۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس به لطف اسپانسری که به موقع به تعهداتش عمل می‌کند، دغدغه مالی ندارند و می‌توانند مطالبات بازیکنان داخلی و خارجی خود را بپردازند.

استقلال و پرسپولیس در مسیر بی‌نیازی
به گزارش خبرورزشی، اینکه وزارت ورزش دیگر دغدغه‌ای به نام مشکلات مالی سرخابی‌ها ندارد و معاون وزیر خیلی راحت می‌تواند مقابل دوربین‌های تلویزیونی بایستد و بگوید خیال‌مان تا ۳ سال آینده بابت نیاز‌های مالی و هزینه‌های استقلال و پرسپولیس راحت است، پیام‌هایی در خود دارد. 
مگر تا سه سال آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ چه دوراندیشی برای باشگاه‌ها شده و این دوراندیشی از چه زمانی آغاز شده است؟
دو سال است که پرسپولیس با مدیریت طاهری، گرشاسبی و به تازگی عرب روز‌های اوجش را بعد از سال‌ها و یکی دو دهه دارد پیش روی خودش می‌بیند. استقلال هم اگرچه نتوانسته آن‌طور که باید از فرصت‌هایش استفاده کند، اما همواره روز‌های خوبی را با شفر و مدیران عامل دو، سه سال گذشته‌اش پشت سر گذاشته است. با حرف‌های معاون وزیر این‌طور به نظر می‌آید که لااقل تا سه سال آینده شرایط بر همین منوال ادامه خواهد داشت. اتفاقی که شاید در جریان مدیریت ورزشی ایران نیز تازگی داشته باشد. به قول یک مدیر برنامه معروف آرژانتینی: «حرف فوتبالیست‌ها ملاک نیست، آن‌ها ۴ ساعت از ۲۴ ساعت را تمرین می‌کنند و ۲۰ ساعت باقی‌مانده شبانه‌روز دنبال راهی هستند که زودتر از بقیه همبازیان یا زودتر از بازیکنان سایر تیم‌ها دستمزد خود را بگیرند!»
اگرچه بعضاً فریاد‌های نارضایتی سرخپوشان یا آبی‌پوشان به گوش می‌رسد که مثلاً می‌گویند ۵ درصد کمتر گرفته‌اند یا چرا باید با تأخیر به پول‌شان برسند، اما روز‌هایی را به یاد می‌آوریم که بازیکنان استقلال و پرسپولیس نه تنها بابت فصل جاری پولی نگرفته بودند که ۸۰ درصد از مبلغ قرارداد سال قبل‌شان را هم طلب داشتند، اما حالا به لطف مبنا توسعه مبین، ایرانسل از تعهداتش به سرخابی‌ها جلوتر است و درآمد استقلال و پرسپولیس از سامانه‌های هواداری را به موقع داده تا مدیران دو باشگاه برای پول، گردن کج نکنند و دست‌شان و چشم‌شان به جیب دولت نباشد و یا دولت مجبور نشود صندلی هیئت مدیره دو باشگاه را در ازای چند میلیارد به پولدار‌های ناآشنا با فوتبال پیشکش کند.
همین که سرخابی‌ها بدهی‌های چندساله‌شان را صاف کرده‌اند، جای شکر دارد. این آرامش امروز که ناشی از حل دغدغه‌های مالی است، آینده روشن‌تری برای استقلال و پرسپولیس ترسیم می‌کند. حالا هوادار مطمئن است پولی که به سامانه‌های هواداری می‌دهد، مستقیم خرج تیم محبوبش می‌شود. این چرخه سالم را باید حفظ و تقویت کرد.
فارغ از هر هیاهویی از یاد نباید برد که امروز استقلال و پرسپولیس به لطف اسپانسری که به‌موقع به تعهداتش عمل می‌کند، دغدغه مالی ندارند و می‌توانند مطالبات بازیکنان داخلی و خارجی خود را بپردازند و از همه مهم‌تر بدهی‌های انباشته‌شان را تسویه کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی