۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قطر با ساخت کمپ اسپایر در دوحه هر فصل چه در ابتدای فصل و چه در تعطیلات زمستانی پذیرای ده‌ها تیم خارجی است. این سفر‌ها جدا از ارزآوری، آورده گرانقدری برای فوتبال قطر داشته است.

خبرورزشی/نصیر مقدری؛ ایران یکی از معدود کشور‌های چهار فصل جهان است. در جغرافیای ایران در اوج سرما، مثلاً در تهران هستند شهر‌هایی که هوا آنجا گرم و مرطوب است و شما در آن شهر نیازی به روشن کردن بخاری ندارید؛ جزیره کیش بهترین مثال است و بالعکس، در اوج گرمای تابستان و در شهر‌های جنوبی شما می‌توانید به شهری بروید که هوا حتی نزدیکای ظهر هم خنک باشد و نیازی هم به روشن کردن کولر نداشته باشید. این یک موهبت است، اما در چنین شرایطی تیم‌های فوتبال ما به بهانه سرما برای برپایی اردوی تدارکاتی به کشور‌های خارجی می‌روند. البته گلایه‌ای به این تیم‌ها نیست چرا که چاره‌ای جز این وجود ندارد. شاید علی دایی به بهانه شرایط کارخانه سایپا اردوی ترکیه را لغو کند، اما امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند این کار را انجام دهد چرا که او و سپاهان به دنبال قهرمانی‌اند و باید بهترین تدارک را داشته باشند و از نظر شخصیتی هم مثل یک تیم قهرمان عمل کنند.
بهترین جا برای برپایی اردوی تدارکاتی در تعطیلات زمستانی کیش است که این جزیره تنها یک استادیوم دارد و یک زمین تمرین. آن هم استادیومی که زمین چمن آن به آفت مبتلا شده است و کیفیت خوبی ندارد. تازه اگر هم کیفیت خوبی داشت نمی‌توانست پاسخگوی همه نیاز‌ها باشد.
قطر با ساخت کمپ اسپایر در دوحه هر فصل چه در ابتدای فصل و چه در تعطیلات زمستانی پذیرای ده‌ها تیم خارجی است و شاید هم صد‌ها تیم. این سفر‌ها جدا از ارزآوری، آورده گرانقدری برای فوتبال قطر داشته است به طوری که قطری‌ها اذعان می‌کنند از این تعاملات سود برده‌اند، اما در کیش هر قدر چشم می‌چرخانیم هتل می‌بینیم، قدم به قدم و خیابان به خیابان. هنوز در کشور ما درک نشده است که ورزش یک صنعت است و می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد. اگر در کیش و در کنار هتل داریوش که قطعاً یکی از زیباترین هتل‌های جهان است یک کمپ شبیه اسپایر و حتی زیبا‌تر از آن ساخته می‌شد می‌توانست هر ساله میزبان ده‌ها تیم ایرانی و خارجی باشد. به خصوص که کیش یک جزیره است و زیبایی‌های خاص خود را دارد و حتماً مورد توجه تیم‌های خارجی قرار می‌گرفت. اگر کیش چنین کمپی داشت از همه مهم‌تر همیشه شاهد بازی تیم‌های ایرانی با تیم‌های خارجی می‌بودیم و این می‌توانست باعث بالا رفتن سطح کیفی تیم‌های لیگ برتری شود. از سویی حتماً برای بازی تیم‌های ایرانی و تیم‌های خارجی تماشاگران زیادی به کیش می‌رفتند و این می‌توانست روی درآمد مشاغل جزیره هم تأثیر زیادی بگذارد. قطعاً ساخت یک کمپ فوتبالی که مهم‌ترین چیز در آن زمین تمرین است این‌قدر سخت نیست و قطعاً سخت‌تر از هتل داریوش نیست. شاید زیبنده نباشد اکنون و با یک زمین تمرین آفت‌زده این جزیره برای کمک به قطر در مسیر برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی