نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزنه‌برداران ایرانی، امروز کارشان در رقابت‌های جهانی عشق‌آباد شروع می‌شود.

خبرورزشی/خسرو کفیلی: یک روز بعد از شروع رقابت‌های جهانی. تیم ملی ایران که به خاطر گاف فدراسیون با ترکیب ناقص هشت نفره پا به رقابت‌های جهانی گذاشته، در دومین روز مسابقات کارش را با وزنه زدن حسین سلطانی ملی‌پوش دسته ۷۳ کیلوگرم شروع می‌کند. وزنه‌بردار جوانی که نقره جوانان جهان را در کارنامه اش دارد. وزنه برداری که هنوز یک سال دیگر می‌تواند با تیم جوانان باشد، امروز رقابت با نامداران جهان دسته ۷۳ کیلو را تجربه می‌کند.
یک سال بعد از قهرمانی تیم ایران در رقابت‌های جهانی آنهایم آمریکا، آن هم با غیبت ۱۰ تیم برتر جهان به خاطر محرومیت و عدم صدور ویزا برای کره‌شمالی، تیم ایران با ترکیبی متفاوت و البته نصفه و نیمه پا به عشق‌آباد گذاشته است.
حذف اسم محمد زارعی، همایون تیموری و علیرضا سلیمانی از استارت لیست رقابت‌های جهانی به خاطر سهل‌انگاری مسئولان فدراسیون، باعث شد تا تیم جوان ایران اولین مسابقه قهرمانی جهان با قوانین جدید را هشت نفره و با ترکیب حسین سلطانی، عارف خاکی، سهراب مرادی، امیر حقوقی، رضا بیرانوند، محمدرضا براری، علی داودی و علی هاشمی تجربه کند؛ ترکیبی که با حضور حدود ۱۰ تیم؛ چین، روسیه و... با ترکیب کامل در عشق‌آباد از حالا شانسی برای تکرار قهرمانی در رده‌بندی تیمی این دوره نداشته باشد.
تیم ایران نسبت به دوره قبل این مسابقات تغییرات زیادی کرده و دیگر اسمی از بهداد سلیمی، سعید علی‌حسینی، علی امیری، کیانوش رستمی و سیدایوب موسوی در ترکیبش نیست و به جای آن‌ها وزنه‌برداران جوان؛ حسین سلطانی، عارف خاکی، امیر حقوقی، رضا بیرانوند و علی داودی دوبنده تیم ایران را پوشیده‌اند. حضور جوانان کنار سهراب مرادی با کوله‌باری از تجربه و محمدرضا براری و علی هاشمی دیگر باتجربه‌های وزنه برداری کار را جور دیگری رقم می‌زند.
مثل سال‌های قبل بیشترین فشار تیم ایران برای مدال طلا، روی سهراب مرادی ملی‌پوش ۹۶ کیلوگرم است و همه منتظر تکرار طلایش در عشق‌آباد هستند؛ این بار در دسته جدید ۹۶ کیلو.
مرادی چهارشنبه همزمان با روز رحلت پیامبر و امام حسن (ع) با حریفانش رقابت می‌کند، با حد نصاب ۴۳۰ کیلوگرم در استارت لیست دسته اش. او روی کاغذ امید اول مدال طلای این وزن محسوب می‌شود.
علاوه بر مرادی، امیر حقوقی دومین وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوی ایران است که برخواه بیشتر به امتیازات او چشم دوخته است تا ایستادن روی سکوی جهانی.
علی هاشمی و رضا بیرانوند دو وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ دیگر امید‌های مدال ایران از این مسابقه مهم هستند که پنج‌شنبه روی تخته می‌روند. آن‌ها در نبود ایلی ایلیان وزنه‌بردار شهیر قزاقستانی که مصدومیت اجازه نداده به عشق‌آباد بیاید، شانس‌شان برای مدال طلای این وزن بیشتر شد. شاید هم علی هاشمی مثل آمریکا دوباره طلایی شود.
عارف خاکی دیگر وزنه‌بردار جوانی که به ترکیب تیم ایران رسیده، تنها وزنه‌بردار ایرانی است که سه‌شنبه در گروه B. روی تخته می‌رود.
محمدرضا براری وزنه‌بردار ملی‌پوش باتجربه که به دسته ۱۰۹ کیلوگرم صعود کرده و سال قبل رقابت‌های جهانی آنهایم آمریکا را با تصمیم علی مرادی از دست داد، بدش نمی‌آید در عشق‌آباد خودنمایی کند و در این مسابقات، تک‌مدالی برای تیم ملی بگیرد. علی داودی در فوق‌سنگین جانشین ستاره‌های وزنه برداری ایران شده است؛ بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی. او در آخرین روز رقابتی دیدنی دارد. هرچند رقابت با ساشا تالاخادزه گرجستانی رکورددار جهان، گورمیناسیان ارمنستانی و رستم جانگیانف ازبک شانسی برای مدال نمی‌گذارد ولی برایش کوله‌باری از تجربه است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی