۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبیعی است که گادوین منشا هم به فکر درآمد بیشتر باشد و تنها جایی هم که می‌تواند در عرصه بین‌المللی خودش را به اثبات برساند همین لیگ قهرمانان آسیاست.

به گزارش خبرورزشی، بار دیگر گادوین منشا در لیگ قهرمانان آسیا درخشید تا باز هم این پرسش به وجود بیاید؛ چرا گادوین منشا نمی‌تواند همچون آسیا در لیگ برتر ایران خوش بدرخشد؟
پاسخ به این سؤال هم دشوار و هم آسان است. اول آنکه در لیگ قهرمانان آسیا انگیزه شغلی وجود دارد! همه فوتبالیست‌های شاغل در لیگ کشورمان حتی خارجی‌ها نیز امیدوارند با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا مشتریانی از کشور‌های عربی پیدا کنند کمااینکه مامه تیام مهاجم فصل گذشته استقلال تهران با عملکردی خوب در این رقابت‌ها توانست به تیم عجمان امارات برود.
روزی آندرانیک تیموریان حرف قشنگی به یکی از همکاران ما زد و گفت: «هر کس می‌گوید از لیگ‌های عربی و قطر پیشنهاد دارد و نمی‌رود دروغ می‌گوید. هر فوتبالیست ایرانی که از قطر پیشنهاد داشته باشد با سر می‌رود و...»
حرفی که به شدت درست است. گادوین منشا بار‌ها گفته و ما هم نوشتیم «فوتبال شغل من است و باید خرج دو خانواده را بدهم. اول همسر و فرزندم در ایتالیا و بعد خانواده پدری‌ام در نیجریه و به همین خاطر باید حرفه‌ای فکر کنم.»
طبیعی است گادوین منشا هم به فکر درآمد بیشتر باشد و تنها جایی هم که می‌تواند در عرصه بین‌المللی خودش را به اثبات برساند همین لیگ قهرمانان آسیاست. از طرفی برانکو به دلیل کمبود بازیکن ناچار به استفاده از گادوین منشاست. چه بسا اگر سیامک نعمتی در قطر محروم نمی‌شد و می‌توانست در دیدار برگشت برابر الدحیل بازی کند بار دیگر گادوین منشا روی نیمکت پرسپولیس می‌نشست، اما بخت با مهاجم آفریقایی و صدالبته برانکو یار بود.
از سوی دیگر گادوین منشا در لیگ برتر دچار افت روحی و روانی شده است. او در مصاف با حریفان داخلی اعتماد به نفس لازم را ندارد. برای دریافت عمیق این ادعا کافی است صحنه گل سوم پرسپولیس به الدحیل و اعتماد به نفس فراوان منشا در تقابل با گلر الدحیل را یک بار دیگر مرور کرده و با عملکرد او در لیگ برتر قیاس کنید. به راستی چرا؟
به اعتقاد ما یکی از مهم‌ترین وظایف یک سرمربی، بازسازی اندیشه شاگرد است. برانکو هم می‌دانست و می‌داند منشا یک مهاجم قلدر و باتکنیک است که می‌تواند گلزن مؤثری هم باشد و بر همین اساس هم او را خرید. گاهی ممکن است شاگرد از لحاظ روحی و روانی یا مسائل غیرفوتبالی نزول کند. آنگاه وظیفه سرمربی چیست؟
به اعتقاد ما برانکو که مربی باتجربه و کاربلدی است از این به بعد نباید اجازه بدهد گادوین منشا تحت فشار قرار بگیرد و باید همین روحیه او را برای مسابقات بعدی حفظ کند. این مهاجم اهل نیجریه باید به تدریج شخصیت فوتبالی خود در لیگ برتر ایران را نیز همچون آسیا دوباره به دست بیاورد و تعداد گل‌هایش در لیگ هجدهم را دورقمی کند. ما که می‌گوییم می‌تواند. البته تا نظر برانکو چه باشد؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی