۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو کمیته فنی استقلال به خبرورزشی گفت: اگر ایرادی فنی در استقلال ببینم حتماً مطرح می‌کنم، چون می‌گویم شاید بتواند به تیم کمک کند.

به گزارش خبرورزشی، شرایط استقلال، پیروزی‌های متوالی در لیگ برتر و اتفاق تلخی که برای ایرج دانایی‌فرد رخ داده دست به دست هم داد تا دقایقی را با بهتاش فریبا همکلام شویم. عضو کمیته فنی استقلال که در تیم ملی هم با دانایی‌فرد همبازی بود و با او در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ حاضر شد. با هم چکیده حرف‌های مدیرفنی اسبق استقلال را می‌خوانیم.
* هنوز در مورد ایرج دانایی‌فرد شوکه هستم. از روز یک‌شنبه که خبر را شنیدم واقعاً تا همین الان شوکه هستم. اصلاً انگار روی هوا رفته‌ام. با حسن آقای روشن در مورد ایرج تلفنی حرف زدم. حتی به ملاقاتش هم رفتم، ولی متأسفانه در CCU بود. امیدوارم مشکلش فقط در حد معده باشد و بدتر نباشد. از همه مردم هم می‌خواهم این پیشکسوت عزیز را دعا کنید. آزار ایرج حتی به یک مورچه هم نمی‌رسید. در تیم ملی با هم چه دورانی داشتیم. چقدر مسافرت رفتیم، از فرانسه و جام جهانی آرژانتین گرفته تا جام ملت‌های آسیا و... من چند سال از دانایی‌فرد کوچکتر بودم، ولی رابطه‌اش با جوانان ملی‌پوش خیلی خوب بود.
* در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با اسکاتلند همگروه بودیم. آن‌ها یک بازیکن داشتند به نام آرچی گمیل که آن زمان جزو بهترین‌های جام جهانی بود. اتفاقاً خصوصیات بازی‌اش هم مثل خود ایرج بود. سرعتی، خشن، ریزجثه، اما جنگنده. قرار بود ایرج مأمور مهار آرچی گمیل باشد و کاری کرد که آن بازیکن نتواند کاری بکند. اتفاقاً در همان مسابقه گمیل را دریبل کرد و گل زد تا اولین گلزن ما در جام جهانی لقب بگیرد.
* بعد از جام جهانی، ایرج دانایی‌فرد و آندرانیک اسکندریان راهی آمریکا شدند. ایرج آنجا علاوه بر فوتبال، فوتسال هم بازی کرد. برایم تعریف می‌کرد که یک‌بار در آن اوایل که مشغول فوتسال در آمریکا شده بود دو بازیکن درشت هیکل آمریکایی وقنی ایرج را دیده بودند، می‌گفتند: این کوچولو دیگه چی می‌گه اینجا؟ اما دانایی‌فرد در همان اول بازی طوری روی پای یکی از آن‌ها رفت که هم توپ را گرفت و هم اینکه طرف دیگر تا آخر بازی نتوانست بازی کنه!
* اگر ایرادی فنی در استقلال ببینم حتماً مطرح می‌کنم، چون می‌گویم شاید حداقل ۵ درصد بتواند به تیم کمک کند. در بازی با ماشین‌سازی به رغم اینکه نبردیم، نمایش خوبی ارائه کردیم و همانجا گفتم که ما می‌توانیم ۴ بازی پایانی خودمان را ببریم. الان استقلال خوزستان و صنعت نفت را برده‌ایم و برابر سپیدرود نیز شانس خوبی داریم. اگر در رشت پیروز شویم، شک نکنید که برای بردن پدیده در وضعیت بسیار خوبی قرار خواهیم گرفت. البته انصافاً باید به یحیی گل‌محمدی و شاگردانش تبریک گفت، چون ارزش فنی لیگ را در این فصل بالا برده‌اند.
* اگر سپیدرود را ببریم قطعاً استقلالی‌ها برای جدال با پدیده حضور گرم‌تری در استادیوم خواهند داشت. طرفداران همیشه حامی بوده‌اند و گاهی اوقات باید حمایت‌شان را پررنگ‌تر کنند. اتفاقاً الان یکی از همان مقاطعی است که باید استقلال را ویژه‌تر حمایت کنند.
* از شانس خوب استقلال، حالا رقبا باید با هم بازی کنند. همین مسابقه پرسپولیس و سپاهان اگر با نتیجه مساوی تمام شود خیلی به نفع ماست و عملاً استقلال برنده آن بازی می‌شود. فراموش نکنید که در دور برگشت هم استقلال طی ۴ هفته پایانی در قیاس با رقبا بازی‌های ضعیف‌تری را پیش رو دارد.
* همچنان قاطعانه می‌گویم که صد درصد به قهرمانی استقلال در این فصل امیدوارم.
* من معتقد به استفاده از جوانان هستم، اما تأکید دارم استفاده از مهره‌های جوان باید دقیقاً سر وقت و به‌جا باشد، چون اگر یک بازی ضعیف باشند، حداقل ۶، ۷ بازی عقب می‌افتند و نیمکت‌نشین می‌شوند. به نظرم شفر از اللهیار صیادمنش به‌خوبی استفاده می‌کند مثل همین بازی با صنعت نفت آبادان.
* سبک بازی رضا آذری را هم خیلی دوست دارم، اما از بدشانسی او، پست بازی‌اش به گونه‌ای است که نه می‌شود به علی کریمی دست زد، نه به فرشید باقری و نه به فرشید اسماعیلی. فوتبال روح‌ا... باقری را نیز خیلی دوست دارم. خیلی خوب و درگیرانه عمل می‌کند. هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی