نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت به خبرورزشی گفت: کری‌خوانی جای خودش را دارد ولی نباید تا این حد از کوره در رفت.

خبرورزشی/محمدرضا مدنی؛ فراز فاطمی از اتفاقات اخیر و درگیری‌های رسانه‌ای بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس بر سر موضوع داوری‌های لیگ برتر نگران است. او که برای هر دو تیم بازی کرده و همیشه از بی‌حاشیه‌ترین فوتبالیست‌ها بوده، دیروز دقایقی پاسخگوی ما بود.
* اوضاع استقلال پس از پایان نیم‌فصل را چطور می‌بینید؟
خوب! البته این بستگی به روند یارگیری مدیران باشگاه در ادامه مسیر دارد. اگر قرار باشد باز هم بازیکنان بی‌کیفیتی مانند گرو یا نیومایر را بیاورند همان بهتر که نیاورند و با همین تیمی که الان هست به استقبال دور برگشت بروند ولی اگر می‌خواهند هزینه کنند و در این گرانی دلار، بازیکن خارجی بیاورند فوتبالیست‌هایی را بیاورند مانند تیام یا جپاروف که سرشان به تنشان بیرزد.
* کلاً روند کاری استقلال را در نیم‌فصل چطور ارزیابی کردید؟
این تیم لیگ را بد شروع کرد و نتایجی گرفت که کمتر انتظار می‌رفت. تیمی که در فصل گذشته هیچ حریفی حتی الهلال، الریان و العینی که الان در فینال جام باشگاه‌های جهان است هم حریفش نبودند به یک باره لیگ را با نتایجی ضعیف آغاز کرد، اما در هفته‌های ششم و هفتم به بعد کم‌کم تیم به هماهنگی بهتری دست یافت و در ۴ هفته پایانی امتیازاتی گرفت که تیم را برای دور برگشت مدعی نگه داشت.
* چه تیم‌هایی در دور برگشت مدعی قهرمانی هستند؟
به اعتقاد من مربع قهرمانی بین استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی است.
* پس استقلال را هم مدعی قهرمانی می‌دانید
با توجه به مهره‌های خوبی که دارد اگر یک دفاع آخر خوب، یک بازیساز و دو فوروارد تمام‌کننده قهار بگیرد حتماً می‌تواند کاندیدای قهرمانی باشد. استقلال تیم بزرگی است.
* از العین حرف شد. خبر دارید که این تیم به فینال جام باشگاه‌های جهان راه یافت؟
بله! باعث تأسف است. استقلال بدترین اتفاق ممکن را در این دوره تجربه کرد. حتم دارم اگر تیم قبلی استقلال حفظ می‌شد الان به جای کاشیما استقلال با رئال بازی می‌کرد. بهترین تیمی که در این سال‌ها از استقلال دیده بودیم به یک باره با جدایی ابراهیمی، نورافکن، حسینی (سیدمجید)، جپاروف و تیام تخلیه و در دیدار با السد حذف شد. پرسپولیس هم تا فینال خوب پیش رفته بود ولی نمی‌دانم در دیدار رفت در ژاپن چه اتفاقی رخ داد که پرسپولیس باخت.
* حرف از پرسپولیس شد. در این روز‌ها در جریان موضوع درگیری رسانه‌ای استقلالی‌ها با پرسپولیسی‌ها هستید؟
بازیکنانی که این حرف‌ها را زده‌اند همه باتجربه‌اند و البته باید پذیرفت که در برخی بازی‌ها، داوری‌های بدی برای تیم‌ها انجام شده است، اما بازیکنان دو تیم باید این را در نظر بگیرند که تحت تأثیر حرف‌های آن‌ها خیل زیادی از طرفداران دو تیم به این مسائل دامن می‌زنند و ممکن است باز هم اتفاقات تلخی رخ بدهد. هنوز یک ماه نشده که بعد از فینال آسیا دو جوان در ایلام و اردبیل جان‌شان را برای همین کری‌خوانی‌ها از دست دادند.
* ولی پرسپولیسی‌ها گفته‌اند که رسیدن آن‌ها به فینال آسیا به استقلالی‌ها فشار آورده است؟
اصلاً این‌طور نیست. من خودم با لباس استقلال آقای گل آسیا شدم. اتفاقاً در این قبیل موارد باید همه در حمایت از نماینده ایران برخیزیم. کری‌خوانی هم جای خودش را دارد ولی نباید تا این حد از کوره در رفت. احترام به جای خودش رقابت هم به جای خودش. این موضوعات روی ذهنیت مردم تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را به فوتبال بدبین می‌کند.
* مانند آن دوران که در شهرآورد‌ها همه می‌گفتند برای تساوی با دو باشگاه تبانی شده است؟
من ۳ سال در استقلال بودم و ۲ فصل بازیکن پرسپولیس. در ۱۰ شهرآورد نیز چه ثابت چه روی نیمکت حضور داشتم ولی حتی برای یک بار چنین توصیه‌ای به ما نشد. باید از کمیته داوران خواست که داوری‌ها را مدیریت کند.
* پس با VAR (کنترل ویدئویی داوری) موافقید؟
من با هر چیزی که باعث شود عدالت در فوتبال رعایت شود موافقم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی