نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر است.

به گزارش خبرورزشی،  خبرهای ضدونقیض در مورد وضعیت امید عالیشاه برای بازی با السد همچنان ادامه دارد و روشن نیست او که در دوحه مصدوم شد، به مسابقه برگشت می‌رسد یا نه. ابتدا خبر دادند غیبت امید در این بازی قطعی است و بعد گفتند او مطمئنا در این دیدار حضور خواهد داشت،اما با بازگشت درد به پاهای امید، دوباره همه‌‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. با این شرایط شاید حتی اگر کادر پزشکی باشگاه هم در مورد عالیشاه چراغ سبز نشان بدهد، خود برانکو حاضر نباشد از او در ترکیب اصلی استفاده کند. این احتمالی است که به‌ویژه بعد از بازی با نود ارومیه تشدید شده و در محافل خبری بحث بر سر رزرو بودن امید در بازی فردا است.

اگر برانکو قصد داشت از عالیشاه در ترکیب اصلی بازی با السد استفاده کند، در مسابقه با نود ارومیه سیامک نعمتی را در سمت راست خط دفاعی به بازی می‌گرفت تا هماهنگی او با سایر مدافعان تیم افزایش پیدا کند. سیامک فقط یک‌بار در دوحه در این پست بازی کرد که تازه آن روز محمد انصاری هم غایب بود. بنابراین مسابقه حذفی اخیر فرصت خوبی محسوب می‌شد که نعمتی در کنار جلال، شجاع و انصاری تست شود. با وجود این برانکو تصمیم دیگری گرفت و سیامک را در خط میانی به میدان فرستاد. به این ترتیب شجاع خلیل‌زاده دفاع راست شد، انصاری و جلال حسینی در قلب خط دفاعی به میدان رفتند و شایان مصلح هم در سمت چپ بازی کرد. این یعنی به‌احتمال بسیار زیاد، ترکیب خط دفاعی سرخ‌ها برابر السد هم همینطور خواهد بود و مصلح فیکس است. این تغییر- اگر نهایی و قطعی شود- سیامک را به پست هافبک چپ می‌فرستد، نوراللهی را هافبک راست می‌کند و بشار رسن را هم پشت منشا و علیپور قرار می‌دهد تا پرسپولیس با تغییرات قابل توجه پا به بازی برگشت بگذارد؛ آنچه با توجه به نمایش کم‌نقص تیم در مسابقه رفت، نوعی ریسک محسوب می‌‎شود.

در بازی رفت شجاع خلیل‌زاده یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و به خوبی از پس مهار بغداد بونجاح برآمد، اما برانکو قصد دارد در مسابقه برگشت این دو نفر را از مدار هم خارج کند و شجاع را به پست دفاع راست بفرستد؛ جایی که او رودرروی اکرم عفیف قرار خواهد گرفت. به این ترتیب وظیفه مهار بغداد به زوج جلال و انصاری سپرده خواهد شد و شایان مصلح هم مثل بازی رفت مقابل هیدوس قرار می‌گیرد. شاید اگر امید عالیشاه برای حضور در این بازی کاملا آماده بود، این دومینوی تغییرات به‌وجود نمی‎آمد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی