نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برخی از استان‌هایی که در ابتدا برای تیمداری علاقه نشان می‌دادند بعد از مدتی امتیاز تیم‌های هبه داده شده را فروختند.

به گزارش خبرورزشی ، چند سال پیش فدراسیون فوتبال در یک تصمیم ۱۰۰ درصد غلط و از بیخ و بن نادرست به استان‌هایی که در لیگ برتر و لیگ یک تیم نداشتند امتیاز حضور در لیگ ۲ را اعطا کرد! گویی همه استان‌ها باید در لیگ تیم داشته باشند در حالی که در کشور‌های صاحب سبک فوتبال این‌طور نیست و حتی دیده شده که پایتخت هم در لیگ تیم ندارد!
این استان‌ها با استقبال از این طرح شروع کردند به تیمداری، اما طولی نکشید که خسته شدند و در نهایت هم برخی استان‌ها امتیاز هبه شده را فروختند و به نان و نوا رسیدند! مشخص بود عاقبت این کار غلط این می‌شود! تیمداری در فوتبال را به هیچ شهری نمی‌توان زور کرد حتی اگر آن شهر مستعد باشد. باید زیرساخت‌ها فراهم باشد. شهر دارای امکانات و از همه مهمتر اسپانسر باشد.
فدراسیون فوتبال بعد از این تجربه تلخ حالا خوشبختانه به این نتیجه رسیده که کلاً قید افزایش تیم‌ها در لیگ‌ها را بزند و حتی تیم‌های حاضر در لیگ‌ها را کاهش دهد تا هم سطح کیفی بازی‌ها را بالاتر ببرد و هم جلوی خیلی از نابسامانی‌ها را بگیرد. بر همین اساس خبر رسیده تعداد تیم‌های حاضر در دسته اول ۱۶ تیم باقی خواهد ماند و در پایان این فصل از بازی‌های دسته اول برابر با آیین‌نامه سه تیم از دسته اول به دسته دوم سقوط می‌کنند.
فدراسیون فوتبال علی کفاشیان و در ادامه فدراسیون فوتبال مهدی تاج تلاش‌های گسترده‌ای داشتند که لیگ یک را یک گروهی کنند و تعداد تیم‌ها را به ۱۸ تیم کاهش دهند و حالا کناره گیری نفت تهران و همچنین حذف سیاه‌جامگان از جدول بازی‌ها بهترین فرصت برای ۱۶ تیمی کردن بازی‌های دسته اول است.
کمترین حسن ۱۶ تیمی کردن دسته اول برابری تعداد تیم‌های حاضر در این لیگ با لیگ برتر است و حالا با صعود دو تیم از دسته اول به لیگ برتر عدالت رعایت خواهد شد. از سویی تیم‌ها تعداد بازی‌های کمتری در دسته اول انجام می‌دهند و هزینه آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و از همه مهمتر دو تیم بی‌کیفیت از مسابقات خارج می‌شوند.
جالب اینکه براساس مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان حتی لیگ برتر ما ظرفیت ۱۶ تیم را ندارد و دیدید که در همین هفته‌های اخیر تیمی، چون استقلال خوزستان یک بار ۶ تا از تراکتورسازی خورد و در جام‌حذفی هم برابر صنعت نفت ۵ بار دروازه اش باز شد. همچنین تمرینات تیم پدیده مشهد پیش از بازی با فولاد چند روزی تعطیل بود و با وجود وعده شهردار مشهد، یحیی گل‌محمدی آینده تیم را ناامیدانه توصیف کرد. آیا این اتفاقات باید در فوتبال حرفه‌ای و لیگ برتر رخ دهد و آیا اصلاً این اتفاقات زیبنده لیگ حرفه‌ای است؟
فوتبال اصول دارد. هر شهری می‌تواند در فوتبال تیم داشته باشد، چون فوتبال برای همه است، اما راه حضور در لیگ نه اعطای امتیاز است و نه خرید آن. هر شهر باید با زور بازوی خویش و از راه درست وارد لیگ شود. این‌طوری قطعاً حضورش در لیگ به چندین دهه هم می‌رسد، اما تیمی که یک روزه وارد فوتبال شود یک روزه هم از فوتبال می‌رود.
دعوت از بازیکنان پنج تیم لیگ برتری به تیم ملی نشان می‌دهد حتی حضور ۱۶ تیم هم در لیگ برتر زیاد است و فوتبال ما این بضاعت را ندارد و چه خوب که در لیگ یک هم اتفاق خوب یعنی کاهش تیم‌ها رخ دهد و در نهایت لیگ ۱۶ تیمی باقی بماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی