۰
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انتخاب تیم فلسطین از طرف کی‌روش یک تدبیر صحیح و به موقع است که تیم ما در آستانه بازی‌های جام ملت های اسیا بتواند با تیمی هم‌ردیف یمن بازی کند و شرایط را برای حس برتری‌جویی و اجرای تاکتیک‌ها به وجود آورد.

خبرورزشی/جهانگیر کوثری؛ جام ملت‌ها در فصل و سال جدید مسیحی و دی‌ماه زمستانی ایران و در نبرد تیم‌های آسیایی در ۶ گروه ۴ تیمی آغاز خواهد شد. ترکیبی از پیشرفته‌ها و متوسط‌ها و تازه گام گذاشته به جام با نوسانات متفاوت. دوشنبه تیم ملی فوتبال ما یکی از افتخارات آسیا و قهرمان سه دوره جام ملت‌های قاره دیدار دوستانه‌ای را با تیم ملی فوتبال فلسطین در دوحه قطر در ورزشگاه زیبای الدحیل انجام می‌دهد. یک دیدار آماده‌سازی با یک تیمی که به نظر همگان ضعیف و معمولی است. فلسطین در این دوره از مسابقات در گروه دوم با استرالیا، سوریه و اردن بازی خواهد کرد که ظاهراً ضعیف‌ترین بین این کشور‌ها خواهد بود. نتایجی که فلسطین در بازی‌های مقدماتی و دوستانه طی یک سال اخیر گرفته منطبق با همان برداشتی است که همگان دارند. مثلاً پیروزی مقابل کشور بوتان، تایپه، میانمار و شکست مقابل اردن، عراق و قطر، این نتایج جایگاه فلسطین را کاملاً روشن می‌کند. مربیان ریز و درشتی را فلسطین تجربه کرده است، از عبدالناصر برکات، پالادیسیو تا ادله الی. بازیکنان فلسطین در خط میانی دارای برتری‌های تکنیکی بهتری نسبت به دو خط دفاع و حمله هستند و بازیکنی مثل شادی شعبان با قد و قواره خوب ۲۶ ساله و یا پابلو تامبرینی با ۲۸ سال سن و یاشیرپینتو که متولد سانتیاگو شیلی است و میل به حمله و شوت‌های سنگین دارد. فلسطین در نوک حمله محمد وادی را دارد مهاجم جوان ۲۴ ساله‌ای که از استارت‌های انفجاری خوبی برخوردار است و با هر دو پا شوت می‌زند و به دلیل قد بلندش ضربات سر خوبی هم دارد و در باشگاه المصری کشور مصر بازی می‌کند. دروازه‌بان اول فلسطین توفیق علی با ۲۸ سال سن و نزدیک دو متر قد دارد و در باشگاه شباب الخلیل عضو است.
تیم فلسطین تیم قلدر و دونده‌ای است و راحت تسلیم نمی‌شود. آن‌ها با شیوه ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کنند و تقریباً پنج هافبک متمرکز دارند. انتخاب فلسطین از طرف کی‌روش یک تدبیر صحیح و به موقع است که تیم ما در آستانه بازی‌ها بتواند با تیمی هم‌ردیف یمن بازی کند و شرایط را برای حس برتری‌جویی و اجرای تاکتیک‌ها به وجود آورد و بازی با قطر در هفته دیگر یک گام به جلو است و کمی سخت‌تر می‌شود تا به شرایط بازی با ویتنام و عراق برسیم. انتخاب این حریفان یعنی ریتم درست به تیم دادن و تسهیل در اجرای تاکتیک‌ها و رسیدن به اصل روانشناسی در فوتبال یعنی ایجاد روحیه برتری در تیم خودی، گل زدن بیشتر و احساس شور و شعف کردن، این برتری روحی را به وجود می‌آورد و تیم ما به دلیل طبیعت ایرانی بودن احساساتی است و نیازمند این فضای بالاتر قرار گرفتن. دوشنبه لوکوموتیو تیم ملی فوتبال ما روی ریل‌های قطری‌ها به حرکت درمی‌آید و میدان نبرد با فلسطینی‌ها را تجربه می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی