۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاپیتان اسبق پرپسولیس به خبرورزشی گفت: وقتی فهمیدم باشگاه به بن‌بست مالی رسیده، به گرشاسبی گفتم می‌خواهم طلبم را ببخشم.

نوری: شماره ۱۴ پرسپولیس برای خودم هم به یادماندنی شد
خبرورزشی/کاوه علی‌اسماعیلی: این روزها، بازیکنان لیگ برتری در تیم‌های مختلف مشغول بدنسازی هستند و این دوران نسبتاً سخت را طی می‌کنند. در همین شرایط با محمد نوری یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان پارس جنوبی جم ارتباط گرفتیم و با او صحبت کردیم که می‌خوانید.
* شرایط تمرینی تان چطور پیش می‌رود؟
ما به صورت صبح و عصر کار را دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم برای نیم‌فصل دوم هم به اندازه نیم‌فصل اول، آماده و قبراق باشیم. شرایط خوبی در نیمه اول فصل نشان دادیم و باید این وضعیت برای‌مان ادامه یابد.
* انتظارمان از پرسپولیس چه باید باشد؟
همیشه در فوتبال، سیستم و بودجه‌ای که وجود دارد، توقعات را مشخص می‌کند. برخی باشگاه‌ها به سمت قهرمانی می‌روند و برخی نیز می‌خواهند خودشان را حفظ کنند. برای باشگاهی مثل پارس جنوبی جم نیز اینکه بتواند کیفیت خود را روز به روز بهبود ببخشد و روی یک خط حرکت کند، خیلی خوب به نظر می‌رسد. هدف اصلی ما، بقا در لیگ و کسب نتایجی است که هواداران‌مان را خوشحال کند.
* خودت ملی‌پوش بودی و شرایط فعلی را درک می‌کنی؛ چه نظری در مورد ایران در جام ملت‌ها داری؟
تیم ملی به خاطر درخشش در جام جهانی و بازی‌های دوستانه خودش، توقعات را بالا برده است. کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و اماراتِ میزبان یا عربستان کار را خیلی سخت می‌کنند، اما چرا که نه، تیم ملی توانایی قهرمانی را دارد. بازیکنان تیم ملی طوری کار کرده‌اند که توقع را بالا بردند. من می‌گویم ان‌شا‌ءا... بتوانند قهرمان آسیا شوند. ما بازیکنان بسیار خوبی در لیگ و خارج از کشور داریم و حتی فکر می‌کنم یک تیم کامل، از لیست نهایی تیم ملی خط خورد. بالاخره این‌ها انتخاب سرمربی است و نمی‌توانیم در مورد آن نظر بدهیم.
* به نظر می‌رسد برخی با پیش کشیدن موضوع قهرمانی، به تیم ملی فشار می‌آورند، تو چه نظری داری؟
تأکید می‌کنم که همه‌مان توقع داریم علاوه بر اینکه قهرمان شویم، بازی‌های خوبی را نیز شاهد باشیم. با این حال نباید بحث قهرمانی استرسی برای بچه‌ها ایجاد کند. تیمی که مقابل پرتغال و اسپانیا تا آن حد خوب بوده، باید در جام ملت‌ها نیز عملکرد خوبی داشته باشد.
* می‌خواهیم در مورد پرسپولیس هم سؤال بپرسیم. شرایط این تیم را دنبال می‌کنی؟
بله و می‌دانم که در دو، سه سال اخیر، پرسپولیس خیلی خوب و منسجم کار کرده و مهم‌ترین فاکتورش حضور یک سرمربی خوب به نام برانکو است. برانکو یک مربی باشخصیت و بافرهنگ است که جدا از هواداران، بازیکنان پرسپولیس هم قبولش دارند. او یکی از مربیان محبوب لیگ است و پرسپولیس را به بهترین شرایطش رسانده است. من فکر می‌کنم تا وقتی برانکو روی نیمکت پرسپولیس باشد، شرایط خوب تیم همین‌طور ادامه داشته باشد. من کاپیتان پرسپولیس بودم و خودم به عنوان یک هوادار از وجود چنین مربی‌ای روی نیمکت تیم لذت می‌برم.
* وقتی محمد نادری مدافع جدید پرسپولیس شماره ۱۴ را انتخاب کرد، خیلی‌ها به یاد تو افتادند؛ می‌توانیم بگوییم این شماره به نوعی به نام تو سند خورده؟
بالاخره من ۵ سال در پرسپولیس بودم و خودم هم عاشق پیراهن شماره ۱۴ پرسپولیس هستم. شاید یکی از معدود هافبک‌های باشگاه بودم که توانستم ۴۲ گل در ۵ سال بزنم و به همین علت است که هواداران هنوز هم به من لطف دارند و پیراهن شماره ۱۴ را فراموش نکرده‌اند. بازی در پرسپولیس سخت است به خصوص اینکه شماره‌ای مثل شماره ۱۴ را انتخاب کنید ولی من سال‌ها با این پیراهن برای پرسپولیس به میدان رفتم و شماره ۱۴ برای خودم هم به یادماندنی است.
* فکر می‌کنی محمد نادری که این شماره را به تن کرده، می‌تواند موفق باشد؟
محمد هم در تراکتورسازی پیش خودمان بود و به نظر من پسر جوان، پرانرژی و خوبی است. البته باید در این فصل چیز‌های بیشتری یاد بگیرد. این بازیکن از لحاظ اخلاقی و فنی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. امیدوارم قدر پیراهن پرسپولیس را بداند. واقعاً خوشحال شدم که برانکو هم روی این بازیکن نظر مثبتی دارد و امیدوارم همان بازی‌هایی که در تراکتورسازی انجام داده، برای پرسپولیس هم تکرار کند.
* تو چطور توانستی ۸۰ درصد از طلبت را به پرسپولیس ببخشی!
من عاشق پرسپولیس هستم و خودم را همیشه یک هوادار این تیم می‌دانم. وقتی فهمیدم باشگاه در آن زمان به بن‌بست مالی رسیده، به گرشاسبی گفتم می‌خواهم طلبم را ببخشم. آن زمان، پرسپولیس وضعیت بغرنجی داشت، اما من بدون توجه به میزان طلبی که داشتم، پول را بخشیدم. انصافاً گرشاسبی برای جمع و جور کردن طلبکاران قبلی، خیلی زحمت کشید، اما حیف شد که به خاطر قانون بازنشستگی، او را کنار گذاشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی