۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیران استقلال در اقدامی عجیب بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم را ممنوع المصاحبه کرده‌اند.

به گزارش خبرورزشی، می‌توان با یک شوت بلند توپ را به زمین شفر انداخت و گفت: سرمربی آلمانی استقلال برای آن که جلوی مصاحبه اعضای کمیته فنی استقلال را بگیرد، از مدیرعامل باشگاه خواسته همه ارکان تیم ممنوع‌المصاحبه شوند و حتی می‌توان با تکل از پشت، شفر را به عنوان مقصر ممنوع‌المصاحبه شدن مجموعه آبی، به قصد کشت زد، اما ژاپنی‌ها می‌گویند وقتی شما چشم به روی آفتاب می‌بندید، آفتاب خاموش نمی‌شود و فقط این شما هستید که نورش را نمی‌بینید!
ممنوع‌المصاحبه شدن استقلالی‌ها تصمیم مدیرعامل باشگاه است و هیچ ربطی به شفر ندارد. شفر مگر با اعضای کمیته فنی تعارف دارد؟ او اگر منظورش این بود که اعضای این کمیته یک کلمه هم حرف نزنند، خیلی راحت به فتحی می‌گفت: آن‌ها را ممنوع‌المصاحبه کن... فتحی هم که تا امروز ثابت کرده با کسی تعارف ندارد. او وقتی سعید مراغه‌چیان را به اتاقش راه نمی‌دهد، در برنامه زنده تلویزیونی با هادی طباطبایی دهان به دهان می‌شود، خیلی راحت دستور سانسور خبر و عکس حضور مجتبی جباری در تمرین استقلال را می‌دهد، به همین راحتی هم می‌تواند اعضای کمیته فنی باشگاه را به سکوت دعوت کند.
دلیل اصلی این تصمیم هر چه باشد، استقلالی‌ها از امروز ممنوع‌المصاحبه هستند. البته بازیکنان تیم که خیلی وقت بود به زور حرف می‌زدند... بعد از مد کردن تمرین پشت در‌های بسته، حالا استقلال که از چشم مردم و رسانه‌ها مخفی شده بود، دیگر با مردم و رسانه‌ها حرف هم نخواهد زد. البته احتمالاً این قانون شامل امیرحسین فتحی نمی‌شود و شما صدای او را از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب در رادیو خواهید شنید و تصویرش را هم از بام تا شام در تلویزیون خواهید دید...
خارج از شوخی، ممنوع‌المصاحبه کردن چه کمکی به استقلال می‌کند؟ این درست که باشگاه استقلال با این کار جلوی تعریف آبی‌پوشان از مجتبی جباری را می‌گیرد و البته سوءتفاهم موجود میان شفر و اعضای کمیته فنی را از بین می‌برد، اما تکلیف هواداران استقلال این وسط چه می‌شود؟ آن‌ها روی چه منطقی باید مدیریت جدید باشگاه را از خودشان بدانند؟ یعنی هوادار نه حق دارد تمرین تیم را از نزدیک ببیند و نه حق دارد حرف‌های بازیکنان استقلال را در رسانه‌ها بخواند و فقط وظیفه دارد بلیت بخرد و به ورزشگاه برود و استقلال را تشویق کند... تازه آنجا هم احتمال دارد به دستور فتحی از آن‌ها فیلم بگیرند که مبادا شاکی شوند و شعار بدهند!
امیرحسین فتحی و آن‌هایی که به او خط می‌دهند و برایش تصمیم‌سازی می‌کنند تا این‌گونه تصمیم‌های عجیب غریب بگیرد، استقلال را با پادگان اشتباه گرفته‌اند.
ممنوع‌المصاحبه کردن بازیکن، مربی، مدیر و... در فوتبال ایران چیز تازه‌ای نیست، بار‌ها پیش آمده باشگاه‌ها در آستانه بازی‌های حساس و یا در شرایط خاص، از تمامی ارکان خود بخواهند صحبت نکنند، ولی استقلال که الان نه بازی حساس دارد و نه شرایط خاص... واقعاً این تصمیم غیر از بی‌احترامی به رسانه‌ها و هواداران چه مفهوم دیگری دارد؟ مگر در استقلال چه خبر است که این ترس وجود دارد بعضی‌ها مصاحبه کنند و اسرار را ناخواسته لو بدهند؟ (البته نزدیکان فتحی مدعی هستند مدیر استقلال دستور نداده بازیکنان ممنوع‌المصاحبه شوند و فقط توصیه کرده مصاحبه نکنند، اما ما که دیروز با هر بازیکنی تماس گرفتیم، گفت: ممنوع‌المصاحبه هستیم و حرف بزنیم، جریمه می‌شویم!) پاسخ این پرسش‌ها را هرگز نخواهیم گرفت، اما امیدواریم حالا که با تصمیم بزرگ (!) امیرحسین فتحی، تمامی مشکلات مجموعه آبی حل شد، استقلال از این هفته بهترین نتایج ممکن را بگیرد! احتمالاً تنها دلیل ناکامی استقلال، همین مصاحبه‌ها بود که جلویش را گرفتند وگرنه مدیریت و ساختار که مشکلی نداشت.
مدیران پیشین و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
آیا ممنوع‌المصاحبه کردن کمکی به استقلال می‌کند؟
مسئولان باشگاه استقلال با ممنوع‌المصاحبه کردن مربیان و بازیکنان این تیم سعی در کاهش حاشیه‌ها دارند، اما این که آیا این کار کمکی به استقلال می‌کند یا نه؟ سؤالی است که آن را با تنی چند از مسئولان و بازیکنان پیشین استقلال مطرح کردیم، این پاسخ‌ها را بخوانید.
عبدالعلی چنگیز: سرپوش گذاشتن راه درمان نیست
مهاجم اسبق استقلال در این خصوص گفت: سرپوش گذاشتن راه درمان مناسبی نیست و فقط آتش زیر خاکستر خواهد بود. مثل این است که بخواهی با خوردن یک آسپرین ساده یک بیماری را درمان کنی که نمی‌شود. وقتی تیمی در سطح اول فوتبال ایران و آسیا مطرح است باید حرفه‌ای باشد و حرفه‌ای رفتار کند. این اقدامات باعث بروز حواشی بیشتر در آینده خواهد شد لذا من معتقدم باشگاه باید راه حل بهتر و حرفه‌ای‌تری غیر از ممنوع‌المصاحبه کردن پیدا کند.
مهدی فنونی‌زاده: پاسخگو بودن شرط اصلی است
هافبک اسبق استقلال در این خصوص گفت: به اعتقاد من ممنوع‌المصاحبه کردن کادر فنی و بازیکنان کمکی به حال استقلال نمی‌کند. اتفاقاً همه باید در قبال شرایطی که تیم دارد پاسخگو باشند و اگر مشکلی هست آن را صادقانه با هواداران در میان بگذارند و پنهان‌کاری و صحبت نکردن درباره واقعیت‌های تیم فقط حاشیه‌ها و شائبه‌ها را بیشتر می‌کند و هواداران را ناراضی نگه می‌دارد. به نظر من با این کار‌ها نمی‌شود تیم را از حاشیه‌ها دور نگه داشت.
شاهین بیانی: دانستن حق مردم است
کاپیتان اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: اول این که دانستن حق مردم است و هواداران فهیم استقلال حق دارند بدانند در تیم محبوب‌شان چه می‌گذرد، اما بعضی وقت‌ها شرایط تیم به سمتی می‌رود که حاشیه‌ها به بازیکنان و کادر فنی لطمه خواهد زد لذا مدیران تیم تصمیم می‌گیرند به صورت مقطعی مانع مصاحبه بازیکنان با رسانه‌ها شوند، اما این در صورتی است که باید یک سخنگوی خوش‌برخورد ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات رسانه‌ها شود و در خصوص مسائل تیم شفاف‌سازی کند.
امیررضا واعظی‌آشتیانی: احترام به رسانه‌ها در اولویت ما بود
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: زمان ما تدبیری اندیشیده بودیم که بازیکنانی که قصد دارند مصاحبه کنند در محل تمرین اتاقی آماده شده بود که در آنجا این کار انجام شود و با این کار دو هدف داشتیم؛ اول احترام به رسانه‌ها که در اولویت بود و بازیکن فرداروزی نمی‌توانست صحبت‌هایش را منکر شود و گردن رسانه‌ها بیندازد و دوم این که خود بازیکن یا مربی این اعتماد به نفس را پیدا می‌کرد که هرگز ناخواسته صحبت‌های نسنجیده به زبان نیاورد و این‌طور نبود که تمام بازیکنان و مربیان را قاطعانه ممنوع‌المصاحبه کنیم.
هاشم حیدری: درست صحبت کردن بهتر از ممنوع‌المصاحبه کردن است
مهاجم اسبق استقلال تهران در این خصوص گفت: به نظر من درست صحبت کردن بهتر از ممنوع‌المصاحبه کردن است. بازیکن باید یاد بگیرد در شرایط سخت بعد از تعویض یا باخت تیم چه صحبتی انجام بدهد نه این که بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و با حرف نزدن چیزی را درست کنیم. مثلاً تا کی می‌شود روی برخی مسائل با حرف نزدن سرپوش گذاشت؟ مردم حق دارند بدانند داخل تیم چه می‌گذرد، چون صاحب واقعی استقلال مردم هستند و من مخالف اتخاذ چنین رویه‌ای هستم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی