نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با اعلام امیرحسین فتحی، فرهاد مجیدی در نیم‌فصل دوم یکی از اعضای کادر فنی استقلال خواهد بود.

پرونده| شفر به مجیدی کمک می‌کند، فرهاد به استقلال
به گزارش خبرورزشی ، سال‌های سال بود که هر از گاهی حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی استقلال به عنوان سرمربی و مربی زمزمه می‌شد، اما هیچ‌گاه این خبر به صورت رسمی از سوی باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی تأیید نمی‌شد تا اینکه چند روز پیش امیرحسین فتحی اعلام کرد فرهاد مجیدی در نیم‌فصل دوم یکی از اعضای کادر فنی استقلال خواهد بود و امروز هم همراه تیم راهی قطر خواهد شد. این خبر برای طرفداران تیم استقلال خبر خوشحال‌کننده‌ای بود به این خاطر که فرهاد یکی از بازیکنان محبوب تاریخ باشگاه استقلال است.
حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی باشگاه استقلال از زوایای مختلف قابل بررسی است، اما باید گفت این حضور، هم برای فرهاد سودمند است و هم برای استقلال. فرهاد مجیدی به دلیل محبوبیتی که نزد استقلالی‌ها دارد با حضور در کادر فنی استقلال، پای تماشاگران بیشتری را به استادیوم باز خواهد کرد. جالب است بدانید فرهاد در صفحه شخصی اش حدود ۵/۱ میلیون دنبال‌کننده دارد که بعد از اعلام حضور وی در کادر فنی استقلال، این تعداد در حال افزایش است. از بازی‌های آتی قطعاً استقبال بیشتری به عمل خواهد آمد. از سویی فرهاد با توجه به اینکه از نظر شرایط سنی با بازیکنان استقلال فاصله زیادی ندارد می‌تواند پل ارتباطی خوبی میان بازیکنان و شفر باشد. به واقع فرهاد می‌تواند فاصله بین کادر فنی و بازیکنان را از بین ببرد.
حضور مجیدی در استقلال بی‌شک دستاورد‌های فنی نیز برای تیم خواهد داشت. هر چند فرهاد در ابتدای راه مربیگری است و حضورش در استقلال اولین تجربه مربیگری اش است، اما باید به این نکته اشاره کرد که فرهاد بازیکن بزرگی بوده و با مربیان بزرگی کار کرده و از سویی او در مربیگری هم مدرک A یوفا را گرفته است. او می‌تواند به خوبی این تجربیات را به بازیکنان جوان استقلال انتقال دهد. حتی با تجربه‌های تیم هم می‌توانند از فرهاد کمک بگیرند.
بزرگ‌ترین حسن حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی تیم استقلال، ساختن مربی برای آینده تیم است. شفر مربی باتجربه‌ای است و چه خوب که یکی از مربیانی که داعیه سرمربیگری استقلال را دارد دستیار او شده است. متأسفانه فوتبال ایران با وجود پول‌های خوبی که به مربیان خارجی می‌دهد بهره خوبی از این مربیان نمی‌برد. در تیم ملی هم این‌چنین است و طی این ۸ سال در کنار کارلوس کی‌روش نتوانسته‌ایم چند مربی خوب داخلی تربیت کنیم، اما فرهاد مجیدی در کنار شفر می‌تواند تبدیل به یک مربی باتجربه شود.
حضور مجیدی در استقلال، اتفاقی است که می‌شد فصل گذشته هم رخ دهد. هر چند خیلی‌ها می‌گویند طبیعی بود شفر برای انجام این کار تعمق کرده و شرایط را بررسی کند. فرهاد مجیدی با توجه به شرایط سنی اش و با توجه به اینکه در پست مهاجم بازی می‌کرد عاشق بازی ترکیبی و تهاجمی است و این حس را حتماً به شفر و بازیکنان استقلال انتقال خواهد داد و این به سود آینده تیم است.
اما بهترین تصمیم در مورد فرهاد مجیدی استفاده از او به عنوان مربی نه سرمربی است. شاید اگر هر تیمی فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی در اختیار می‌گرفت سرمایه‌سوزی می‌کرد، اما اکنون و با این تصمیم فرهاد آهسته آهسته جلو می‌آید. ستاره‌ای که قبل از سرمربی شدن مربی می‌شود آینده بهتری خواهد داشت به نسبت ستاره‌ای که در همان ابتدای مسیر سرمربی می‌شود. در چنین وضیعتی سرمربی فرصت آزمون و خطا نخواهد داشت و در همان گام نخست باید نتیجه بگیرد چراکه تماشاگر این شرایط را درک نمی‌کند و تنها نتیجه می‌خواهد.
نیم‌فصل دوم استقلال نتیجه نگیرد هیچ فشاری به فرهاد وارد نمی‌شود چراکه او مربی استقلال است و قرار است در آینده سرمربی تیم شود.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
تأثیر مثبت حضور فرهاد در استقلال فنی است یا جانبی؟
حضور فرهاد مجیدی کاپیتان محبوب و پیشین استقلال در کادر فنی این تیم برای نیم‌فصل دوم را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد. مجیدی محبوب است و هواداران بیشتری به عشق او راهی ورزشگاه می‌شوند و البته او از تجربه دوران بازیگری خود می‌تواند استفاده کند و کمک‌حال وینفرد شفر باشد. در خصوص اینکه تأثیر حضور مجیدی در استقلال فنی خواهد بود یا جانبی؟ با تنی چند از صاحب‌نظران و پیشکسوتان این تیم هم‌صحبت شدیم، صحبت‌های آن‌ها در پی می‌آید.
سعید مراغه‌چیان: هواداران خوشحال شده‌اند
کاپیتان اسبق استقلال در این خصوص به خبرورزشی گفت: فرهاد فرزند استقلال است و اینکه به خانه‌اش برگشته جای خوشحالی دارد و قطعاً هواداران استقلال که او را دوست دارند حمایت بیشتری از تیم در نیم‌فصل دوم خواهند کرد. به نظرم کادر فنی استقلال باید با مربیان ایرانی تقویت می‌شد و کاش بیشتر شاهد حضور پیشکسوتان در تیم بودیم. مجیدی می‌تواند برای شفر حکم یک مشاور خوب را داشته باشد و هواداران استقلال از این اتفاق راضی هستند.
بهتاش فریبا: هواداران بیشتری می‌آیند
عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در این خصوص گفت: من در جریان آمدن مجیدی نبودم و در رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم با این وجود معتقدم باید حضور مجیدی را در استقلال به فال نیک گرفت. فرهاد یک استقلالی و از خانواده خودمان است و مدارک مربیگری هم دارد. حضور مجیدی در کادر فنی استقلال قطعاً هواداران بیشتری را برای حمایت از تیم راهی ورزشگاه‌ها خواهد کرد و این همان چیزی است که استقلال در نیم‌فصل دوم احتیاج خواهد داشت تا به امید خدا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.
محمد نوازی: تجربه دوران بازیگری مجیدی کمک می‌کند
مدافع اسبق استقلال در این خصوص گفت: قرار بود کادر فنی استقلال تقویت شود و آمدن مجیدی به استقلال هم پس از سال‌ها اتفاق خوبی است که جای تبریک دارد. به هر حال فرهاد از شاگردان شفر بوده و می‌تواند به او کمک کند و مشاوره بدهد و هواداران استقلال هم شور بیشتری پیدا خواهند کرد. اینکه مجیدی مربیگری را با نشستن روی نیمکت استقلال شروع کرده خوب است تا بتواند تجربیات دوران بازیگری‌اش را در تیم به کار بگیرد. فکر می‌کنم استقبال تماشاگران از استقلال در نیم‌فصل دوم بیشتر خواهد شد.
علی جباری: تصورم این بود که بازیکن می‌آورند
کاپیتان اسبق استقلال در این خصوص گفت: استقلال دنبال بازیکن بود و من تصور می‌کردم بهتر است که بازیکنان جدید برای تقویت خود جذب کند، اما متوجه شدم فرهاد مجیدی را آورده‌اند. فرهاد از خانواده استقلال است و من برای موفقیت او دعا می‌کنم، اما استقلال باید بازیکن جدید بخرد، چون در نیم‌فصل دوم قطعاً شرایط برایش سخت خواهد شد خصوصاً اینکه ۲ الی ۳ خروجی هم داشته است. به هر حال حتماً شفر معتقد بوده مجیدی می‌تواند به تیم کمک کند و او را به کادر فنی اضافه کرده است.
کاظم اولیایی: هم فنی خوب است هم جانبی
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در این خصوص گفت: آمدن مجیدی برای نیم‌فصل دوم روی نیمکت استقلال خوب است و من آن را به فال نیک می‌گیرم. من همیشه می‌گفتم که استقلال باید در کنار مربی خارجی مربیان داخلی بیاورد و به قول معروف مربیان ایرانی شانس پرورش استعداد‌های خودشان را کنار مربی خارجی به دست آورند تا در آینده مربیان خوبی داشته باشیم. مجیدی به نظرم با آمدنش هم هواداران را خوشحال کرد و هم کادر فنی تقویت خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی