۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به بهانه اولین برد ایران در جام ملت‌های آسیا، عملکرد نفر به نفر ملی‌پوشان کشورمان مقابل تیم ملی یمن را زیر ذره بین قرار دادیم.

خبرورزشی/محمدرضا شکوهی؛ اولین بازی تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا با بردی پرگل همراه شد تا گام اول در این رقابت‌ها را مقتدرانه برداشته باشیم و ما نیز به این بهانه به بررسی عملکرد نفر به نفر ملی‌پوشان کشورمان در این بازی پرداخته‌ایم...
۱- علیرضا بیرانوند
بازی تهاجمی و رو به جلوی بازیکنان ما سبب شد تا خوشبختانه علیرضا در درون دروازه حتی برای یک بار هم مجبور به نشان دادن عکس‌العمل نشود و به همین دلیل اولین کلین‌شیت ایران در اولین بازی ما در این تورنمنت رقم خورد.
۲- مرتضی پورعلی گنجی
در بررسی عملکرد مرتضی پورعلی‌گنجی در خط دفاعی متوجه می‌شویم که بیشتر توان این بازیکن در خط دفاعی صرف بازیسازی از این منطقه شده بود و او حتی در این زمینه توانست یک پاس گل برای سامان قدوس مهیا کند.
۲- سیدمجید حسینی
تنها یک نیمه در زمین حضور داشت و در قلب خط دفاعی ایران بازی کرد. مجید در دقیقه ۱۰ یک بار اشتباه بدی کرد و لب خط عرضی دچار مشکل شد تا یک خطر روی دروازه ما ایجاد شود و سپس با یک تکل سنگین در زمین حریف نشان داد که کمی احساسی بازی را دنبال می‌کند.
۴- رامین رضاییان
مثل همیشه در حملات تیم ایران مشارکت فعالی داشت و به خوبی به انجام وظایفش در فاز هجومی تیم ملی پرداخت و از نفوذهایش بهره لازم را برد و اوج کار رامین در این لحظات هم سانتر زیبای او و ضربه سر طارمی بود که به گل تبدیل شد.
۵- احسان حاج‌صفی
در چند دقیقه ابتدایی به طرز عجیبی احسان در صدور پاس دچار اشتباه شد و توپ‌های ارسالی‌اش به حریف رسید، ولی بعد از ۱۵ دقیقه‌ای که از شروع بازی گذشت، او دوباره همان احسان خونسرد همیشگی شد و کاملاً مؤثر ظاهر شد.
۶- امید ابراهیمی
به عنوان هافبک دفاعی تیم ملی و در سیستم پایه ۱-۴-۱-۴ کی‌روش بیشتر از همیشه وظیفه ارتباط میان مدافعان و هافبک‌های تهاجمی را برعهده داشت و البته او هم باتوجه به بازی رو به جلوی ایران بیشتر در نیمه زمین حریف دیده شد.
۷- اشکان دژاگه
کاپیتان تیم ملی در این دیدار به طرز قابل توجهی جنگید و از درگیری‌ها هراسی نداشت و در پرس‌هایی که در کناره‌ها انجام می‌دادیم به خوبی به کمک دیگر بازیکنان ایران می‌آمد تا وظیفه یک کاپیتان و تأثیرگذاری‌اش را نشان دهد ضمن آنکه نباید از ضربه ایستگاهی دیدنی او که منجر به گل دوم ما شد به سادگی عبور کنیم.
۸- وحید امیری
مثل همیشه پرتلاش و پرتوان در میدان دوید تا برای موفقیت همبازیانش کم نگذارد. وحید باتوجه به این دوندگی، کمی هم خسته شد تا کی‌روش او را تعویض کند و توان او در این زمینه را برای بازی‌های بعدی حفظ کند.
۹- مهدی ترابی
باتوجه به مصدومیت جهانبخش فرصت مناسبی در اختیار مهدی ترابی قرار داشت تا او بتواند توانایی‌های خودش را نشان دهد و از ابتدا در ترکیب اصلی تیم ملی هم قرار گرفتن هم این انگیزه ویژه را به او داد تا با عملکرد بسیار خوبش، نامش را در بین بهترین‌ها قرار دهد و در آخر هم باید به ضربه استثنایی او که به تیر خورد اشاره کنیم.
۱۰- مهدی طارمی
همکاری او با سردار آزمون و ریباند و تعقیب توپ تا لحظه آخر گل اول تیم ملی و او را به ارمغان آورد و در ادامه هم مهدی با زدن یک گل دیگر و صدور پاس گل توانست چهره ویژه این بازی به حساب بیاید و بهترین عملکرد را در بین بازیکنان هر دو تیم به خودش اختصاص بدهد.
۱۱- سردار آزمون
شیوه بازی تهاجمی تیم ملی بیشتر از همیشه سردار آزمون را به چشم آورد و او نیز توانست از این موضوع نهایت بهره را ببرد و حسابی به چشم بیاید. سردار در این بازی به غیر از گلی که زد نمایش خوبی ارائه داد تا او نیز در زمره بهترین‌ها قرار بگیرد.
۱۲- پژمان منتظری
به نوعی غیرمنتظره‌ترین تعویض تیم ملی بود که به عنوان جانشین از ابتدای نیمه دوم به بازی آمد تا ضمن بالا بردن وزن تجربی خط دفاع تیم ملی حامل پیام ویژه کی‌روش برای دیگر بازیکنان تیم ملی باشد که در این تورنمنت هیچ‌کس نباید دچار اشتباهی ولو جزئی شود.
۱۳- سامان قدوس
یکی از بهترین نفرات تیم ملی بدون شک سامان قدوس است که به عنوان تعویضی به بازی رفت و البته مثل همیشه هم او بدون توجه به این موضوع پرانرژی و مؤثر بازی کرد و حتی موفق به زدن یک گل زیبا شد تا این توقع که او در بازی‌های بعدی بیشتر به کار گرفته شود قوت بگیرد.
۱۴ – کریم انصاری‌فرد
به عنوان آخرین بازیکن تعویضی به میدان آمد و در حالی که کمی از شدت حملات و عطش تیم ملی برای گلزنی کاسته شده بود کریم خیلی در جریان بازی دیده نشد تا این بازی برای او چندان خاطره‌انگیز نباشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی