نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تراکتور خط هافبک خود را از غناى تکنیکى آشکار و بالایى برخوردار کرده است.

خبرورزشی/ اردشیر لارودی: ١- امتیازى که تراکتورسازى براى خود پدید آورده و از آن استفاده هم می‌کند، حضور توأمان اشکان دژاگه و مسعود شجاعى در میانه میدان است.
تراکتور خط هافبک خود را از غناى تکنیکى آشکار و بالایى برخوردار کرده است. در حالى که هر تیم در لیگ برتر ما، آرزو یا حسرت داشتن یک بازیکن باکیفیت، مثل دژاگه یا شجاعى را دارد، تراکتور هر دوى اینان را به عنوان هافبک مکمل، صاحب اختیار بازى خود نموده است.
در حالى که اغلب تیم‌هاى ما- از جمله پرسپولیس و استقلال هم- براى پر کردن میانه میدان، دو هافبک دفاعى با ویژگى‌هاى یکسان را ترجیح می‌دهند، تراکتور بازى خودش را مزین به بازى پر از تکنیک، پر از مهارت و پر از خلاقیت فردى دو هافبک بازیساز و دو هافبک ماهر و بدیهه‌ساز خود کرده است. تراکتور در میانه میدان شجاعانه‌تر و توپ‌بازتر فوتبال می‌کند.
استوکس، بازى در قلب دفاع حریفان را بلد است و زوج شجاعى-دژاگه هم بازى کردن پشت سر استوکس را.
در تقابل با شفر و برانکو
٢- همه خوب بودند. همه غیر از استقلال و پرسپولیس که در فضاى سنگین نبرد هشتادوهشتم غوطه‌ور بودند، سبکبال بودن را انتخاب خود، انتخاب اول خود، می‌دانستند. حتى حریف تراکتور هم دست و پاى خود را در زنجیر محافظه‌کارى و ترس باختن، نبسته بود.
دریادلى را نمی‌توان به این همه نسبت داد ولى خبرى هم از احتیاط حداکثرى که پهلو به پهلوى ترس می‌زد، نبود. روز هشتم، روز شجاعان بود. روز هشتم، روز شجاعت بود؛ و ما، این شجاعت را که هنوز تا دریادلى فاصله بزرگى دارد که باید پر شود- باید تیم‌هاى لیگ برترى، این فضاى غلط را پر کرد- در بازى همه تیم‌ها می‌دیدیم. در بازى تراکتور بیش از بازى بقیه. مثلاً به اندازه زیادى و با نمود متفاوتى، در عملکرد میدانى نفت آبادان، ذوب‌آهن، سپاهان، سپیدرود، نساجى، سایپا و در بازى پارس جنوبى «شهر جم». پدیده هم از بازى توأم با احتیاط افراطى، پرهیز دارد.
تراکتور، به یک غلط در حال غلبه کردن است و راهکار هم نشان می‌دهد: تکنیکى کردن خط هافبک. انتخابى که هم شفر و هم برانکو از آن ابا دارند.
خوزستان، درست به هدف می‌زند
٣- سال‌هاى سال است که تیم‌هاى درجه اول استان خوزستان، از مربیان خوزستانى بهره نمی‌برند. فقط یک ویسى. تنها یک عبدا... ویسى.
براى مقابله با این غلط و شکستن این عادت، هیئت فوتبال اهواز نه یک تیر، دو هدف را نشانه گرفته است.
هم استفاده از مردان پیشکسوت فوتبال استان، هم تشکیل کلاس‌هاى مربیگرى و تربیت مربیان جوان خوزستانى. هیئت فوتبال دانسته است حرف حساب، جواب ندارد ولى حرف حساب، خریدار دارد. بنابراین دست خود را به سوى پیشکسوتان که همواره طالب خدمتند، دراز کرده تا مربیان پرشمارى بسازد. باشد که به حکایت ابتر مانده تشکیل اتاق فکر در اداره کل ورزش، منجر نشود.
اول چاه، بعد منار
٤- دوباره بحث خصوصى‌سازى استقلال و پرسپولیس که به منزله رهاسازى انرژى انباشته این دو تیم است، در حال مطرح شدن و بالا گرفتن است. در این بابت حرفى داریم که تکرارى است ولى هنوز تازه و به‌کار بستنش از «اوجب واجبات.»
حرف این است: اول چاه را بکنید و عمیقش کنید، بعد بروید سراغ منار.
اول شرایط حضور بخش خصوصى را- بازار آزاد را و امکان پول‌آورى از دل خود فوتبال را- فراهم آورید، سپس بخش خصوصى را براى کمک بخوانید. یا مثلاً در زمینه «حق پخش» بازى‌ها، ابتدا تلویزیون را به پرداختش مجاب کنید و این مهم را قانونمند کنید، سپس به دنبال ترغیب بخش خصوصى براى حضور در عرصه ورزش حرفه‌اى و قهرمانى باشید.
تسلیت به ابراهیم افشار
ابراهیم افشار، که دلى دارد گنجشکى که زود می‌شکند، این روز‌ها با غم مرگ پدر که دورى از مادر ابراهیم را یک‌سال تاب نیاورد و زود رفت، چگونه سر مى‌کند؟
ابراهیم این سفر عاشقانه و این عاشقانه‌ترین سفر‌ها را، چگونه طاقت خواهد آورد؟ بر دل شیداى او، صد هزار تسلیت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی