاى استقلال، باید این باشد: قربانى نکردن اشتباهکار!
گادوین منشا
پرسپولیس دو فکر در سر دارد: ... فکر اول مقابله با استقلال در شهرآورد تهران!
فکر دوم پرسپولیس، جنبه‌اى دارد فراملى و بعدى دارد بین‌المللى...
رخ در رخ شدن با السد! تیم ژاوى و یاران گابى را به سرنوشت الدحیل دچار کردن!
برانکو که در هر قوطى اش یک تدبیر مؤثر دارد، چگونه از بازى رفت در ورزشگاه بن‌جاسم، خلاص خواهد شد؟ نقشه اول و نقشه دوم مرد داناى پرسپولیس چیست و چگونه به اجرا درمى‌آید؟ آیا گادوین منشا، سرانجام راه استفاده از ویژگى‌هاى خودش را همان‌طور که برابر الدحیل نشان داد، آموخته است؟
و آیا علیپور و بشار و عالیشاه، بلاى تیم السد هم خواهند شد؟ به برانکو باور داریم که او همه را به این پرسپولیس متفاوت و تاکتیک‌پذیر، معتقد و باورمند کرده است!
شهرآورد تهران براى استقلال هم نقش «نوشدارو» را دارد! مرهمى بر زخم و جراحت ناشى از مشکلات اخیر!
من پول مى‌دهم
آرزو کنیم و دعا هم که تراکتور دچار درد «من پول مى‌دهم، پس من تعیین مى‌کنم» نشود!
آرزو مى‌کنیم نساجى خودش را نباخته باشد!
آرزو مى‌کنیم سایپا و پیکان، از تعطیلى لیگ خوب استفاده کرده باشند!
آرزو مى‌کنیم تیم پدیده، در همین خط به حرکت خود ادامه دهد!
آرزو مى‌کنیم سپاهان، «راه‌حل» مشکلاتش را یافته باشد! لازم مى‌دانیم که ذوب‌آهن، در غلط‌هاى بازى اش ذوب نشود!
و منتظریم ببینیم عملکرد سپیدرود را که کریمى را مربى‌تر از پارسال دارد و نفت آبادان را یک قدرت نوخاسته به حساب مى‌آورد، در ادامه این راه پر از چم و خم، به کجا مى‌رسد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی