نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در آستانه دیدار تاریخی ایران و استرالیا، دوباره یک نام بر سر زبان ها می افتد.

به گزارش خبرورزشی، قهرمان بازی استرالیا و ایران که منجر به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شد، فقط یک نام بود: «خداداد عزیزی؛ غزال تیزپای تیم ملی» و از همان روز ۸ آذر ۱۳۷۶ نسل طلایی فوتبال ایران شکل واقعی تری به خود گرفت.
از امروز دوباره نام خداداد بابت یادآوری گل تاریخی اش مقابل استرالیا بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما قبل از باز شدن پرونده آن دیدار، بد نیست عکسی از خداداد قبل از این اتفاقات شیرین ببینیم.

عکس| اشک های خداداد عزیزی
این عکس متعلق به دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ است. موضوع عکس، یادآوری یک خاطره تلخ است؛ خاطره شکست مقابل عربستان. با اینکه ما در آن زمان با محمد مایلی کهن نتایج درخشانی مثل برتری ۶ بر ۲ مقابل کره جنوبی یا برد ۳ بر صفر برابر عربستان داشتیم، اما در نیمه نهایی دوباره با عربستانی‌ها مواجه شدیم که این بار، پس از ۱۲۰ دقیقه تساوی بدون گل، کار به ضربات کاشته کشید و با درخشش محمد الدعایه دروازه بان نامدار تیم ملی عربستان، بازی را باختیم و از صعود به فینال باز ماندیم.
این صحنه، اشک‌های خداداد عزیزی پس از آن شکست تاریخی ایران مقابل عربستان را به تصویر کشیده است. عکسی که توسط «متیو اشتون» عکاس انگلیسی به ثبت رسید و در سایت معتبر «گتی ایمیج» منتشر شد. در عکس، نیما نکیسا و داریوش یزدانی نیز دیده می‌شوند.
خداداد عزیزی به خاطر درخشش در آن جام به عنوان مرد سال فوتبال آسیا در سال ۱۹۹۶ انتخاب شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی