۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب در لندن، چلسی و تاتنهام که در جدول هم همسایه هستند در دیداری مهم به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه ومبلی لندن تاتنهام از چلسی پذیرایی خواهد کرد، دیداری بین تیم‌های سوم و چهارم جدول که یکی از شهرآورد‌های مهم پایتخت انگلیس است.
تاتنهام؛ بازی ۶ امتیازی
«پوچ» خوب می‌داند ماندن در کورس قهرمانی مستلزم کسب نتایج خوب در رقابت با بزرگان لیگ برتر است، اما تیم او در ۳ بازی بزرگِ قبلی ۲ باخت برابر لیورپول و سیتی داشته و فقط یونایتد را شکست داده است و فاصله ۵ امتیازی با صدر در انگلیس آسان جبران نخواهد شد، مگر با پیروزی در جدال‌های مهم بعدی. یکی از بازی‌های بزرگی که تاتنهام امید زیادی به پیروزی در آن دارد رقابت با چلسی است. دیداری حیثیتی برای هواداران برابر حریفی که در سالیان اخیراً نسبتاً برابر آن موفق بوده‌اند. تاتنهام در برهه حساسی قرار دارد و اگر در این یک هفته برابر چلسی و آرسنال نتواند بیشترین امتیاز را کسب کند باید یک فصل دیگر هم خودش را در انتظار پایان دادن به حسرت قهرمانی در لیگ ببیند. پوچتینو امشب برای پیروزی در دیدار ۶ امتیازی تمام تلاشش را خواهد کرد و سپس به نبرد شمال لندن با آرسنال می‌اندیشد.
چلسی؛ فتح دوباره ومبلی
ساری در شروع کارش در لیگ برتر انگلیس فراتر از انتظار بوده و هنوز هم با شکست غریبه است، اما تساوی‌ها تیم او را از صدر دور کرده. تساوی‌هایی برابر کریستال‌پالاس و اورتون که شاید در آن دیدار‌ها بود که مربی ایتالیایی متوجه شد «ساریسمو» (سبک بازی تیمِ ساری) با یک مهاجم نوک کشنده نتیجه می‌دهد، نه با موراتا و ژیرو. چلسی در ۳ بازی قبلی برابر بزرگان لیگ برتری ۲ تساوی مقابل لیورپول و منچستریونایتد داشته و آرسنال را برده. نتایجی که با توجه به شکست نخوردن آبی‌های لندن راضی‌کننده است. دیدار با تاتنهام در ومبلی می‌تواند مثل فصل قبل شیرین باشد، اگر اسیر ضدحملات اسپرز نشوند. دو هفته دیگر هم چلسی جدال حساس با سیتی را در پیش دارد و آن زمان می‌توانیم روشن‌تر درباره مدعی بودن یا نبودن چلسی در لیگ برتر صحبت کنیم. فعلاً ساری می‌داند شاید تساوی در خانه حریف هم تیمش را از صدر عقب بیندازد و نیاز به این برد دارند.
مصدومان و محرومان
موسی دمبله، دنی رُز، داوینسون سانچس و وینسنت یانسن قطعاً نمی‌توانند برابر چلسی بازی کنند و شاید کیران تریپیه هم به این دیدار نرسد. ایتان آمپادو و متئو کواچیچ هم مصدومان چلسی هستند.
آخرین جدال
دیدار برگشت فصل قبل در استمفوردبریج با شکست خانگی ۳ بر یک چلسی برابر تاتنهام به پایان رسید. برای تاتنهام اریکسن و اَلی (۲ مرتبه) گلزنی کردند و موراتا تنها گل چلسی را زد.
آمار بازی
۱۶۰) در ۱۶۰ جدال تاتنهام و چلسی، سفیدپوش‌های لندنی ۵۲ برد کسب کرده‌اند، آبی‌های این شهر به ۶۸ برد رسیده‌اند و ۴۰ بازی هم مساوی شده است.
۵۲) در ۵۲ مصاف لیگ برتری این دو تیم، تاتنهام ۶ مرتبه به پیروزی رسیده، ۲۷ مرتبه چلسی برنده شده و ۱۹ بازی هم مساوی شده است.
۲) فصل قبل در هر دو بازی رفت و برگشت تیم میزبان بازنده بود. چلسی در ومبلی پیروز شد و تاتنهام در استمفوردبریج.
۳۱) تاتنهام شانس دارد برای نخستین مرتبه بعد از ۳۱ سال ۲ بازی متوالی در لیگ را از چلسی ببرد.
۲۱) چلسی در ۲۱ بازی در لیگ برتر برابر تاتنهام کلین‌شیت کرده. این بهترین رکورد کلین‌شیت آنهاست که برابر اورتون و نیوکاسل هم به آن دست پیدا کرده است.
۳) اسپرز این فصل از ۷ بازی خانگی در تمامی تورنمنت‌ها فقط ۳ بازی را با برد پشت سر گذاشته است.
۴) در ۷ جدال تاتنهام و چلسی در ومبلی، آبی‌های لندن ۴ مرتبه تاتنهام را شکست داده‌اند یعنی بیش از هر تیمی در انگلیس.
۱۶) تاتنهام در ۱۶ بازی آخرش در لیگ برتر به تساوی نرسیده است. (۱۲ برد و ۴ باخت)
۵) دله اَلی در ۴ بازی آخرش برابر چلسی در تمامی رقابت‌ها موفق شده ۵ مرتبه دروازه این تیم را باز کند.
ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام: یوریس، اوریه، فویت، آلدرویرلد، دیویس، سیسوکو، دایر، لوکاس، اَلی، اریکسن و کین
چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، رودیگر، لوئیس، آلونسو، کانته، جورجینیو، بارکلی، ویلیان، آزار و موراتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی