۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جانلوئیجی بوفون درباره مسائل مختلفی از جاه‌طلبی‌هایش گرفته تا یوونتوس و تیم ملی ایتالیا صحبت کرده است.

به گزارش خبرورزشی، جانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا که این فصل با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن در میادین حاضر می‌شود روز گذشته گفت‌وگوی بسیار مفصلی با «کوریره دلو سرا» ایتالیا داشته است. در این گفتگو بوفون درباره مسائل مختلفی از جاه‌طلبی‌هایش گرفته تا یوونتوس و تیم ملی ایتالیا صحبت کرده است. در زیر خلاصه‌ای از این گفتگو را از نظر می‌گذرانید.
* جی جی بوفون، ۲۸ ژانویه ۴۱ ساله می‌شوید ولی به نظر می‌رسد تازه دوران جدیدی در پاری‌سن‌ژرمن شروع کرده اید. چه پاسخی برای آن‌هایی دارید که می‌گویند شما هنوز برای پول بازی می‌کنید؟
خب من هنوز کمی انگیزه برای ادامه فوتبال دارم که این هم برگرفته از ذات بشری است ولی اولین قانون این است که نباید خودت را درگیر قضاوت‌ها و ایده‌های بقیه کنی. هرگز ایده‌ها و آرزوهایم را بر پایه پول نچیده‌ام چه بسا که اگر این‌طور بود می‌توانستم خیلی قبل از این‌ها برای به دست آوردن پول بیشتر اقدام کنم. پول مهم و راهی برای داشتن زندگی بهتر است ولی من آدم مادی‌گرایی نیستم.
* چطور وقتی آدم ۴۰ ساله است می‌تواند تیمش را عوض و رختکن جدیدی را تجربه کند؟
آدم‌ها و اطرافیانم من را جوان کرده‌اند و می‌خواهم همچنان ادامه بدهم. نمی‌خواهم مثل پدربزرگ‌ها حرف بزنم و رفتار کنم. بعضی وقت‌ها از من کار‌های احمقانه‌ای سر می‌زند که مختص یک جوان ۲۰ ساله است و کسی در سن من دیگر چنین کار‌هایی نمی‌کند.
* وقتی پاری‌سن‌ژرمن به شما پیشنهاد داد چه احساسی داشتید؟
حسابی به خودم افتخار کردم، چون در این سن همه شما را به چشم یک پیرمرد می‌بینند و به شما پیشنهاد می‌دهند بروید و در دفتری، اداره‌ای، چیزی کار کنید. من همیشه می‌خواسته‌ام بهترین بازی‌هایم را انجام بدهم و مطمئن هستم با همین اراده و دیدگاه بود که زندگی به من پاداش‌های زیبایی داده است. خب این پیشنهاد افتخار بزرگی بود که به شما اعتماد به نفس می‌دهد.
* عجیب نیست که برای ایستادن درون دروازه پی‌اس‌جی باید با دروازه‌بان تیم ملی این کشور رقابت کنید؟ این رقابت چه چیز‌هایی را تغییر می‌دهد؟
خب با توجه به سن و سال و دیدگاهی که الان من دارم دیگر رقابت و دوئل معنای همیشگی اش را ندارد. ارتباط ما بیشتر دوستانه است. آرئولا دروازه‌بان فوق العاده‌ای است. وقتی بازی می‌کند خوشحال است. من هم کنارش هستم تا کمک کنم او مرجعی برای دروازه‌بانی در فرانسه و فوتبال اروپا شود.
* آنجا هم انتقادات شدیدی می‌شود؟
استقبال از من خارق العاده بوده است. مردم در خیابان من را می‌بینند و تشکر می‌کنند. برای من ۴۰ ساله این موضوع باورنکردنی است. هنوز هم آدم‌های زیادی هستند که فکر می‌کنند شما مهم هستید و به ارزش‌های تیم اضافه کرده اید.
* پاری‌سن‌ژرمن و بوفون؛ آیا این شکار برای به دست‌آوردن لیگ قهرمانان اروپا جواب می‌دهد؟
فقط در پایان دوران حرفه‌ای‌ام خواهم گفت که لیگ قهرمانان برایم چه چیزی بوده است. فعلاً می‌گویم به پاری‌سن‌ژرمن نیامده‌ام تا لیگ قهرمانان را ببرم، چون اگر این‌طور باشد هیچ چیزی را درست درک نکرده‌ام. البته امیدوارم چند جام بیشتر به دست بیاورم، چون جاه‌طلبی‌های من برای پیشرفت هنوز سر جایش است. چیزی که فعلاً مهم است همین مورد است.
* قبلاً گفته اید «امیدوارم در فینال به یوونتوس نخوریم». معنایش این است که اگر زودتر به هم بخورید از لحاظ احساسی برای شما راحت‌تر است؟
بله؛ البته زیباتر و عجیب‌تر هم هست. خب، اینکه من به ورزشگاه سابقم برگردم و دوباره بین هواداران یوونتوس باشم ناخودآگاه احساسی می‌شوم. حالا تصور کنید برای فینال باشد؛ آن‌طوری وقتی پای جام هم در میان باشد دیگر هضم شرایط خیلی سخت می‌شود.
* بعضی‌ها می‌گویند شما با نیمار و امباپه زیاد صحبت می‌کنید و به آن‌ها انگیزه می‌دهید.
اگر زندگی روی خوشش را به شما نشان داده باشد و به شما استعدادی غیرطبیعی داده باشد، نباید خودتان را یکی در میان بقیه استعداد‌ها ببینید، بلکه باید خودتان را شماره یک بدانید. حالا نمی‌دانم اسم این کار دیوانگی، جاه‌طلبی یا عشق است. می‌دانم که نمی‌خواهم وقتم را هدر بدهم، چون در ورزش هیچ چیز غیرممکن نیست. من به نیمار گفتم این یک فاجعه است که او تا الان توپ طلا را نبرده است. به او گفتم بابت این موضوع باید عصبانی باشد. او و کیلیان استعداد فراوانی دارند و می‌توانند ۱۰ سال بر فوتبال حکومت کنند ولی همه چیز باید در ذهن آن‌ها شروع شود. همه چیز از تمایل خودشان شروع می‌شود.
* منچستر‌یونایتد مورینیو را اخراج کرده است. با این شرایط بازی برابر این تیم در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سخت‌تر می‌شود؟
فکر می‌کنم کارمان سخت‌تر باشد ولی نه فقط به خاطر رفتن و تعویض مربی. بازیکنان این تیم هم نیاز به تحول دارند. مثلاً پوگبا باید توانایی‌هایش را نشان دهد. فکر می‌کنم در مقایسه با گذشته چالش سخت‌تری با منچستریونایتد داشته باشیم.
* از اینکه با رونالدو همبازی نشدید پشیمان نیستید؟
من با قهرمانان و بازیکنان بزرگی بازی کرده‌ام. با توجه به شناختی که از خودم دارم دوست دارم با همه بازیکنان بزرگ همبازی شوم حتی رونالدو. با این حال الان این‌طور نیست که در پاریس ستاره یا بازیکن بزرگ نداشته باشیم. من الان با امباپه و نیمار همبازی هستم.
* فکر می‌کنید یوونتوس با خریدن رونالدو حالا قوی‌ترین تیم در لیگ قهرمانان است؟
مطمئناً در بین مدعیان اصلی قرار دارد ولی همیشه قوی‌تر‌ها برنده نمی‌شوند؛ به‌ویژه در چنین تورنمنت‌هایی که کوتاه هستند. بعضی وقت‌ها بهترین‌ها برنده می‌شوند.
* در برنامه‌های درازمدتان هست که روزی وارد دنیای سیاست شوید؟
یاد گرفته‌ام که «هرگز نباید گفت هرگز». فهمیده‌ام چقدر خوش‌شانس بوده‌ام که توانسته‌ام گهگاهی موجبات شادی مردم را فراهم کنم و چقدر انرژی از آن‌ها گرفته‌ام. من به دنبال پیدا کردن جایی کوچک هستم تا بتوانم برای مردن مفید باشم و آرزویم این است که کمک کنم ولی هنوز نمی‌دانم این اتفاق می‌افتد یا نه.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی