۰
سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال در ابتدای فصل با وضعیت نه‌چندان خوبی وارد لیگ هجدهم شد، اما شاگردان شفر رفته رفته و با گذشت زمان بهتر شدند.

خبرورزشی/امیر شمس؛ استقلال در نیم‌فصل اول لیگ هجدهم با دریافت ۶ گل بهترین خط دفاعی لیگ را به همراه پرسپولیس برانکو از آن خود کرده است. در این گزارش قصد داریم عملکرد خط دفاعی آبی‌ها را بررسی کنیم.
عملکرد قابل قبول!
استقلال در ابتدای فصل با وضعیت نه‌چندان خوبی وارد لیگ هجدهم شد، اما شاگردان شفر رفته رفته و با گذشت زمان بهتر شدند. آن‌ها مدافعان آماده‌ای دارند که در عدم دریافت گل رکورددار هستند.
رکورددار با ۶ گل دریافتی!
استقلال در هفته‌های دوم، چهارم، ششم، نهم و دهم دروازه خود را باز شده دید. آن‌ها دو گل از ذوب‌آهن و یک گل از پارس‌جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان، سایپا و سپاهان دریافت کرده‌اند.
هفته‌های زوج
استقلال در ۴ هفته زوج از لیگ برتر دروازه‌اش باز شده. آن‌ها در هفته دوم برابر ذوب‌آهن از رضا حبیب‌زاده و ادی ارناندز دو مهاجم این تیم دو گل دریافت کردند. در هفته چهارم با اشتباه آرمین سهرابیان برابر پارس‌جنوبی جم گل خوردند. در هفته ششم و در حالی که آبی‌ها از حریف مسجدسلیمانی خود پیش بودند در دقیقه ۸۸ بازی مدافع استقلال روی مهاجم نفت مسجدسلیمان خطا کرده و حکیم نصاری، پنالتی به دست آمده را تبدیل به گل کرد و در آخرین هفته زوج یعنی هفته دهم رقابت‌ها استقلال در تهران میزبان سپاهان اصفهان بود که در دیداری نفس‌گیر و پس از سانتر سعید آقایی بازیکن سپاهان، کی‌روش استنلی با ضربه سر توپ را وارد دروازه استقلال کرد تا آخرین گل دریافتی در نیم‌فصل اول لیگ هجدهم یعنی ششمین گل به ثبت برسد.
تک‌هفته فرد!
در هفته نهم لیگ هجدهم استقلال در تهران و در ورزشگاه تختی به مصاف سایپا رفت. در این بازی علی دشتی، مهاجم نارنجی‌پوشان پس از دریبل تمامی مدافعان استقلال، توپ را به سقف دروازه استقلالی‌ها چسباند تا او تنها گل هفته‌های فرد را به استقلال زده باشد.
تک‌گل خانگی
از بین ۶ گلی که استقلال دریافت کرده تنها یک گل در تهران و ورزشگاه آزادی بوده که همان گل استنلی از سپاهان است. آن‌ها از این حیث رکورددار هستند.
۵ گل خارج از خانه
آبی‌پوشان پایتخت در ۴ بازی خارج از خانه خود ۵ گل را دریافت کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد دفاع استقلال در خانه حریفان آسیب‌پذیر بوده و مهاجمان رقیب توانسته‌اند از مدافعان استقلال عبور کنند.
۴ شهر و ۵ گل!
استقلال در ۴ شهر ایران ۵ گل دریافت کرده است. سهم اصفهان ۲ گل و سهم مسجدسلیمان، جم و تهران نیز هر کدام یک گل بوده است. در توضیح شهر تهران باید گفت که بازی استقلال و سایپا برای آبی‌ها خارج از خانه حساب می‌شد و این بازی در ورزشگاه تختی برگزار شد.
اصفهانی‌ها کابوس شفر!
استقلال با هدایت شفر ۳ گل از ۶ گل دریافتی خود در نیم‌فصل اول را از تیم‌های اصفهانی یعنی ذوب‌آهن و سپاهان خورد. سهم زردپوشان اصفهانی یک گل و سهم ذوبی‌ها ۲ گل است.
۱۱ تا ۱۵ را دریاب!
استقلال بعد از هفته دهم به سازمان خوبی در خط دفاعی رسید. آن‌ها از هفته یازدهم تا پانزدهم لیگ هجدهم هیچ گلی را دریافت نکرده و رکورد جالبی را برای خود ثبت کردند. شاگردان شفر برابر ماشین‌سازی تبریز، پدیده مشهد، استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت دروازه خود را بسته نگه داشتند. علاوه بر هفته‌های فوق استقلال در هفته‌های اول، سوم، پنجم، هفتم و هشتم نیز به ترتیب برابر پیکان، تراکتورسازی، فولاد، نساجی مازندران و پرسپولیس دروازه خود را بسته نگه داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی