نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور افشین قطبی در فولاد بهترین فرصت برای این باشگاه است که برای آینده چند مربی خوب تربیت کند و در همین راستا ایمان مبعلی به کادر فنی تیم اضافه شده است.

فولاد و پروسه مربی‌سازی؛ الگوی خوب برای همه باشگاه‌ها

به گزارش خبرورزشی، افشین قطبی مربی باتجربه و پرآوازه‌ای است. او جدا از حضور در رأس کادر فنی تیم ملی و پرسپولیس در تیم ملی کره‌جنوبی هم دستیار گاس هیدینک بود. حضور او در فولاد بهترین فرصت برای این باشگاه است که برای آینده چند مربی خوب تربیت کند و در همین راستا ایمان مبعلی به کادر فنی تیم اضافه شده است.
نه فقط در فولاد، بلکه در همه تیم‌های شهرستانی حضور مربیان بزرگ می‌تواند این فرصت را ایجاد کند. مربیان بزرگ فقط تیم را هدایت نمی‌کنند بلکه می‌توانند در دوران حضور خود در یک تیم برای آینده تیم مربی جوان تربیت کنند. این موضوع خیلی در تیم‌های ما جدی گرفته نمی‌شود. حتی در تیم ملی. ۸ سال از حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی می‌گذرد، اما نتوانستیم کنار او یک مربی خوب و بزرگ تربیت کنیم. علی کریمی می‌شد از دانشگاه کارلوس کی‌روش فارغ‌التحصیل شود، اما همکاری آن‌ها خیلی ادامه نداشت. همین‌طور جواد نکونام. او هم خیلی زود از تیم ملی کنار گذاشته شد تا کارلوس کی‌روش در کادر بیست نفری خود یک مربی ایرانی قوی نداشته باشد.
وقتی امیر قلعه‌نویی مربی سپاهان می‌شود باید باشگاه یک مربی خوب کنار او قرار می‌داد. این پروسه در تراکتورسازی هم می‌تواند ایجاد شود، اما متأسفانه در فوتبال ایران تیم‌های باشگاهی خیلی نسبت به دستیاران سرمربی از خود واکنش نشان نمی‌دهند و نسبت به پروسه مربی‌سازی بی‌تفاوت هستند. از سویی خیلی از مربیان دوست ندارند از دستیارانی کنار خود استفاده کنند که داعیه سرمربیگری داشته باشند. قطعاً در فوتبال حرفه‌ای این چنین نیست. خیلی از مربیان بزرگ امروز، دیروز دستیار بودند؛ نمونه اش مورینیو. یا یواخیم لو که در تیم ملی آلمان دستیار یورگن کلینزمن بود و بعد از کناره گیری این مربی هدایت تیم ملی آلمان را قبول کرد.
حرفه‌ای‌ها می‌گویند دستیار سرمربی از نظر دانش فنی باید قوی باشد چراکه در غیر این صورت نمی‌تواند مددی به سرمربی بدهد. انتخاب دستیار قوی به واقع هم به سود سرمربی است و هم باشگاه.
ایمان مبعلی یکی از نخبه‌های فوتبال خوزستان به شمار می‌رود و سال‌ها در فولاد و تیم ملی بازی کرده و این حضور یک تجربه خوب برای این مربی در ابتدای راه است. از همه مهمتر ایمان با توجه به شناخت خوبی که از تیم‌های خوزستانی و همچنین لیگ برتر دارد، می‌تواند کمک حال افشین قطبی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی