نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازى با قطر، کلید یا حتى «شاه‌کلید» بازى‌هاى غیرقابل پیش‌بینى آتى است!

خبرورزشی/اردشیر لارودی: ۱-از هر چه بگذرى، سخن دوست خوش‌تر است و این یعنى، که در این روزهاى خاص که جام ملت‌هاى آسیا در کانون توجه قرار دارد، فوتبال و تیم ملى و کى‌روش و تدابیرش و راهکارهاى ویژه اش، اولویت ویژه‌اى دارند!
هر جور که به این روزهاى در حال گذر و به روزهاى در حال رسیدن فکر مى‌کنیم، مى‌بینیم که از اهمیت به مراتب بیشترى برخوردارند!
مى‌دانیم که حریف آسان نداریم، می‌دانیم که تمام بازى‌ها، سخت و سرنوشت‌سازند ولى پس از بازى با قطر- که ۲ بر یک، شکستش دادیم- هم یک جور، اطمینان خاطر بیشتر پیدا کرده‌ایم و هم از خودمان، توقع بیشتری داریم!
بازى با قطر، فتح‌الباب پیروزى‌هاى منتظره است! تیمی که در ورزشگاه الخلیفه دوحه، قطرى‌هاى خوب تدارک شده را شکست می‌دهد- و سزاوارانه و پراقتدار، به این نتیجه که رسید، می‌رسد- باید هم یمن را از سر راه بردارد و باید دچار دردسرهاى فوتبال ویتنامی نشود و بگذارید حرف آخر را در این مرحله از مسابقه‌ها که به سنگینى مراحل دوم و سوم نیست به زبان آوریم و بگوییم، بازى‌هاى خوب و پیروزى‌هاى دنباله‌دار، باید پردوام باشد! پردوام تا رسیدن به حریفان مهم‌تر! پردوام تا فکر کردن به بازى‌هاى حذفى که باید موجب حذف حریفان باشیم!
ایران، حذف‌کننده دیگران!
به حکم ندیده‌ها
۲-کى‌روش گفته بود بازى با قطر، بازى مهمی نیست یا اینکه بازى مهمترى براى ما نیست! در عمل، غیر از این شد! به حکم ندیده‌هاى ما و دیده‌هاى شخص کى‌روش، بازى تیم ملى، جهش کیفى داشت! شکست دادن قطر، این بار که از پشت پرده‌هاى بلند و ضخیم رخ داد، وقتى ممکن شد که تیم ملى، فوتبال پرکیفیتى را به اجرا گذاشت!
کى‌روش دید که پیروزى مردانش، واجد بازى دلخواه و بازى برترى که قابلیت تکرار هم دارد، بود! تیم ملى، اول خوب و درست و برابر دستور آقاى سرمربى بازى کرد و سپس درس‌هاى تاکتیکى مفصل به حریف داد! قطر، انگار که اراده تاکتیکى از خودش نداشت! قطر دنباله‌روى تیم ملى و اراده تکنیکى اش شده بود! و حالا، تیم ملى ایران، کارآمدترین خط دفاع خود را دارد! مهاجمانش را مقبول‌تر می‌یابد و... عجب هافبک‌هایى! عجب هافبک‌هایى!
شنیدن و دیدن و ندیدن
۳-بهترین ترکیب میانى! جورترین ترکیب میانى! سریع و نفوذى! کوبنده و حمله‌گر!
کى‌روش از حرکات رو به جلوى سامان قدوس، وحید امیرى، کریم انصارى‌فرد، کمال رضایت را دارد! امید ابراهیمی‌که انگار امید دیگرى است، تک‌نفره جلوى روى مدافعان مرکزى و تک‌نفره پشت هافبک‌هاى نفوذى اش، یک سوئیپر محکم و اگر لازم باشد- که لازم هم می‌شود- یک لیبرو صاحب تکنیک و بازى‌راه‌انداز!
لیبروى شوتزن! لیبروى بازى عوض کن! لیبرویى که براى «قدوس» فضاى حرکت می‌سازد و براى امیرى و براى کریم انصارى‌فرد و هر مرد دیگرى!
                                                                                        ***
از هرچه بگذریم، سخن دوست خوش‌تر است!
و ما اصلاً نمی‌توانیم از قدرت در حال شکوفایى تیم ملى بگذریم! بازى را ندیدیم ولى از بازى بچه‌ها، بسیار خوب شنیدیم! تیمی عاقل و بالغ! تیمی خونسرد و پرفشار!
                                                                                        ***
اگر قرار است استرالیا و ژاپن و کره جنوبى یکجا ببازند، آنجا اینجاست!
اگر قرار است غرب آسیا، جام ملت‌ها را مال خود کند، جز با ایران نمی‌تواند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی