۰
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی داشت تا بتواند هر طور شده مدیران وزارت ورزش را مجاب کند تا از آنها ارز دولتی بگیرد اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش خبرورزشی، حمیدرضا گرشاسبی تلاش هایش را انجام داد، اما به موفقیت و کامیابی نرسید، زیرا طبق مصوبه هیات وزیران، ورزش جزو کالا‌های اساسی که به آن ارز دولتی تعلق می‌گیرد، نیست و باشگاه‌ها که طبق قانون باید همگی غیردولتی هستند باید از طریق تلاش مدیران عامل شان یا هیات مدیره‌ای که دارند، اقدام به درآمدزایی برای ارتزاق کنند.
با این حال، از آنجا که رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس، شخصِ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش است و همواره اعضای هیات مدیره این باشگاه توسط معاونان وزارتخانه معرفی می‌شوند، گرشاسبی در پی آن بود تا از این طریق، هر طور شده حداقل نیمی از هزینه‌ها را با دلار دولتی یا قیمت ثانویه به دست بیاورد.
حتی مدعی است ۵ مرتبه با ریاست بانک مرکزی و معاونت‌های مختلف وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و ورزش و جوانان نامه نگاری هایش را ادامه داد، ولی در نهایت، آب پاکی را روی دست گرشاسبی ریختند و به او اعلام شد راهی جز تهیه ارز از بازار آزاد نیست و دولت کوچک‌ترین کمک ارزی به او و باشگاه پرسپولیس نمی‌کند.
این در حالی است که قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی پرسپولیس به خاطر نوسانات بازار ارز، به صورت مداوم در حال افزایش است و از طرف دیگر، هزینه‌های باشگاه نیز بالاتر از قبل رفته، چون آن‌ها باید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز بازی کنند. گرشاسبی حالا در شرایط سختی قرار گرفته و باید از یک سو پاسخگوی طلبکاران قدیمی باشد، از سوی دیگر به درآمدزایی فکر کند، از طرفی، برنامه هایش در جهت بالا بردن توان مالی باشگاه و کاهش هزینه‌های اضافی را کنترل کند و در نهایت به مدیریت حواشی اطراف باشگاه بپردازد.
این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که می‌گویند در هفته آینده باید از پرسپولیس خداحافظی کرده و از این باشگاه به خاطر قانون کنار گذاشتن مدیران بازنشسته، جدا شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی