نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال فردا بازی تدارکاتی دارد و این مسابقه قرار است در همان کمپ امیراسپورت برگزار شود.

به گزارش خبرورزشی، دعوای امیرحسین فتحی با علی فتح‌الله زاده یکی از سوژه‌های مهم اردوی استقلال بود و بازیکنان صبح سه‌شنبه در موردش حرف می‌زدند. البته این دعوا در عین جدی بودن از سوی برخی بازیکنان به سوژه‌ای برای طنز هم بدل شده بود و چند نفری هم با استناد به همین ماجرا کلی خاطره جذاب از گذشته تعریف می‌کردند. البته این موارد باعث نمی‌شد استقلالی‌ها ناراحتی خود بابت عدم دریافت مطالبات معوقه را پنهان کرده و آن را کتمان کنند.
تمرینات پرفشار
فشار زیادی که به بازیکنان وارد می‌شود سر و صدای آن‌ها را بلند کرده و اغلب در جمع‌های دوستانه از فشار فراوان تمرینات بدنسازی شکایت دارند، ولی مربیان اصلاً این مسئله را برنمی‌تابند. کادر فنی آبی‌ها تأکید دارند با توجه به تعطیلی نیم‌فصل و دیرتر شروع شدن تمرینات، استقلال کاملاً باید چنین فشاری را به جان بخرد و بازیکنان هم عصبانی نشوند، چون باید بدن‌ها را مهیای نیم‌فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا کرد.
ایرانی‌ها به دنبال تماشای بازی
دیروز چند نفر از ایرانی‌ها در گفتگو با عوامل تیم دنبال آن بودند تا اجازه تماشای بازی به آن‌ها داده شود تا بتوانند مسابقه شاگردان شفر را نظاره کنند.
تکلیف باقری امروز معلوم می‌شود
روح‌الله باقری این روز‌ها در تهران مشغول فیزیوتراپی است، البته دوشنبه‌شب بحث بر سر آن بود که اگر کادر پزشکی باشگاه صبح امروز (چهارشنبه) چراغ سبز نشان بدهند باقری صبح فردا تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کند تا کنار سایر آبی‌پوشان مشغول تمرین شود.
چرا بازیکن ترکیه‌ای نخریم؟
داستان مهاجم جدید استقلال حسابی خبرساز شده است و هر روز در موردش کلی شایعه می‌شنویم. اتفاقاً دیروز صبح چند نفر از استقلالی‌ها با اشاره به بازیکنان مستعدی که در فوتبال ترکیه حضور دارند تأکید داشتند فوتبالیست‌های ترکیه‌ای بازیکنان خوبی هستند و به فرهنگ ما نیز نزدیکند، بنابراین چرا به جای اروپای غربی و آفریقا از همین ترکیه بازیکن نخریم؟
مربی استقلال پیانیست شد
مراقب کره و ژاپن باشیم
مربیان استقلال صبح دیروز زیاد سرشان شلوغ نبود، چون بازیکنان با توجه به حضور در سالن وزنه طبق یک برنامه مدون مشغول کار با دستگاه‌ها بودند. کادر فنی در سالن قدم زده و با هم حرف می‌زدند. آن‌ها در لابه‌لای حرف‌های خود به جام ملت‌های آسیا هم اشاره داشتند و معتقد بودند اصلاً نباید گول مرحله گروهی را خورد و بی‌خیال کره جنوبی و ژاپن شد، چون این دو تیم قطعاً می‌توانند برای ایران دردسرساز شوند.
همسایگی با ۴ تیم ترکیه‌ای
هتل محل اقامت استقلال در عین شلوغی، نظم بسیار خوبی دارد. هم‌اکنون ۴ تیم ترکیه‌ای هم در همین هتل اسکان دارند، ولی مدیریت طوری برنامه‌ریزی کرده که هیچ‌کدام برای صرف غذا و استفاده از رستوران‌ها معطل نمی‌شوند و همه چیز کاملاً برنامه‌ریزی شده است.
عراق را قاطعانه می‌بریم
قبل از شروع تمرین بدنسازی، بازیکنان استقلال در مورد شرایط تیم ملی با هم حرف می‌زدند و امیدواری در حرف‌هایشان کاملاً هویدا بود. استقلالی‌ها تأکید داشتند عراق قطعاً قوی‌تر از یمن و ویتنام است، ولی حریف ایران نمی‌شود و ما قاطعانه از سد این تیم می‌گذریم تا به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها شویم.
نقشه شفر برای تراکتورسازی
استقلال بر خلاف پرسپولیس مشغول تمرین در ترکیه است و هوای آنجا هم تا حد زیادی شبیه شرایط جوی این روز‌های تهران. اگر چه سرمای هوا در ترکیه باعث ناراحتی تعدادی از بازیکنان شده، ولی اتفاقاً وینفرد شفر کاملاً تأکید دارد تمرین در حومه آنتالیا می‌تواند برای نیم‌فصل دوم کمک شایان توجهی به استقلال کند. سرمربی آبی‌پوشان دوشنبه‌شب تأکید داشت با توجه به اینکه هوای تهران در زمستان حسابی سرد است و مسابقات هم به طور فشرده برگزار می‌شود، تمرین سنگین در هوای سرد ترکیه به نفرات کمک می‌کند تا کاملاً با شرایط جوی که انتظارشان را می‌کشد انس بگیرند. از سوی دیگر، شفر تأکید دارد بازی با تراکتورسازی در تبریز بوده و از اهمیت فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است به همین خاطر با تمرین کردن در سرما می‌توان مهیای بازی در تبریز و پیروزی بر میزبان پرطرفدار شد.
شایعه سفر دایی
در اردوی استقلال شایعه شده کاروان سایپا هم به ترکیه سفر می‌کند و در مجاورت آن‌ها اردو می‌زند. البته در تهران هیچ خبری از مسافرت سایپایی‌ها نبوده و این‌طور که می‌گویند علی دایی و شاگردانش روند آماده‌سازی خود برای نیم‌فصل دوم لیگ برتر را در همین تهران دنبال می‌کنند.
مجیدی آمد
سرانجام پس از حدود دو روز غیبت، فرهاد مجیدی خودش را به اردو رساند و کنار سایر استقلالی‌ها قرار گرفت. این‌طور که می‌گویند فرهاد در خلال همین اردو با باشگاه قرارداد رسمی منعقد خواهد کرد تا مدارکش به تهران ارسال شده و کارت مربیگری‌اش صادر شود. فرهاد از بازی با پیکان در هفته شانزدهم روی نیمکت خواهد نشست.
چرا همه با حاجی دعوا می‌کنند؟
دعوای رسانه‌ای علی فتح‌ا... زاده با امیرحسین فتحی به اوج خود رسیده و کاملاً بدیهی است بازیکنان و مربیان تیم هم در جریان آن قرار بگیرند. در این میان دیروز پس از پایان تمرین بدنسازی و هنگام صرف ناهار بعضی از بازیکنان می‌گفتند: «ما نمی‌دانیم چرا کار اغلب مدیران استقلال با حاجی فتح‌ا... زاده به دعوا می‌رسد و طرفین علیه همدیگر حرف می‌زنند؟»
یاد منصورخان به‌خیر
دیروز هم چند نفر از ایرانی‌ها برای ملاقات با استقلالی‌ها به هتل آمده بودند. در میان آن‌ها یکی، دو نفر از هموطنان‌مان حضور داشتند که بالغ بر ۱۰ سال است در ترکیه زندگی می‌کنند. آن‌ها به اردوی استقلال در زمستان سال ۸۹ اشاره می‌کردند که مرحوم منصور پروحیدری به عنوان سرپرست و مدیر فنی تیم را همراهی می‌کرد. اتفاقاً آن اردو هم همزمان با جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ برپا شده بود.
همدیگر را نزنیم!
استقلال پنج‌شنبه با حریف رومانیایی بازی می‌کند تا اولین جدال تدارکاتی خودش در ترکیه را انجام داده باشد. البته طبق توافق میان سرمربی دو تیم قرار شده به بازیکنان توصیه شود مراعات همدیگر را کنند و باعث آسیب‌دیدگی یکدیگر نشوند، چون نمی‌خواهند نیم‌فصل دوم را با نفرات مصدوم شروع کنند.
رابطه خوب حسینی و رحمتی
یکی از نکات جالب در خلال اردوی استقلال، رابطه گرمی است که دروازه‌بانان این تیم با هم دارند. سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی با هم خیلی خوب هستند و اصلاً نشانه‌ای از تقابل در رفتارشان با همدیگر دیده نمی‌شود. البته باید منتظر ماند و دید رابطه آن‌ها در نیم‌فصل دوم به چه شکل می‌شود.
کبوتربازی!
در اطراف زمین تمرین استقلال تعداد زیادی پرنده پرواز می‌کنند. پرندگانی که هر وقت باران نبارد پروازشان صحنه‌های زیبایی را به وجود می‌آورد. دیروز چند نفر از استقلالی‌ها با اشاره به این پرندگان به شوخی می‌گفتند: «به‌به، اینجا جون می‌ده برای کفتربازی. همه این‌ها را می‌شه یه هفته‌ای جَلد کرد.»
مربی استقلال پیانیست شد
چرا ترکیه قهرمان نمی‌شود؟
امکانات موجود در اقصی نقاط ترکیه باعث توجه، تعجب و تحسین آبی‌ها شده است. دیروز سر ناهار بعضی از آن‌ها با اشاره به کمپ‌های مجهز موجود در آنکارا، استانبول، ازمیت، ازمیر، آنتالیا و... می‌گفتند: ما نمی‌دانیم با این همه امکانات، چرا ترکیه قهرمان یورو و جام جهانی نمی‌شود؟
استراحت ۳ روزه به ملی‌پوشان
جام ملت‌های آسیا در مرحله گروهی امشب برای ما تمام می‌شود و از هفته آینده وارد مراحل حذفی می‌شویم. این‌طور که پیداست هرگاه مسابقات ما در امارات تمام شود ملی‌پوشان استقلال (چشمی، منتظری و غفوری) سه روز استراحت خواهند کرد و پس از آن همراه با تیم باشگاهی خود مشغول تمرین می‌شوند.
حاجیلو و رحمتی دوباره واسطه شدند
نگران نباشید، پول‌تان را می‌دهند
حواله بازیکنان نقد نشده و به همین خاطر بازیکنان با ناراحتی کار را دنبال می‌کنند. دامنه نارضایتی‌ها و اعتراضات همچنان ادامه دارد و به همین خاطر دیروز اصغر حاجیلو و سیدمهدی رحمتی بار دیگر به عنوان واسطه از طرف باشگاه با بازیکنان حرف زدند و به آن‌ها تأکید می‌کردند قطعاً باشگاه به تعهداتش عمل می‌کند و همه تا قبل از پایان اردوی ترکیه به پول خود می‌رسند.
مباشری با پول می‌آید
قرار شده هادی مباشری، یکی از معاونان باشگاه استقلال، صبح امروز راهی ترکیه شود. شایعه شده مباشری در جریان این سفر علاوه بر تسویه‌حساب با ترکیه‌ای‌ها برای تمام بازیکنان هم پول توجیبی خواهد برد و شاید بین هر کدام از آن‌ها ۳۰۰ یورو پخش شود.
مربی استقلال پیانیست شد
در خلال تمرین دیروز نوبت صبح استقلال، اشکان نامداری که کار زیادی برای انجام دادن نداشت از فرصت استفاده کرد و در گوشه‌ای از هتل مشغول نواختن پیانو شد تا توانایی‌هایش در عرصه موسیقی را نمایان کند. کلاً این اردوی استقلال سوژه‌های خاص زیاد دارد که حول محور مربیان می‌چرخد، از پیانیست شدن نامداری گرفته تا حرکات موزون مارتین فورکل!
این همه بدهی از کجا آمده؟
اعداد و ارقامی که در مورد بدهی‌های استقلال در فضای مجازی درج شده باعث تعجب بازیکنان شده است. آن‌ها با اشاره به این عدد‌ها می‌گفتند: این همه بدهی از کجا آمده است؟ اگه این‌قدر پول به باشگاه آمده و رفته پس چرا ما هنوز درگیر نقد شدن حواله‌های فصول گذشته خود هستیم؟
یحیی هم همسایه ما می‌شود؟
استقلالی‌ها دیروز از مسئولان کمپ شنیده بودند احتمال دارد طی روز‌های آینده پدیده مشهد هم به ترکیه سفر کرده و اردوی تدارکاتی خودش را در همین کمپ برپا کند. پدیده آخرین حریف استقلال در لیگ برتر محسوب می‌شود. بازی رفت دو تیم در تهران با تساوی بدون گل تمام شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی