نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از درخشش در جام جهانی روسیه، نام علیرضا بیرانوند سر زبان‌ها افتاد و مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت. حالا عملکرد او در جام ملت ها نیز زیرذره بین اروپایی ها قرار دارد.

گلر شماره یک ایران زیر ذره‌بین اروپایی‌ها
به گزارش خبرورزشی، علیرضا بیرانوند در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأیید کرد از دیناموکیف اوکراین، بشیکتاش ترکیه، تورینو ایتالیا و تیم‌هایی از هلند و پرتغال پیشنهاد دارد. سران دیناموکیف حاضر بودند یک میلیون یورو برای جذب علیرضا بیرانوند بپردازند، اما پرسپولیس در زمان کمبود بازیکن به گلر خودش نیاز داشت. او حتی یکی، دو باری هم با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل وقت پرسپولیس ملاقات کرد و از او خواست رضایتنامه اش را صادر کنند اما... بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس باعث شد باشگاه پرسپولیس با جدایی زودهنگام بیرانوند مخالفت کند. برانکو هم که می‌دانست چه مسابقات سخت و دشواری در لیگ قهرمانان آسیا پیش رو دارد به مسئولان باشگاه توصیه کرد علیرضا بیرانوند را نگه داشته و به او اجازه جدایی ندهند.
حالا علیرضا بیرانوند در جام ملت‌های آسیا حضور دارد؛ مسابقاتی که می‌تواند سکوی پرتاب این دروازه‌بان و سایر ملی‌پوشان ایرانی باشد. در همین راستا شنیدیم نمایندگان دو تیم بوندس‌لیگایی که برای شناسایی استعداد‌های آسیایی و معرفی به این تیم‌ها در امارات به سر می‌برند به دقت عملکرد علیرضا بیرانوند را زیر ذره‌بین قرارداده‌اند. ظاهراً این افراد دو بازی قبلی ایران برابر یمن و ویتنام را به تماشا نشسته و حتی دیدار شب گذشته ما مقابل عراق را از نزدیک دیدند. حالا علیرضا بیرانوند این فرصت را دارد که با درخشش در جام ملت‌های آسیا لژیونر شده و در بوندس‌لیگا توپ بزند. فراموش نکنیم خداداد عزیزی، ستاره ایران در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات به واسطه درخشش در آن رقابت‌ها توجه تیم کلن آلمان را به خود جلب کرده و به بوندس‌لیگا رفت. کریم باقری هافبک قلدر، سرزن و گلزن ایران در همان مسابقات نیز به دلیل موفقیت و درخشش در جام ملت‌های آسیا به آرمینیا بیلفلد آلمان پیوست و چند سال در این تیم توپ زد. البته علی دایی هم عضو آرمینیا بیلفلد بود، اما آقای گل جهان قبل از جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات به این تیم آلمانی رفته بود.
همین سه بازیکن باعث شدند در ادامه بازیکنان ایرانی نظیر مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، رسول خطیبی و... به آلمان بروند و در بوندس‌لیگا توپ بزنند. حالا سال هاست فوتبال ایران نتوانسته است بازیکنی به فوتبال آلمان صادر کند و اغلب بازیکنان آسیایی بوندس‌لیگا از کره‌جنوبی و ژاپن به آن دیار رفته‌اند. شاید کوچ احتمالی علیرضا بیرانوند به بوندس‌لیگا راه جدیدی برای فوتبالیست‌های ایرانی برای حضوردرفوتبال آلمان باز کند.
نه ترکیه، نه آلمان! بیرانوند در پرسپولیس می‌ماند
دیروز که با یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس و علیرضا بیرانوند صحبت می‌کردیم با قاطعیت مدعی شد این دروازه‌بان ملی‌پوش تا پایان فصل در پرسپولیس خواهد ماند. او همچنین خبر داد علیرضا بیرانوند از روسیه، اوکراین، ترکیه، هلند و بلژیک پیشنهاداتی جدی دارد، اما خودش تمایلی به جدایی ندارد و می‌خواهد فقط در ۵ لیگ برتر اروپا توپ بزند. بیرانوند نمی‌خواهد به هر قیمتی لژیونر شود و فقط در صورتی به اروپا می‌رود که با پیشنهادات خوبی از انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه مواجه شود. او تا سال ۱۴۰۰ با پرسپولیس قرارداد دارد و طبق اخبار موثق تصمیم گرفته است تا پایان فصل جاری در باشگاه فعلی خود بماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی