نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال با وینفرد شفر موفق شد صنعت نفت را با سه گل بدرقه کند تا موقتا از بحران خارج شود.

به گزارش خبرورزشی، سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران که پس از برکناری علیرضا منصوریان به سمت مربیگری این تیم رسید موفق شد با بازی مقابل تیم صنعت نفت آبادان به رکورد ۵۱ بازی روی نیمکت استقلال (بدون احتساب بازی سوپرجام) و رکورد علیرضا منصوریان برسد.  به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به حضور وینفرد شفر در طول مدت‌زمانی که روی نیمکت استقلال حضور داشته است.

اولین بازی

وینفرد شفر که تا امروز 427 روز است که به‌عنوان مربی روی نیمکت استقلال حضور داشته، در اولین دیداری که این تیم را هدایت کرد به مصاف فولاد خوزستان رفت و از همین بازی بود که به صورت رسمی سرمربی تیم استقلال تهران شد و در اولین تجربه خود نتوانست پیروزی به دست بیاورد و در این دیدار به تساوی بدون گل رسید.

اولین دربی

شفر در اولین تجربه دربی تهران شکست را پذیرفت. در این دیدار تیم استقلال تهران با تک‌گل علی علیپور مقابل پرسپولیس شکست خورد تا مربی جدید آبی‌ها دربی را با خاطره خوش آغاز نکند.

اولین برد

سرمربی آلمانی زمان زیادی را برای اولین برد خود در استقلال لازم نداشت و در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل تیم بحران‌زده نفت تهران به میدان رفت و موفق شد در این بازی با نتیجه دو بر صفر پیروز شود و اولین برد خود را روی نیمکت استقلال جشن بگیرد.

رکورد در نباختن

شفر بعد از پیروزی مقابل نفت تهران موفق شد در 10 بازی متوالی شکست‌ناپذیر باشد و یک رکورد خوب را برای خود به ثبت برساند. تا پایان فصل نیز فقط دو شکست را در کارنامه خود مشاهده کرد که این هم یک نکته مثبت برای او بود.

اولین برد در دربی

سرمربی آبی‌های پایتخت خیلی زود فهمید که دربی تهران از اهمیت زیادی برای استقلالی‌ها برخوردار است و آنها را برای دیدن اولین برد با هدایت خودش منتظر نگذاشت و موفق شد در اولین فصل حضور در هفته بیست‌و‌پنجم با گل وریا غفوری پرسپولیس را شکست دهد و حس خوب بردن در دربی تهران را تجربه کند.

پرگل‌ترین برد

شفر تیمش را در بازی‌های مهم و حساسی هدایت کرده و در این بین دو بازی پرگل را در کارنامه خود ثبت کرده است. وی موفق شده مقابل پارس جنوبی جم و صنعت نفت آبادان به برتری چهار بر صفر دست پیدا کند.

سنگین‌ترین شکست داخلی

نکته قابل‌توجه و جالب در کارنامه شفر روی نیمکت استقلال (در لیگ برتر) این است که هیچ شکست سنگینی را تجربه نکرده است و تنها شکست این مربی با بیش از یک گل در برابر ذوب‌آهن اصفهان رقم خورد؛ جایی که تیم وینفرد شفر در اصفهان با نتیجه دو بر یک مغلوب ذوب‌آهن شد.

فصل سخت برای شفر

شفر شروع خوبی در استقلال داشت و همین باعث شد انتظارات از او بالا برود و هواداران و مسئولان استقلال توقع بیشتری را از او داشته باشند ولی علی‌رغم تغییراتی که در استقلال داده است، این فصل از 13 بازی که برگزار کرده فقط در پنج دیدار پیروز بوده که آمار مناسبی برای تیم بزرگی چون استقلال نیست و همچنین این مربی با حذف شدن در جام حذفی مقابل تیم 10 نفره سایپا کمی مورد حمله بیشتری قرار گرفت و تا به این جای فصل نیز مدام شنیده می‌شود که مسئولان استقلال می‌خواهند شفر را از سمت خود برکنار کنند ولی قطعا این مربی آلمانی روش بازی‌کردن را بلد است و با پیروزی پرگل در هفته گذشته هم این را ثابت کرد که استقلال می‌تواند دوباره به مسابقات بازگردد و به مدعیان لیگ اضافه شود.

خوش‌ترین لحظه

اگر بخواهیم به یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات شفر در استقلال اشاره کنیم بی‌شک می‌توان به قهرمانی جام حذفی اشاره کرد؛ جایی که استقلال با شکست خونه به خونه قهرمان جام حذفی شد و شفر توانست در اولین تجربه‌اش برای استقلال جام بیاورد و یک لحظه دلنشین را برای خودش و هواداران استقلال رقم بزند.

رویای قهرمانی در لیگ برتر

وینفرد شفر آلمانی که بعد از قهرمانی در جام حذفی حالا هدف‌های بزرگ‌تری را برای استقلال در سر دارد، تلاش خواهد کرد تا بتواند این تیم را یا در لیگ برتر یا در لیگ قهرمانان آسیا به افتخار برساند و خواسته هواداران استقلال نیز از شفر همین است، چون آنها دو سال پیاپی شاهد قهرمانی رقیب اصلی‌شان بوده‌اند و همچنین شاهد به فینال رسیدن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، برای همین دیگر نمی‌توانند منتظر بی‌جام ماندن تیم‌شان باشند.

ریز آمار شفر در استقلال

شفر در استقلال تا به حال ۵۱بازی را برگزار کرده و موفق به 27 پیروزی شده و در سایر بازی‌ها نیز 17 تساوی و ۷ شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. او همچنین در استقلال میانگین 1.52 گل زده را در هر دیدار به ثبت رسانده است و در مقابل نیز آمار 0.52 گل خورده داشته که آمار بهتری نسبت به دوره منصوریان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی