۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در شرکت‌های دولتی در حوزه فوتبال اتفاقات مهمی را به دنبال داشته است که بررسی حواشی آن خالی از لطف نیست.

همه شایعات در مورد مدیریت باشگاه پرسپولیس
به گزارش خبرورزشی ، مدیران بازنشسته در باشگاه‌های دولتی و حتی فدراسیون‌های ورزشی باید محل خدمت خود را با نوشتن نامه استعفا، ترک کنند تا به قانون تمکین کرده باشند. طبق روال قانونی، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز از آنجا که با قانون تجارت، فعالیت‌های خود را پیش می‌برند و رئیس مجمع هر دو باشگاه، شخص وزیر به‌عنوان یک فرد دولتی به شمار می‌رود، شرکت‌های دولتی محسوب می‌شود و مدیران بازنشسته‌شان باید ترک میز کنند.
عرب جانشین گرشاسبی؟
با این حال، حمیدرضا گرشاسبی به دنبال راهی است تا به خاطر موفقیت‌هایی که داشته، در این باشگاه بماند. اگر او رفتنی شود، بار دیگر ثبات مدیریتی در پرسپولیس به‌هم می‌ریزد ولی نام‌های جدیدی به گوش می‌رسد. مثلاً گفته می‌شود ایرج عرب که در پست معاونت پشتیبانی و اداری در باشگاه فعالیت می‌کند، در صورت جدایی گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه خواهد شد. در واقع شنیدیم این شایعه را برخی از نزدیکان باشگاه به راه انداخته‌اند تا کسی خارج از باشگاه، مدیرعامل باشگاه نشود. از سوی دیگر، مدیرعاملی عرب با این شکل، شبیه مدیرعاملی گرشاسبی خواهد بود. او نیز با همین شرایط جانشین علی‌اکبر طاهری شد.
نبی قطعی شده است
اما از سوی دیگر خبر آمد مهدی محمدنبی برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس با مدیران تصمیم‌ساز در وزارت ورزش به توافق نهایی رسیده و به صورت قطعی به عنوان مدیرعامل بعدی این باشگاه معرفی خواهد شد. نبی سابقه کار در باشگاه پرسپولیس را دارد و البته برای مدتی نیز دبیرکل فدراسیون فوتبال بود. البته وقتی اطرافیان گرشاسبی فهمیدند قرار است نبی به پرسپولیس بیاید، به خاطر ترس از دست دادن جایگاه‌شان در فضای مجازی به او تاختند و با پیش کشیدن این موضوع که نبی رفیق صمیمی کی‌روش و احتمالاً دشمن برانکو و پرسپولیس است (!) بدترین الفاظ را در موردش به کار بردند. همین امر باعث شد حضور او به عنوان مدیرعامل باشگاه به تأخیر بیفتد، اما آن‌طور که همه اطرافیان پرسپولیس تأیید می‌کنند، نبی قطعاً مدیرعامل بعدی باشگاه پرسپولیس است.
عابدینی هم می‌آید
البته این پایان شایعات نیست زیرا با حضور نبی، مسائل دیگری هم مطرح شده است. مثلاً اینکه گفته می‌شود در کنار نبی، امیر عابدینی، مدیرعامل پیشین باشگاه نیز به پرسپولیس برمی‌گردد و این بار معاون اداری، پشتیبانی و اقتصادی باشگاه خواهد شد تا همه امور اجرایی را به دست بگیرد. نبی یکی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس به شمار می‌رود و رفاقت صمیمانه اش با عابدینی باعث بروز این شایعات شده است. برخی هنوز هم معتقدند عابدینی بهترین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از انقلاب است و حالا این شانس احتمالاً دوباره به او داده خواهد شد تا به جمع سرخپوشان برگردد. این در حالی است که مصاحبه‌های پرتکرار عابدینی علیه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، این شایعات را کمرنگ می‌کند، اما با این حال نزدیکان باشگاه معتقدند همه‌چیز تمام شده و زوج نبی - عابدینی خود را برای حضور در پرسپولیس گرم می‌کنند.
شیرینی: من نیستم، تکذیب می‌کنم!
از همه عجیب‌تر، بحث بازگشت سعید شیرینی به نیمکت پرسپولیس بود. می‌گفتند با ادامه تغییرات، شیرینی به پرسپولیس می‌آید و دوباره سرپرست تیم خواهد شد. او مدیر اجرایی شرکت پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است که در دوره مدیریت محمد رویانیان نیز به عنوان معاون باشگاه و سرپرست تیم، فعالیت می‌کرد. در این مورد با او تماس گرفتیم که گفت: «نه این‌طور نیست. واقعاً چنین شایعاتی را نشنیدم و اگر هم مسائل اینچنینی مطرح شده، آن را تکذیب می‌کنم. البته شاید اتفاقات دیگری رخ بدهد، اما فعلاً به من چیزی نگفته‌اند!» شیرینی البته مسائل دیگری هم به ما گفت که به رسم امانت، فعلاً نزدمان می‌ماند و آن را به خواسته خودش رسانه‌ای نمی‌کنیم.
گرشاسبی به دنبال خصوصی‌سازی
درست در شرایطی که خیلی‌ها از رفتن گرشاسبی صحبت می‌کنند، مبحث دیگری نیز به‌وجود آمده است؛ خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس. اگر این اتفاق رخ بدهد، گرشاسبی به عنوان مدیر بخش خصوصی در پرسپولیس می‌ماند. وزیر ورزش و معاونانش به‌خصوص ارکان رسانه‌ای وزارتخانه مدام صحبت از خصوصی‌سازی می‌کنند و حتی یکی از مدیران وزارت ورزش پا را فراتر گذاشت و برای واگذاری این باشگاه‌ها قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان را تعیین کرد! فقط کافی است این دو باشگاه حتی به صورت صوری واگذار شوند، آن‌وقت همه شایعات در مورد جدایی مدیرانش نیز تکذیب خواهد شد و گرشاسبی به کارش ادامه می‌دهد.
آنها، چه کسانی هستند؟
البته یک‌سری افراد همیشه اطراف باشگاه پرسپولیس هستند که معمولاً با ایجاد هر تغییری در بخش مدیریت باشگاه، حضورشان به خطر می‌افتد. آن‌ها برای جلوگیری از این اتفاق، دست به هر کاری می‌زنند و به همین علت است که معمولاً چهره‌های فوتبالی از این افراد می‌ترسند و در صورت دریافت حکم مدیریتی در باشگاه پرسپولیس، حتماً به آن‌ها نیز احکامی می‌دهند و حفظ‌شان می‌کنند، چون در غیر این‌صورت، ممکن است بدترین فشار‌ها را در ورزشگاه‌ها تحمل کنند! این اتفاقی بود که برای مدیران زیادی رخ داد؛ مدیران آمدند و رفتند، اما این افراد همیشه حضور داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی