۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت بی‌ساکر فرانسه در گزارشی، وضعیت این روز‌های سامان قدوس، هافبک ایرانی تیم آمیان فرانسه را مورد بررسی قرار داده است.

قدوس: مشارکت در کار‌های دفاعی را دوست ندارم
به گزارش   خبرورزشی ، سایت بی ساکر فرانسه، افت سامان در هفته‌های اخیر را به خاطر تغییر پست این بازیکن اعلام کرده و نوشته که قدوس از زمان حضورش در آمیان تبدیل به مهره‌ای کلیدی برای این باشگاه شده و همه در آمیان از حالا نگران غیبت او به خاطر حضور در جام ملت‌های آسیا هستند. گزارش کامل این سایت را در ادامه می‌خوانید: «فروشنده سابق تلفن در سوئد، حالا رهبر خط حمله تیم آمیان است. سامان قدوس، هافبکی که خیلی زود در باشگاه جدیدش جای ثابتی برای خود دست و پا کرده است. هر وقت قدوس در زمین باشد، همه چیز برای آمیان خوب است.»
تغییر پست
هافبک تهاجمی آمیان که در فصل جاری سه گل زده و به همین تعداد هم پاس گل داده، در عرض تنها ۴ ماه تبدیل به قلب تپنده تیمش شد. با این وجود، بازیکن تیم ملی ایران در هفته‌های اخیر درخشش روز‌های اول حضورش در باشگاه فرانسوی را ندارد. اثرگذاری اندک این هافبک با مصدومیت طولانی‌مدت موسی کوناته مصادف شده که از ماه اکتبر دیگر بازی نکرده و تا آغاز سال ۲۰۱۹ هم به میادین برنخواهد گشت. قدوس که برای پر کردن جای خالی این بازیکن سنگالی در چند بازی اخیر در خط حمله تیمش به میدان رفته، نشان داده نمی‌تواند در پست بازیکن شماره ۹ و یا مهاجم سایه به اندازه پست اصلی خود تأثیرگذار باشد. این بازیکن به خاطر نبود مهاجم مرکزی در تیم مجبور شده در این پست به میدان برود و دیگر مانند سابق نمی‌درخشد.
آغاز خوب
همه چیز برای قدوس، خوب شروع شد. ۱۰ روز بعد از پیوستن این بازیکن به آمیان، هافبک ایرانی به سرعت توانایی‌های خودش را با گلزنی در هفته سوم به نمایش گذاشت. سامان که از نظر تکنیکی توانایی خوبی دارد، خیلی زود مهارت‌هایش در زدن ضربات آزاد را نیز به رخ کشید، اما از آن موقع به بعد، سومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ لیگ سوئد (با قیمت ۴ میلیون یورو و بعد از انتقال الکساندر بیشاک به دورتموند و ایبراهیموویچ به آژاکس) عملکرد چشم‌نواز دیگری نداشته است. قدوس می‌گوید: «کار سختی دارم زیرا باید در دفاع تیمی هم شرکت کنم و از این موضوع خوشم نمی‌آید.»
تمجید ونگر از هافبک ایرانی
این بازیکن هنگامی که تیمش صاحب توپ است بسیار راحت‌تر بازی می‌کند، اما از زیر وظایف دفاعی خود نیز شانه خالی نمی‌کند. هافبک ۲۵ ساله که برای اولین بار بازی در لیگی خارجی را تجربه می‌کند، می‌گوید: «باید دفاع کنیم، باید این موضوع را قبول کرده و وظایفم را انجام دهم.» این بازیکن که روزی در دسته سوم لیگ سوئد بازی می‌کرد، در طول چند سال توانست در لیگ اروپا مقابل گالاتاسرای و سپس آرسنال به میدان برود و نمایش او به قدری خوب بود که آرسن ونگر از بازی او تمجید کرد.
بازگشت به روز‌های اوج
هافبک ایرانی معمولاً آخرین کسی است که زمین تمرین را ترک می‌کند و بعد از آن در کنار امیل کرافت در کلاس زبان فرانسه شرکت می‌کند و چند هفته پیش هم هتل محل سکونت خود را رها کرده تا در آپارتمانی که باشگاه برایش تهیه کرده سکونت کند. حالا تنها کاری که قدوس باید انجام دهد این است که دوباره به فرم خوب خودش برگردد. او که از ششم اکتبر به بعد موفق به گلزنی نشده، باید دوباره مقابل حریفان شروع به درخشش کند، اما قبل از آن این هافبک تهاجمی که از نظر فیزیکی اندکی قد کوتاه است، باید به زودی به همراه ایران در جام ملت‌های آسیا شرکت کند. نام او در لیست اولیه کارلوس کی‌روش بود. در آمیان همه از حالا نگران هستند که در غیبت او چه بکنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی