نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: آنهایی که از اسم من واهمه دارند خطیر را به سمتی بردند که این حرف‌ها را بزند.

به گزارش خبرورزشی، علی فتح‌الله زاده درخصوص قرعه‌ای که نصیب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شد و همچنین مسائل دیگر باشگاه محبوبش صحبت‌هایی انجام داده که در ادامه می خوانید: 
* ابتدا از مسائلی شروع کنیم که مربوط به کشمکش فدراسیون فوتبال و مقامات بالاتر است حتما می‌دانید که این روز‌ها بحث تعلیق فوتبال هم مطرح شده است؟
بله، مسائل را کاملا شنیده‌ام. ما باید اول تکلیف‌مان را روشن کنیم یا باید خصوصی باشیم یا دولتی اگر دولت‌ها قرار است فوتبال را در اختیار داشته باشند باید هزینه‌اش را بپردازند و باشگاه‌ها را ساپورت کنند. اما اگر خصوصی باشیم باید به این مساله فکر کنیم که همه اختیارات را واگذار کنیم. نمی‌شود یک NGO تشکیل بدهیم و دولت ۱۰ میلیارد هزینه کند و آن بخش خصوصی ۹۰ میلیارد جالب است دولت به خاطرهمان ۱۰ میلیارد تومان می‌خواهد هم هیات مدیره انتخاب کند و هم مدیرعامل بگذارد. این مسائل با هم همخوانی ندارد. البته این را هم بگویم که وظیفه دولت‌ها است که بسته حمایتی داشته باشند و این در همه جای دنیا مرسوم است. تمام دنیا هم از ورزش در سیاست استفاده می‌کند و این اصلا قابل کتمان نیست، ولی آن‌ها ورزش را سیاسی نمی‌کنند.
* شما معتقدید مهدی تاج در این شرایط باید بماند؟
اصلا بحث من شخص مهدی تاج نیست، بحث من جایگاه فوتبال کشور است این فوتبال باید خصوصی مدیریت شود، ولی متاسفانه الان وضعیت تبدیل به کشمکش‌هایی شده که اصلا به نفع فوتبال ما نیست. ما مثل تمام مسائل کشورمان باید تابع قوانین بین‌المللی باشیم وقتی مجلس به اساسنامه فدراسیون رای داده و دولت آن را مصوب کرده چرا باید زورآزمایی شود.
* اما به هر حال بحث تعلیق خودش به همه عوامل فوتبال استرس وارد می‌کند. شما تصور کنید اگر فوتبال ما تعلیق شود هر موفقیتی که بدست آورده‌ایم پاک خواهد شد.
این‌ها را باید به افرادی تفهیم کنیم که در حال تصمیم‌گیری هستند متاسفانه الان که این مباحث مطرح شده در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا هستیم بهتر است اول این مسابقات را به انتها برسانیم و یک تنفس به تیم ملی و فدراسیون بدهیم تا بازی‌ها به پایان برسد الان باید همه چیز آرام باشد تا جام ملت‌ها تمام شود. همه چیز در حال خصوصی شدن است و شما می‌بینید که استقلال و پرسپولیس این روز‌ها چقدر گرفتار هستند. تراکتورسازی تا همین سه ماه پیش گرفتاری‌های زیادی داشت، ولی از وقتی به بخش خصوصی واگذار شده آرامش پیدا کرده است. من معتقدم نباید در فوتبال از زور استفاده کرد و همیشه این سوال برای من بوجود می‌آید که چرا همیشه دعوا داریم ما مگر خودمان عقل نداریم و چرا باید خارجی‌ها برای ما کار انجام بدهند. کجا این همه نشاط را می‌بینید که فوتبال در آن بی‌تاثیر باشد. شما دیدید بعد از جام جهانی چقدر جوانان شور و نشاط پیدا کردند و نباید این هیجانات را از مردم گرفت.
* به قرعه استقلال در لیگ قهرمانان برسیم نظر شما چیست؟
معتقدم استقلال در هر گروهی که قرار بگیرد اسم آن گروه مرگ است. ما سال گذشته هم در گروه مرگ بودیم، ولی صعود کردیم یکی دو بار هم در گروه ما از گروه مرگ بالا رفتیم به نظر من استقلال به جای اینکه ذهنش را روی گروهش در آسیا متمرکز کند از حالا باید به فکر یارگیری باشد تیم نیاز به ۴-۳ بازیکن خوب دارد البته مدیریت باشگاه استقلال این روز‌ها خیلی درگیر است.
* چطور؟
مدیریت درگیر مسائل روحی و روانی است، چون بدهی‌هایی که از سال گذشته ایجاد شده آن‌ها را دچار مشکل کرده است من معتقدم الان وزارت ورزش باید به باشگاه استقلال کمک کند حتی به صورت وام. ۴۰ میلیون هوادار استقلال نگران این هستند، چون این بدهی‌ها بوجود آمده است. ما هم بدهی‌هایی به بازیکنان خارجی داشته‌ایم. ما نفراتی مثل جانواریو را می‌آوردیم که فقط سه میلیارد درآمد داشتیم و اگر به آن‌ها بدهکار می‌شدیم به خاطر این بود که هزینه‌هایمان را صرف جای دیگری می‌کردیم و در بخش‌های مختلف باشگاه خرج می‌کردیم. اما وقتی بازیکنی می‌آید و به خاطر عدم تایید کمیته پزشکی مجبور می‌شویم ۷-۶ میلیارد به او پرداخت کنیم (یازادلده گومز) این دیگر شرایط عادی نیست و قابل پیگرد است. مدیر جدید به این دلیل دچار مشکلات است، چون تنها است متاسفانه آقایان پول اسپانسر را هم پیش‌خور کرده‌اند و نزدیک به ۳۰ میلیارد بدهی انباشته در اختیار مدیر جدید گذاشته‌اند معلوم است که تمرکز مدیرعامل به هم می‌ریزد.
* اما روز گذشته علی خطیر معاون باشگاه استقلال در گفت‌وگویی مدعی شد که بدهی‌های امروز باشگاه حاصل اتفاقاتی است که در زمان مدیریت سابق به وجود آمده است. با توجه به صحبت‌های شما در بهشت زهرا مبنی بر اینکه استقلال مدیر بله قربانگو نمی‌خواهد به نظر می‌رسد خطیر به شما کنایه زده است؟
خطیر را به سمتی بردند که این حرف‌ها را بزند این هم کار کسانی است که از اسم ما واهمه دارند. مگر من یک کمپ نساختم و تمرینات تیم از زمان مربیان قبلی در آنجا برگزار نشد. تازه یک تیم کهکشانی هم در آنجا تمرین می‌کرد متاسف هستم که کمپ را به امان خدا ول کردند و الان میلیون‌ها تومان پول می‌دهند تا در زمین‌های دیگر تمرین کنند. خطیر هم اگر این حرف‌ها را زده تحت فشار بوده وگرنه ما استقلال را دوست داریم واین شخص هم در استقلال کار می‌کند و دوست ندارم مقابل او باشم و پاسخی به حرف‌هایش بدهم.
* شما در بهشت زهرا و در مراسم سالگرد مرحوم مظلومی از وزارت ورزش انتقاد کردید دلیلش چه بود؟
ما که همیشه انتقاد نمی‌کنیم بعضی از دوستان از من سوال می‌کنند شما در اینستاگرام از وزیر انتقاد می‌کنید و یک جایی هم از او تشکر می‌کنید، اما من معتقدم این‌ها پارادوکس نیست کسی که کار خوبی انجام می‌دهد باید از او تشکر شود و جایی هم که کار خوب نباشد انتقاد خواهد شد. ما الان از وزیر ورزش انتظار داریم که به استقلال کمک کند. اگر حق پخش تلویزیونی حل شود اینگونه مشکلات بوجود نمی‌آید، ولی امیدوارم این اتفاق رخ دهد و حق پخش هم به فوتبال رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی