۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فصل نقل و انتقالات به تازگی شروع شده اما هیچ اثری از فعالیت گسترده باشگاه ها دیده نمی شود.

به گزارش خبرورزشی، در فصل‌های گذشته وقتی به پنجره زمستانی می‌رسیدیم، نقل و انتقالات گرمای خاصی داشت و تیم‌ها به دنبال خرید‌های خود می‌رفتند. معمولا استقلال و پرسپولیس به عنوان نماد‌های فوتبال ایران، نقش پرچمدار را بازی می‌کردند و سایر باشگاه نیز پشت سر این تیم‌ها در حرکت بودند.
استقلال در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل، کولاک کرد و با جذب مامه تیام، همه معادلات در جذب بازیکن خارجی در فوتبال ایران را بهم ریخت. تیام عملکرد چشمگیر و فوق العاده‌ای داشت، اما آبی‌ها به خاطر سومدیریت، این بازیکن را به راحتی از دست دادند. پرسپولیس، اما نمی‌توانست خریدی داشته باشد. آن‌ها بدون هیچ بازیکن جدیدی به لیگ برگشتند و حتی در آن زمان، مهدی طارمی را از دست دادند. باقی باشگاه‌ها نیز جنب و جوش خاصی داشتند و اصلا در یک کلام، فوتبال رونق خاصی داشت.
به نظر می‌رسد با وجود آغاز نقل و انتقالات نیم فصل، اما تیم‌های ایرانی بی تحرک هستند و فعالیت جالبی را از آن‌ها شاهد نیستیم. یکی از مربیان سرشناس لیگ برتر در واکنش به این سوال، به ما گفت: «این طور نیست که همه ما بی خیال باشیم بلکه بازار را می‌بینیم و می‌فهمیم که حالا زمان خرید نیست. هیچ بازیکن خوبی بیرون نمانده و باشگاه‌ها نیز دیگر حاضر نمی‌شوند بازیکنان موثرشان را با قیمت‌های استاندارد در اختیار سایر باشگاه‌ها قرار بدهند و رقم رضایتنامه را دو، سه برابر اعلام می‌کنند. از طرف دیگر، شما یک باشگاه لیگ برتری را پیدا کنید که پولی در بساط داشته باشد. باشگاه‌ها نهایتا بتوانند مطالبات بازیکنان شان را به روز کنند وگرنه قدرت خرید بازیکنان گرانقیمت را ندارند. کلا بازار بازیکن ایرانی خراب است!»
همچنین مدیر یکی از باشگاه‌های مدعی شهرستانی به ما گفت: «روی هر بازیکنی که دست می‌گذاریم، فورا کانال‌های تلگرامی می‌نویسند فلان مدیر با فلان دلال در ارتباط است! واقعا نمی‌دانیم چه کار کنیم. هر چه جلوتر می‌رویم، اوضاع بدتر هم می‌شود. آدم می‌ترسد با بازیکنان مذاکره کند. بعد هم، بازیکن خوب یا نداریم یا بیرون نمانده. باشگاه‌ها هم دیگر مثل سابق با یکدیگر همکاری نمی‌کنند. تنها همکاری در این فصل، مهاجمی بود که ابتدای بازی‌ها از یک باشگاه اصفهانی به یک باشگاه تهرانی رفت. آن هم گفتند فلان مدیر و فلان معاون وزارتخانه دستور داده است و...» 
یکی از مربیان اخراج شده از باشگاه سرشناس لیگ برتری نیز موضوع جالبی را برای مان تعریف کرد: «اول فصل با یک بازیکن که قبلا ملی پوش بوده، تماس گرفتم و گفتم بیا تیم خودم و با هم کار کنیم. جواب داد تا شب فکرهایم را می‌کنم و خبر می‌دهم. چند روز بعد تماس گرفت و گفت نیم فصل اول نمی‌توانم جدا شوم، در نیم فصل دوم می‌آیم به شرط آن که به اندازه سرمربی در روز‌های پیروزی، پاداش بگیرم! ما هم گفتیم همان باشگاهی که هستی، بمان، چون حوصله چنین آپشن‌هایی را نداریم!» 
شاید برخی معادلات پیچیده در پشت پرده پنجره زمستانی، لابلای حرف‌های همین مربیان و مدیران باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی