۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با ارائه‌ یک پیشنهاد رسمی به فیفا خواستار آن شده که جام جهانی به جای چهار سال، هر دو سال یکبار برگزار شود.

به گزارش خبرورزشی، آلخاندرو دومینگس ویلسون-اسمیت رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی تایید کرد که این کنفدراسیون با ارائه‌ یک پیشنهاد رسمی به فیفا خواستار آن شده که جام جهانی فوتبال به جای چهار سال، هر دو سال یک بار برگزار شود.
درحالی که صحبت‌هایی درباره‌ی توسعه‌ی رقابت‌های لیگ ملت‌های یوفا به آمریکای جنوبی مطرح شده و کنفدراسیون این قاره موافقت ضمنی خود را با آن اعلام کرده بود حالا این کنفدراسیون پیشنهاد جایگزینی روی میز فیفا گذاشته و خواستار تغییر چرخه‌ی زمانی برگزاری جام جهانی فوتبال شده است.
این ایده اولین بار توسط سپ بلاتر رئیس سابق فیفا مطرح شده بود، ولی مورد استقبال قرار نگرفته بود. اما دومینگس می‌گوید این تغییر هم از نظر اقتصادی و هم از نظر مطلوبیت بیشتر آن برای بازیکنان، معقول خواهد بود چرا که بازیکنان به این ترتیب فرصت بیشتری برای حضور در بزرگترین ویترین فوتبال دنیا بدست خواهند آورد.
دومینگس، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در این باره گفت: ما فرصت را مناسب دیدیم تا این پیشنهاد را به فیفا ارائه بدهیم. پیشنهاد ما این است که شاهد برگزاری یک لیگ ملت‌های جهانی باشیم یا به جای آن ترتیبی اتخاذ شود که جام جهانی توسط فیفا هر دو سال یکبار برگزار شود. البته راه‌حل‌های دیگری هم وجود دارد، برای مثال می‌توان تیم‌های کنفدراسیون ما به طور مشترک با اروپا، آفریقا، آسیا، یا آمریکای شمالی رقابت‌های ملی مشترک برگزار کنند. ولی در نهایت واقعیت این است که در صورت موافقت با پیشنهاد ما فیفا بیشتر درآمد بدست می‌آورد و در نتیجه می‌تواند بیشتر به تیم‌های ملی و فدراسیون‌های عضو کمک کند و این به توسعه و رشد فوتبال در دنیا کمک خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی