نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاگردان برانکو در حالی به جمع ۴ تیم نهایی صعود کردند که شباهت‌های زیادی با فصل گذشته دارند.

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس با شکست الدحیل به جمع ۴ تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ صعود کرد و در این مرحله باید به مصاف السد قطر برود. پرسپولیس سال گذشته هم به این مرحله صعود کرده بود، اما مقابل الهلال عربستان شکست خورد. شاگردان برانکو در حالی به جمع ۴ تیم نهایی صعود کردند که شباهت‌های زیادی با فصل گذشته دارند.
محرومیت تکراری
پرسپولیس سال گذشته در این مرحله کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و سیدجلال حسینی هم به دلیل مصدومیت بازی را از دست داد. به جمع این سه بازیکن مهدی طارمی را هم باید اضافه کرد که به دلیل نقض قوانین، هر دو بازی رفت و برگشت را از دست داد. حالا پرسپولیس بعد از گذشت یک سال باز هم در این مرحله با محرومیت انصاری و کمال روبه‌رو شده و ربیع‌خواه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. به جمع بازیکنان پرسپولیس، برانکو را هم اضافه کنید که به نوعی مهم‌ترین مهره سرخپوشان است و نمی‌تواند روی نیمکت تیم بنشیند.
الخیر و فی ماوقع
عجیب‌ترین اتفاق برای پرسپولیس پیش از تقابل با الهلال، محرومیت ناگهانی مهدی طارمی بود که شوک بزرگی به حساب می‌آمد. از نظر طارمی خیریتی در کار بود و حالا خیریت در کار کامیابی‌نیا افتاده و او محروم است. خیریتی که فصل گذشته به سود الهلال تمام شد، ممکن است این بار به سود السد تمام شود و تنها باید گفت: «الخیر فی ماوقع»!
باز هم نیمه‌نهایی
پرسپولیس تنها تیم مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیای فصل گذشته است که از جمع الهلال، شانگ‌های چین و اوراواردز ژاپن به جمع ۴ تیم نهایی صعود کرد تا این بار با السد قطر، کاشیما آنتلرز ژاپن و سون سامسونگ کره رقابت کند.
باز هم کام‌بک
پرسپولیس در حالی بازی یک بر صفر باخته را با برد ۳ بر یک مقابل الدحیل عوض کرد که سال قبل هم بعد از یک- یک شدن بازی مقابل الاهلی باید با ۱۰ نفر بازی را می‌برد که موفق به این امر شد و حریفش را ۳ بر یک شکست داد.
باز هم منشا
منشا در هر دو بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گلزنی کرد و تأثیر زیادی در صعود پرسپولیس به جمع ۴ تیم پایانی داشت.
پاقدم شایان
شایان مصلح سال گذشته وقتی به میدان آمد، برای پرسپولیس مقابل الاهلی پنالتی گرفت و باعث اخراج بازیکن حریف شد و این بار هم با آمدنش به میدان برای پرسپولیس خوش‌یمن بود و تیمش دو گل زد. نکته جالب حضور شایان در این دو بازی فیکس شدن در نیمه‌نهایی به دلیل محرومیت محمد انصاری است که باز هم تکرار می‌شود.
باز هم السد
پرسپولیس در لیگ قهرمانان سال گذشته یک بار با الهلال در مرحله گروهی دیدار کرد و بار دوم در نیمه‌نهایی به مصاف این تیم رفت. حالا بار دیگر باید با تیمی در نیمه‌نهایی دیدار کند که در مرحله گروهی با آن تقابل داشت.
تکرار تمامی این اتفاقات می‌تواند هم خوب و هم بد باشد، اما مهم‌ترین نکته تجربه تلخ پرسپولیس از فصل گذشته است که می‌تواند شیرینی صعود به فینال رقابت‌ها را همراه داشته باشد. از قدیم گفته‌اند: «بعد از هر شکستی، پیروزی در راه است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی