نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در هیاهوی مسابقات جام ملت‌های آسیا، نیم‌فصل دوم لیگ دسته اول از پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرورزشی ، مطابق اعلام سازمان لیگ، قرعه‌کشی مجدد لیگ دسته اول برای نیم‌فصل دوم منتفی شد و تیم‌ها به روال نیم‌فصل اول هر کدام دو هفته را باید به استراحت بپردازند. با این حال به دلیل اینکه تقابل دو تیم کنار گذاشته شده سیاه‌جامگان مشهد و نفت تهران در هفته اول بود، در هفته اول نیم‌فصل دوم همه تیم‌ها به میدان رفتند و هیچ تیمی استراحت نکرده. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی و حساسیت در بالا و پایین جدول، اشتباهی که در عدم قرعه‌کشی مجدد رقابت‌ها شد، صدای اعتراض تیم‌ها را دربیاورد. در هر صورت نیم‌فصل دوم در سایه جام ملت‌ها با تقابل‌های سرد شروع شد به نوعی که از ۸ دیدار برگزار شده در ۵ بازی شاهد رقم خوردن نتیجه تساوی بودیم.
تساوی‌های به درد نخور
تیم‌های نیم‌فصل دوم بیش از هر چیز نیازمند پیروزی هستند و به‌خصوص بازی‌های خانگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با این حال تیم‌هایی مثل سرخپوشان پاکدشت در بالای جدول و ملوان انزلی در پایین جدول قدر این موقعیت را ندانستند. سرخپوشان پاکدشت شانس آورد که نیم‌فصل دوم را با شکست و از دست دادن صدرنشینی آغاز نکرد و در ثانیه‌های پایانی از شکست گریخت. شاگردان فرهاد کاظمی که تنها تیمی بودند که به اردوی خارجی و ترکیه رفته بودند در شروع نیم‌فصل دوم تا آستانه شکست از تیم بحران‌زده کارون اروند خرمشهر هم پیش رفتند، اما در نهایت کار را به تساوی کشاندند. نکته عجیب این بازی اعتراض شدید هر دو تیم به داوری بود به نحوی که هم کارون اروند خرمشهر و هم سرخپوشان پاکدشت معتقد بودند کادر داوری بازی بر روند مسابقه تأثیر گذاشته و کار را خراب کرده است.
دیگر تیمی که انتظار می‌رفت نیم‌فصل دوم را با پیروزی شروع کند ملوان انزلی بود. قوی سپید که آخرین بازی نیم‌فصل اول را با پیروزی پشت سر گذاشته بود گرچه در تعطیلات حاشیه‌ها و اتفاقات عجیبی را پشت سر گذاشت با این حال انتظار می‌رفت در شروع نیم‌فصل دوم با انگیزه و توپ پر، بازی خانگی‌اش را پشت سر بگذارد، اما نمایش بی‌روح تیم ممی مقابل اکبر میثاقیان و خونه‌به‌خونه، بارقه‌های امید هواداران این تیم برای بقای ملوان را کمرنگ کرد. ملوان با ادامه این روند، کار دشواری برای بقا در لیگ دارد.
آلومینیوم اراک، مس کرمان و بادران تهران هم سه تیم دیگری بودند که انتظار می‌رفت نیم‌فصل دوم را با برد آغاز کنند. آلومینیوم که با تغییرات مدیریتی و فنی در نیم‌فصل همراه شده بود شروع چندان خوبی نداشت و در خانه شهرداری تبریز تن به تساوی داد تا بازگشت کمالوند به تبریز با پیروزی همراه نباشد. مس کرمان هم که شایعات در مورد اختلاف دست‌نشان با مدیریت باشگاه در آن به اوج رسیده با وجود اردو و تمرینات آماده‌سازی خوب که در نیم‌فصل داشت در مصاف با شهرداری ماهشهر راه به جایی نبرد تا ماهشهری‌ها در اولین تجربه مجید نامجومطلق در این تیم، یک امتیاز از مهمان بالای جدولی خود بگیرند. در نهایت بادران تهران هم نتوانست نود ارومیه را شکست دهد و حتی تا آستانه باختن هم پیش رفت و در نهایت به تساوی رضایت داد تا پیش‌بینی شود جایی در میانه جدول، ایده‌آل‌ترین جایگاه برای این تیم تهرانی خواهد بود.
گل‌گهر، فاتح بازی بزرگ
مصاف گل‌گهر سیرجان، تیم دوم جدول با شاهین بوشهر، تیم سوم از حساس‌ترین تقابل‌های ابتدای نیم‌فصل دوم بود. جدالی که در نهایت شاگردان وینگو بگوویچ برنده آن شدند تا اولاً نشان دهند عزم‌شان برای صعود همچنان جزم است و ثانیاً مشخص شود مشکلات مالی و حواشی بر شاهین بوشهر رخنه کرده و چه بسا این تیم در نیم‌فصل دوم روند نزولی را در پیش داشته باشد. گل‌گهر البته با وجود این پیروزی باز هم به صدر جدول نرفت و به خاطر تفاضل گل کمتر پایین‌تر از سرخپوشان پاکدشت ایستاد.
ناامیدی اکسین البرز
روی اکسین البرز هم به عنوان مدعی صعود حساب می‌شد. تیمی که با آمدن مجتبی حسینی روح تازه‌ای در آن دمیده شده بود، شروع ناامیدکننده‌ای در نیم‌فصل دوم داشت و در خانه فجرسپاسی شیراز شکست خورد تا مشخص شود شیرازی‌ها هم با داود مهابادی، سودای رسیدن به نیمه بالای جدول را دارند. قشقایی، اما برخلاف فجرسپاسی شیراز، ناکام این هفته بود و در مصاف مس رفسنجان شکست خورد تا موقعیتش در نیمه بالای جدول تهدید شود.
تیم برتر هفته: گل‌گهر سیرجان
گل‌گهر پس از سال‌ها حضور در لیگ دسته اول باتجربه شده و بگوویچ نیز به خوبی بر شرایط مسابقات واقف است. آن‌ها یکی از دیدار‌های حساس خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا هم موقعیت خود در بالای جدول را بهبود ببخشند و هم از لحاظ روحی شرایط مناسبی پیدا کنند.
مربی برتر هفته: وینگو بگوویچ (گل‌گهر سیرجان)
وینگو روی نیمکت گل‌گهر سیرجان باتجربه شده و پس از چند سال حضور در لیگ دسته اول می‌خواهد لیگ برتری شدن را تجربه کند. بگوویچ این هفته دوئل حساسی از فکری را برد تا مسیر گل‌گهر برای لیگ برتری شدن با گذشتن از گام اول هموار شود.
بازیکن برتر هفته: حمید طاهری‌فرد (مس رفسنجان)
هافبک دفاعی مس رفسنجان جدا از گل زیبایی که در مصاف قشقایی شیراز به ثمر رساند به خوبی میدان‌داری کرد تا نقش مهمی در پیروزی تیمش داشته باشد. حمید طاهری‌فرد به خاطر بازی خوبش شایسته انتخاب به عنوان بازیکن برتر هفته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی