نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آنتونی استوکس برای بازگشت به تبریز قانع شده و این می‌توانست بهترین خبر ممکن در پنجره زمستانی برای تراکتوری‌ها باشد.

به گزارش خبرورزشی،   همزمان با جشن سال نو میلادی و کریسمس سفر محمد تقوی به انگلیس برای دیدار با خانواده باعث شد تا فرصتی طلایی نصیب تراکتورسازان شود و از طریق سرمربی بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با آنتونی استوکس و پدرش مذاکره و او را برای بازگشت ترغیب کنند. گلزن اسکاتلندی از یک ماه قبل به یکباره تصمیم به ترک اردوی تراکتور گرفت تا همچون زوج بریتانیایی خود لی هری اروین که از مرخصی برنگشته بود، شوک بزرگی به تیم محبوب تبریزی وارد کند. استوکس، اما سفر کوتاهی برخلاف اروین به تبریز داشت گرچه این سفر که در کنار پدر و خواهر استوکس رقم خورد نیز نتوانست مشکلات را برطرف کند تا این بازیکن ایرلندی پرحاشیه دوباره مسیر بازگشت به جزیره را در پیش بگیرد. در این هفته‌ها موضوع سرنوشت دو مهاجم خارجی تراکتورسازی به یکی از علامت سؤال‌های بزرگ در ذهن طرفداران تبدیل شده و در این میان سران باشگاه نیز با بیان اینکه از روال قانونی در حال پیگیری هستند، به ابهامات پیرامون آینده استوکس و اروین پاسخ ندادند.
لی هری اروین با ارسال گواهی پزشکی پیرامون اینکه دچار افسردگی مزمن شده عملاً عدم تمایل خود برای ادامه همکاری با تراکتورسازی را اعلام کرد، اما باشگاه تبریزی در قبال آنتونی استوکس که درگیر پرونده حقوقی در دادگاه‌های ایرلند بود، موضع متفاوتی در پیش گرفت. با توجه به اینکه خارج کردن نام این دو بازیکن برای جذب نفرات جدید نمی‌توانست راهکار مناسبی باشد (چون با این تصمیم تراکتورسازی دیگر نمی‌توانست از تیم جدید این دو بازیکن درآمدزایی داشته باشد)، سران باشگاه و تقوی به این نتیجه رسیدند که مذاکرات با استوکس را جدی‌تر از اروین اسکاتلندی در دستور کار قرار دهند بلکه زمینه بازگشت گلزن اول خود را فراهم کنند. سرمربی تراکتورسازی که خود به خاطر اقامت در انگلیس مسئولیت این مذاکرات را قبول کرد سه روز بعد از بازگشت به بیرمنگام نشستی محرمانه با آنتونی و پدرش در شهر لندن ترتیب داد و توانست در ضیافت شام با استوکس مذاکرات مفصلی با شاگرد گلزن خود داشته باشد. انتشار تصویر این ملاقات در جزیره توسط خود استوکس نشان داد این بازیکن برای بازگشت قانع شده و این می‌توانست بهترین خبر ممکن در پنجره زمستانی برای تراکتوری‌ها باشد.
محمد تقوی سرمربی تراکتورسازی از اول رابطه بسیار خوبی با ستاره‌های بریتانیایی در تبریز داشت در این نشست او کاملاً از مشکلات و شرایط روحی روانی آنتونی اطلاع داشت و تمام تلاش خود را برای همکاری و همراهی باشگاه با این بازیکن به کار گرفت تا با تشریح شرایط فعلی و ترسیم اهدافی که مالکان باشگاه برای آینده دارند رضایت استوکس را برای بازگشت به تبریز جلب کند. بلافاصله بعد از انتشار تصاویر ملاقات سرمربی و گلزن اول تراکتور در لندن، اسدی مدیرعامل باشگاه نیز بازگشت استوکس را تأیید کرد و مدعی شد محمد تقوی و مهاجم ایرلندی از روز ۱۳ دی با آغاز دور جدید تمرینات تیم راهی تبریز خواهند شد. در این بین حواشی ایجاد شده از این بازیکن در فضای مجازی نگرانی‌هایی را رقم زد که واکنش باشگاه به این موضوع نیز جالب بود. اسدی با مشکوک توصیف کردن این تحرکات پیرامون استوکس گفت: «برای ارکان مدیریتی باشگاه و بنده جای سؤال دارد چرا باید این ویدئو بعد از حدود ۱۰سال و درست زمانی که قرار بود جلسه‌ای با استوکس برگزار و مقدمات لازم برای بازگشت وی به جمع پرشور‌ها فراهم شود، در فضای مجازی منتشر شود؟! چه کسی یا کسانی از حضور استوکس در تبریز بیم و هراس دارند؟ بهتر است عنوان کنم که با این‌گونه شیطنت‌های نخ‌نما شده، تراکتور با حمایت مالک باشگاه و هوادارانش از حرکت باز نخواهد ایستاد و به راه خود ادامه می‌دهد تا به هدف نهایی برسد».
با این تفاسیر می‌توان گفت سران تراکتورسازی با موفقیت محمد تقوی در مأموریت غیرممکن بازگرداندن آنتونی استوکس، برای بازار زمستانی روی گزینه‌های دیگر تمرکز خواهند کرد گرچه گفته می‌شود مالک ثروتمند باشگاه تبریزی بنا دارد در صورت بن‌بست در مذاکره با لی هری اروین، مهاجمی سرشناس را جایگزین ستاره اسکاتلندی کند تا این تیم کهکشانی‌تر از نیم‌فصل نخست وارد دور برگشت بازی‌ها شود. علاوه بر مهاجم، تبریزی‌ها خود را برای استقبال از سه تا چهار خرید جدید نیز آماده کرده‌اند که یکی از آن‌ها هافبکی نسبتاً سرشناس است که با تراکتوری‌ها به توافق نهایی رسیده و تا یکی، دو روز آتی به عنوان اولین خرید زمستانی معرفی خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی