نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مربیان ایرانی و لیگی ضمن تحسین از آن‌ها شهامت و شجاعت‌شان را ستود و با نام بردن تنی چند از مربیان همچون قلعه‌نویی، دایی، پروین، شفر، نکونام، مظلومی، هاشمیان و... صحبت‌های محبت‌آمیزی را منتشر کرد.

پرونده| آتش‌بس کی‌روش با منتقدان

فوتبال بازی نقطه‌نظرهاست و ما «خانواده فوتبال» یاد می‌گیریم که در این بازی، با مخالفت‌ها در کمال احترام و هماهنگی موافق باشیم. بنده به شخصه همیشه شجاعت و شهامت دوستان همکار خود را تحسین می‌کنم، زمانی که آن‌ها برای اصول و ارزش‌هایی که از منافع فوتبال حفاظت می‌کند، برمی‌خیزند و می‌جنگند برای مثال علی پروین، علی دایی، امیر قلعه‌نویی، وینفرد شفر، جواد نکونام، یحیی گل‌محمدی، حسین کلانی، مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان. عذرخواهی بنده را پذیرا باشید چنان‌چه اسمی که باید در این لیست از «شجاعت و شخصیت والا» وجود می‌داشت و نام نبردم.

به گزارش خبرورزشی، این تازه‌ترین پیام کارلوس کی‌روش در صفحه شخصی‌اش است که با عکس امیر قلعه‌نویی بارگذاری شده؛ مربی‌ای که دست‌کم در سال‌های اخیر با سرمربی تیم ملی رابطه خوبی نداشته و بار‌ها و بار‌ها کارلوس کی‌روش را نقد کرده است. از یادمان نرفته که در برهه‌ای از زمان کارلوس کی‌روش از امیر قلعه‌نویی به عنوان جانشین خود یاد کرد! البته به طنز.

از این پیام برداشت‌های متفاوتی در فضای مجازی شده است. برخی می‌گویند از آنجایی که امیر قلعه‌نویی بعد از بازی با پرسپولیس وارد دعوا با برانکو شده کی‌روش با پرداختن به امیر قلعه‌نویی یارگیری کرده است! برانکو در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته بود چرا من و امیر قلعه‌نویی و علی دایی نباید انگیزه مربی‌گری تیم ملی را داشته باشیم؟ برخی نیز می‌گویند کی‌روش از مربیانی در این پیام حمایت کرده است که در روز‌های اخیر به داوری‌ها به سود تیم پرسپولیس و برانکو معترض شده‌اند و کارلوس کی‌روش به همین خاطر شجاعت آن‌ها را تحسین کرده است!

هر کس از زاویه خود این پیام را تفسیر کرده است در حالی که شاید نیت کارلوس کی‌روش متفاوت با همه برداشت‌ها باشد. هیچ‌کدام از دعوا‌های کی‌روش قابل نفی نیست، مصاحبه‌هایی که کرده. هم مصاحبه‌های او و هم مصاحبه‌های منتقدان کی‌روش. کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی هیچ‌گاه در این دعوا‌ها کوتاه نیامده است و به نظر می‌رسد در آستانه جام ملت‌ها تغییر اندیشه داده و تغییر اندیشه موجب تغییر رفتار شده است.

کارلوس کی‌روش همیشه می‌گفته در جا‌هایی که با هم اختلاف سلیقه داریم باید به هم احترام بگذاریم. این بهترین شعار ممکن است که کارلوس کی‌روش با این پیام آن را اجرا کرده است. کارلوس کی‌روش می‌تواند با امیر قلعه‌نویی در یک مسیر نباشد، حتی از بیخ و بن با تفکراتش مخالف باشد، اما می‌تواند به او احترام بگذارد؛ همچنین امیر قلعه‌نویی به کارلوس کی‌روش. امیر قلعه‌نویی می‌تواند ایده‌های کارلوس کی‌روش در مربی‌گری را قبول نداشته باشد و حتی به تصمیماتش معترض باشد، اما هیچ‌یک از این‌ها دلیلی برای بی‌احترامی به کارلوس کی‌روش نیست.

کارلوس کی‌روش پیش از این پیام هم یک مصاحبه طولانی با سایت فدراسیون فوتبال انجام داد و این بار پاسخی به صحبت‌های برانکو نداد. به نظر می‌رسد این رفتار به معنی آتش‌بس است. تیم ملی در این برهه از زمان به آرامش نیازمند است، چون جام ملت‌ها را پیش رو دارد. کارلوس کی‌روش اگر بعد از جام ملت‌ها خواهان ادامه حضور در رأس کادرفنی تیم ملی باشد باید با همه باشگاه‌ها و همه مربیان آن‌ها تعامل داشته باشد و جنگ با مربیان تیم‌های لیگ برتری توان کی‌روش را برای هدایت تیم ملی خواهد گرفت.

این رفتار می‌تواند یک الگو باشد. احترام به یکدیگر با وجود همه اختلاف سلیقه‌ها. آن‌چه که مسلم است در ۸ سال حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی همه مربیان باشگاهی زحمت کشیدند و رد پای آن‌ها در موفقیت تیم ملی پررنگ است و کمترین تشکر از آن‌ها با احترام صحبت کردن است. امیر قلعه‌نویی و البته برانکو هم جزو این دست از مربیان هستند و کارلوس کی‌روش باید از برانکو هم تشکر کند.

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
موضع جدید کی‌روش در قبال مربیان ایرانی به منزله صلح است؟

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مربیان ایرانی و لیگی ضمن تحسین از آن‌ها شهامت و شجاعت‌شان را ستود و با نام بردن تنی چند از مربیان همچون قلعه‌نویی، دایی، پروین، شفر، نکونام، مظلومی، هاشمیان و... صحبت‌های محبت‌آمیزی را منتشر کرد. اینکه این موضع جدید کی‌روش در قبال مربیان ایرانی به منزله صلح است و آیا کی‌روش در آستانه جام ملت‌های آسیا پیغام آشتی داده، سوالی است که آن را با تنی چند از مربیان و کارشناسان مطرح کردیم.

جواد نکونام: هم برای تیم ملی خوب است و هم برای باشگاه‌ها
کاپیتان پیشین تیم ملی و سرمربی نساجی مازندران در این خصوص گفت: موضع جدید کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا می‌تواند آرامش را به فوتبال ما برگرداند و این آرامش هم برای تیم ملی که مدعی اصلی قهرمانی در آسیا بوده خوب است و هم برای باشگاه‌ها و من خوشحالم که این قدم مثبت از سمت سرمربی تیم ملی برداشته شد تا پیام صلح و دوستی داشته باشد و مربیان محترم لیگ هم بیشتر خودشان را به تیم ملی و بازیکنان نزدیک‌تر ببینند و همه مثل همیشه با همبستگی زیاد حامی تیم ملی در جام ملت‌ها باشیم.

مهدی مهدوی‌کیا: این بیانیه حساسیت‌های کاذب را کمتر می‌کند
کاپیتان تیم ملی که در دو جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان حضور داشته در این خصوص گفت: ما در شرایط حساسی به سر می‌بریم و تیم ملی باید تا چند هفته دیگر در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند و حمایت از تیم ملی جزو واجبات است. قبول دارم طی چند ماه اخیر روابط خوبی بین مربیان تیم ملی و مربیان باشگاهی وجود نداشت و اکثر مربیان لیگی ما رفتار‌های کی‌روش و دستیارانش را نقد می‌کردند، اما همین موضع جدید کی‌روش شاید بتواند به منزله صلح باشد تا جو فوتبال ما به آرامش برسد و کمی از حساسیت‌های به وجود آمده کاسته شود.

وینفرد شفر: باید این اتفاق را به فال نیک گرفت
سرمربی آلمانی استقلال در این خصوص به خبرورزشی گفت: من خودم سال‌ها مربی تیم‌های ملی در سراسر دنیا بوده‌ام از جامائیکا گرفته تا تایلند و کامرون و... و همیشه معتقد بودم باید تعامل خوبی بین مربیان ملی و باشگاهی وجود داشته باشد و خودم همیشه جلسات مختلفی با مربیان باشگاهی برگزار می‌کردم تا همدلی و دوستی زیادی به وجود بیاید. حالا هم این صحبت‌های کی‌روش را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم یک وفاق خوب بین مربیان باشگاهی و مربیان ملی به وجود آمده باشد و همه این مسائل در نهایت به سود تیم ایران در جام ملت‌ها خواهد شد.

میرشاد ماجدی: این علامت را پرچم سفید می‌دانم
رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در این خصوص به خبرورزشی گفت: کاری که کی‌روش انجام داد واقعاً حلقه گمشده فوتبال ما در ۸ سال اخیر بود. به هر حال در این سال‌ها بین کی‌روش و مربیان ایرانی و باشگاهی رابطه آن‌چنان خوب و محکمی برقرار نبود و در آستانه جام ملت‌های آسیا نیاز داشتیم به یک همدلی و وفاق که همه به تیم ملی کمک کنیم تا آرامش به فوتبال برگردد. من این بیانیه کی‌روش را یک پرچم سفید و یک کار خوب می‌دانم که لازم بود خیلی زودتر صورت می‌گرفت، ولی همین که حالا هم اقدام شده را باید به فال نیک گرفت.

بیژن ذوالفقارنسب: اگر از روی حس نیت باشد خوب است
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: اگر صحبت‌های کی‌روش همراه با حسن نیت باشد به طور حتم مورد استقبال تمام مربیان ایرانی و باشگاهی قرار خواهد گرفت. به هر حال کی‌روش به قدر کافی وقت دارد و ما هم در ادامه اگر ببینیم او واقعاً قصد دارد تغییرات مثبتی در این رابطه ایجاد کند کمک خواهیم کرد تا شرایط بهتر شود. انصافاً ما همیشه پیش‌قدم بودیم ولی ایشان هرگز جلو نیامد، ولی حالا دست به دست هم می‌دهیم و اگر کی‌روش حسن نیت داشته باشد مثل همیشه با همدلی تیم ملی را مورد حمایت همه‌جانبه قرار خواهیم داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی