نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کسی فکر نمی‌کرد اخراج از منچستر پایانی بر روز‌های خوش ژوزه مورینیو در تئاتر رؤیا‌ها باشد.

برنده‌ها و بازنده‌های اخراج ژوزه مورینیو از منچستریونایتد به گزارش خبرورزشی ، وقتی در اولین فصل در جام اتحادیه قهرمان شد و سپس قهرمانی لیگ اروپا را به کلکسیون افتخارات منچستریونایتد اضافه کرد به آینده‌اش امیدوار شدند. در دومین فصل بهترین تیم خودش در اولدترافورد را ساخت و به نایب‌قهرمانی لیگ برتر انگلیس رسیدند، اما سندروم فصل سوم باز هم گریبان آقای خاص را گرفت و او به نیم‌فصل نرسیده از کار برکنار شد. اخراج مورینیو خیلی‌ها را خوشحال کرده، به خصوص بازیکن‌هایی که با او مشکل داشتند. در مقابل برخی هم هستند که دوست داشتند مورینیو به کارش ادامه بدهد. چه کسانی از این اخراج بهره‌مند می‌شوند و چه کسانی ضرر می‌کنند؟
برنده: پل پوگبا
وقتی خبر اخراج ژوزه مورینیو منتشر شد حتماً خیلی‌ها یاد پل پوگبا و اختلافش با آقای خاص افتادند. در اینکه هافبک فرانسوی شیاطین‌سرخ بازیکن بااستعداد و بزرگی است، شکی نیست، اما بازگشت او به اولدترافورد چندان بابرنامه نبود. او بعد از چند سال در اوج بودن و درخشش این فصل افت کرد و مورینیو هم او را روی نیمکت نشاند. پستی که در اینستاگرامش منتشر کرد نشان داد که چقدر از اخراج مورینیو خوشحال است، اگرچه این پست را سریع پاک کرد. به هر حال پوگبا بازیکن ارزشمندی است که می‌تواند با حضور یک مربی دیگر دوباره تبدیل به ستاره اول شیاطین‌سرخ شود، همان‌طور که هنوز گران‌قیمت‌ترین بازیکن باشگاه هم به شمار می‌رود. با این تفاسیر بعید است پوگبا تصمیم بگیرد اولدترافورد را به مقصد باشگاهی دیگر ترک کند.
بازنده: ژوزه مورینیو
بعد از اخراج سه سال پیش در چلسی، حالا یک میخ دیگر به تابوت آقای خاص کوبیده شد. این مربی ۵۵ ساله با وجود افتخارات فراوانی که در دوران مربیگری‌اش داشته دیگر مربی درجه یکی در دنیای فوتبال محسوب نمی‌شود چراکه اعتبار او در سالیان اخیر با ۲ اخراج خدشه‌دار شده است. وقتی تصمیم گرفت رئال‌مادرید را ترک کند تا دوباره روز‌های پرافتخاری در چلسی داشته باشد فکر نمی‌کرد چند سال بعد باید خودش به همه یادآوری کند چقدر افتخار در انگلیس داشته. بعد از قهرمانی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ همراه چلسی دیگر روز خوش ندیده و فقط جام‌هایی در منچستریونایتد برده که هواداران این تیم را راضی نمی‌کند. نمی‌توان گفت مورینیو دیگر مشتری بزرگ ندارد، اما تردید‌ها نسبت به موفقیت او بیش از قبل شده است.
برنده: بازیکنان جوان
ژوزه مورینیو به بسیاری از انتقادات بابت بازی ندادن یا ضعف بازیکنان جوان پاسخ داده، اما رفتار‌های دوگانه او با برخی از ستاره‌های جوان باعث پایین آمدن اعتمادبه‌نفس آن‌ها شده بود. او به خوبی بازیکن‌های جوان را مدیریت نکرد و نتوانست بهترین بهره را از داشتن دو ستاره ۲۱ و ۲۳ ساله‌اش مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال ببرد. هر دوی آن‌ها می‌توانستند بیش از جایگاه فعلی‌شان رشد کنند، اما شرایط منچستریونایتد رشفورد و مارسیال را به حاشیه برد. در کنار آن‌ها بازیکن‌های دیگری هم بودند که نمی‌دانستند مورینیو واقعاً به آن‌ها اعتقاد دارد یا نه. حتماً یک مربی جدید که به جوان‌ها بها بدهد اعتمادبه‌نفس را هم به این بازیکن‌های ارزشمند بازخواهد گرداند.
بازنده: بقیه تیم‌های بیگ‌سیکس
۱۹ امتیاز فاصله با لیورپول صدرنشین و ۱۱ امتیاز با چلسی رده چهارمی کار منچستریونایتد برای ادامه فصل را دشوار خواهد کرد، اما با ژوزه مورینیو شیاطین‌سرخ هفته به هفته پایین‌تر می‌رفتند. حالا شاید هفته به هفته به جمع بالانشینان نزدیک‌تر شوند و بتوانند حداقل با مربی جدید که یک مربی موقت خواهد بود به جمع ۴ تیم برتر برگردند. اگرچه این اتفاق نیاز به معجزه دارد و بقیه تیم‌ها هم باید امتیاز‌های زیادی از دست بدهند، اما غیرممکن در فوتبال معنی ندارد. یک مربی جدید حتماً تیم‌های بیگ‌سیکس را در ادامه فصل به چالش خواهد کشید. در این بین شاید آرسنال رده پنجمی بیشتر خطر یونایتد را حس کند.
برنده: مربیان بیکار
از حالا بحث بر سر اینکه مربی آینده منچستریونایتد چه کسی خواهد بود بیشتر شده. مربیان بزرگی در حال حاضر تیم ندارند و منتظر یک پیشنهاد خوب برای برگشتن به نیمکت داغ مربیگری هستند. حتی وقتی ژوزه مورینیو هنوز مربی یونایتد بود هم برخی نام‌ها حوالی نیمکت شیاطین‌سرخ به گوش می‌رسید. زین‌الدین زیدان اولین گزینه بوده که همچنان هم منچستریونایتد می‌تواند او را برای فصل بعد انتخاب کند. آنتونیو کونته هم در بالای لیست قرار می‌گیرد. حتی آرسن ونگر هم در رسانه‌های انگلیسی به عنوان گزینه مربیگری یونایتد مطرح شده. البته گزینه‌های دیگر هم هستند که با وجود مشغول به کار بودن شانس مربیگری منچستریونایتد را دارند، مثل مائوریسیو پوچتینو، اوله‌گنار سولشائر و رایان گیگز.
بازنده: اد وودوارد
اد وودوارد مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد مسئول مستقیم هر انتصابی بعد از جدایی سرالکس فرگوسن بوده است. نقد‌های مختلفی درباره عملکرد این مدیر در باشگاه منچستریونایتد شده، اما واقعاً انتصاب‌های او هیچ‌کدام موفق نبوده‌اند و نمی‌توان مدیریتش را خوب توصیف کرد. انتخاب دیوید مویس یک فاجعه بود، لوئی فان‌خال ناسازگار بود و ژوزه مورینیو هم با باشگاه تطابق نداشت. یک اتهام دیگر هم به وودوارد وارد می‌شود، آن‌هم تمدید قرارداد مورینیو در ماه ژانویه بود. حالا مورینیو تا سال ۲۰۲۰ قرارداد دارد و حداقل تا پایان فصل غرامت اخراجش را خواهد گرفت. همه می‌دانستند سال سوم برای مورینیو با مشکلاتی همراه خواهد شد و باشگاه منچستریونایتد برای تمدید قرارداد او باید صبر می‌کرد.
برنده: هواداران منچستریونایتد
واکنش‌های هواداران منچستریونایتد بعد از اخراج ژوزه مورینیو نشان می‌دهد تا چه حد آقای خاص آن‌ها را جان به لب کرده است. البته از اینکه در حال حاضر باز هم یونایتد در بلاتکلیفی انتخاب مربی جدید است هواداران تیم خوشحال نخواهند شد، اما واضح بود شیاطین‌سرخ با مورینیو آینده روشنی ندارند. آن‌ها در این ۲ سال و نیم قهرمانی جام اتحادیه و لیگ اروپا را دیدند، اما آیا این جام‌ها دوای درد شیاطین‌سرخ است؟ حتی برخی از هوادارانی که قدردان مورینیو هستند اعتقاد داشتند وقت جدایی این مربی از منچستریونایتد فرا رسیده است. در واقع چند سالی هست هواداران منچستریونایتد بعد از فرگوسن روز‌های خوشی را سپری نمی‌کنند.
بازنده: تاتنهام
هر زمان که صحبت از جانشین مورینیو شد، نام مائوریسیو پوچتینو را هم شنیدیم. مربی آرژانتینی که خوب با جوان‌ها کار کرده و در لیگ برتر انگلیس هم با وجود اینکه جامی نگرفته ولی مربی موفقی برشمرده می‌شود. این مسئله هواداران تاتنهام و باشگاه را نگران می‌کند چراکه می‌دانند مربیگری در اولدترافورد برای هر مربی‌ای وسوسه‌انگیز است. حالا هم گمانه‌زنی‌ها افزایش پیدا کرده و شاید با وجود قراردادی که پوچ با باشگاه تاتنهام دارد پایان فصل راهی منچستر شود. البته تاتنهامی‌ها در مقطع دیگری هم ترس از دست دادن مربی‌شان را داشتند، آن هم زمانی که زیدان از مربیگری رئال‌مادرید استعفا کرد و این باشگاه به طور جدی پوچتینو را می‌خواست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی