۰
یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رویای دیوید بکام در آمریکا با مشکلی بزرگ مواجه شده چرا که ادعا شده محلی که او برای ساخت استادیومش در میامی انتخاب کرده زمین بایری آکنده از مواد سمی بوده است.

به گزارش خبرورزشی، دیوید بکام اسطوره‌ی فوتبال انگلیس این هفته روز سه‌شنبه به خاطر شکایتی که از او در مورد زمین ۷۳ جریبی‌ای در کنار فرودگاه میامی برای ساخت استادیومش انتخاب کرده بود، به دادگاه خواهد رفت.
بکام باید منتظر حکم دادگاه در مورد این پرونده بماند و در صورتی که دادگاه ساخت استادیوم در این زمین را ممنوع کند رویا‌های او برای ساخت استادیوم خانگی باشگاهش اینتر میامی به باد خواهد رفت و بکام باید تلاش‌های خود را از صفر آغاز کند. مشکلات بکام البته تنها به این پرونده خلاصه نمی‌شود چرا که برنامه‌ی او برای ساخت یک مرکز خرید بسیار بزرگ و یک هتل ۷۵۰ اتاقه در تنها زمین گولف موجود در محدوده‌ی شهری میامی هم ساکنین محلی را بسیار عصبانی کرده.
بروس متسون میلیاردر مشهور و فعال اهل میامی که علیه بکام شکایت کرده در این باره گفت: ما در مرکز شهر میامی آنهم در تنها زمین گولفی که در محدوده‌ی شهری باقی مانده احتیاجی به یک مرکز خرید بزرگ نداریم. اینکه آن‌ها برای آوردن و معرفی کردن فوتبال به این منطقه اینقدر اشتباه کرده‌اند واقعاً باعث تاسف است.
متسون در ادامه گفت: مشکل اینجا است که آن‌ها اول منار را دزدیده‌اند و بعد به فکر جایش افتاده‌اند. آن‌ها اول باید زمین مورد نظرشان را تهیه می‌کردند و بعد به فکر ساخت استادیوم می‌افتادند. این اشتباهات، ماجرا را به شدت بغرنج کرده.
متسون که علیه بکام به دادگاه شکایت کرده می‌گوید گروهی که برای اسطوره‌ی سابق منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس کار می‌کنند بدون برنامه‌ریزی قبلی و رعایت همه‌ی جوانب دست به کار شده و فقط به سرعت پیشرفت پروژه‌شان توجه می‌کنند.
دیوید بکام دادگاهی شد!
بکام پیش از این نیز شاهد اعتراض گسترده‌ی ساکنین محلی به پروژه‌ی ساخت زمین گولفش که از آن تحت عنوان فریدم پارک یا پارک آزادی میامی نام برده، بوده است. ساکنین محلی‌ای که می‌گویند بکام برای پروژه‌ی خود باید به دنبال مکان دیگری بگردد.
از این گذشته در شکایت ارائه شده به دادگاه در مورد زمین خریداری شده برای ساخت استادیوم دیوید بکام، استادیومی که قرار است ورزشگاه خانگی باشگاه تازه تاسیس خود اینتر میامی باشد آمده که این زمین یک تکه زمین برهوت آغشته به مواد و ضایعات سمی است و تمیز و پاک کردن آن چیزی در حدود ۲۵ میلیون پوند هزینه خواهد داشت.
مدیران دیگر باشگاه‌های آمریکایی حاضر در لیگ MLS انتظار دارند باشگاه جدید بکام از سال ۲۰۲۰ حضور در این لیگ را آغاز کند. اما حتی اگر بکام در دادگاه روز سه‌شنبه پیروز شود، رویای او برای محقق شدن نیاز به تایید سیاستمداران میامی خواهد داشت که در مورد پروژه‌ی بکام به دو گروه تقسیم شده‌اند. یک گروه موافق فعالیت‌های بکام در این شهر بوده و گروه دوم بی‌مبالاتی او در رعایت مسائل زیست‌محیطی و خواسته‌های ساکنین محلی را دلیل مخالفت‌شان با او اعلام می‌کنند.
با این اوصاف این احتمال وجود دارد که شروع عملیات ساخت و ساز استادیوم دیوید بکام دست کم تا دو سال دیگر به طول بینجامد. متسون در گفتگو با خبرنگاران گفت: فقط کافی است روز سه‌شنبه هیات منصفه به پروژه‌ی بکام رای منفی بدهد. در این صورت آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه به فکر زمین دیگری باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی