۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اردوی پرحاشیه استقلال به اتمام رسید و کاروان آبی به سوی تهران پرواز کرد و به کشورمان بازگشت.

به گزارش خبرورزشی، بدون شک تبعات اردوی استقلال در ترکیه شاید تا چند روز دیگر هم همچنان تداوم پیدا کند، چون تا شب گذشته خبری از پول نبود و همه چیز طبق دو هفته گذشته در وعده‌های محقق نشده خلاصه شده است. با هم آخرین گزارش از واپسین ساعات حضور آبی‌ها در ترکیه را مرور می‌کنیم.
ناراحت و سرد
اغلب بازیکنان استقلال هنگام ترک آنتالیا چهره‌ای سرد و عبوس داشتند. ظاهراً عدم تحقق وعده‌های مالی باعث ناراحتی استقلالی‌ها شده بود. بازیکنان پس از صرف صبحانه وقت کمی برای قدم زدن داشتند که یا از هتل خارج نشده و یا اینکه در اطراف زمین قدم زدند، به هر حال خبری از خرید و حضور در بازار نبود.
حرکت به سوی فرودگاه
طبق برنامه قبلی قرار بود استقلالی‌ها فاصله ۷۰ دقیقه‌ای میان آنتالیا و اسپارتا را با اتوبوس طی کنند و از آنجا رهسپار تهران شوند، ولی برنامه یک‌شنبه شب عوض شد. روی همین اصل کاروان آبی ظهر دیروز به فرودگاه آنتالیا رفتند و ساعت ۱۳:۳۰ آنجا را به مقصد استانبول ترک کردند تا پس از اقامتی کوتاه در فرودگاه این شهر، عازم تهران شوند. استقلالی‌ها ساعت ۱۱:۳۰ دیروز هتل خود را ترک کردند.
تشکر از مهمان‌نوازی
باشگاه استقلال صبح دیروز با انتشار بیانیه‌ای از مهمان‌نوازی عباس افشین‌راد، همکار پیشکسوت مطبوعاتی ما که جمعه‌شب میزبان تمام کاروان این تیم در رستوران خود بود و به بهترین شکل ممکن از استقلالی‌ها پذیرایی کرد، تشکر کرد.
فرصتی برای بازیکن آزمایشی نداریم
چند بازیکن خارجی قصد حضور در تمرینات استقلال را داشتند، ولی وینفرد شفر با درخواست آن‌ها مخالفت کرد. این نفرات در واقع بازیکنان آزمایشی بودند که مدیر برنامه‌هایشان دوست داشتند در تمرینات استقلال حاضر شوند، ولی سرمربی تیم اعلام کرد در این مقطع هیچ فرصتی برای زیر نظر گرفتن بازیکنان تستی ندارد.
اشتباه گرفتن شفر با دنیزلی!
هر قدر فکر کردیم که میان مصطفی دنیزلی و وینفرد شفر چه شباهتی در ظاهر وجود دارد، عقل‌مان به جایی نرسید، اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در فرودگاه آنتالیا یکی از مسافران که اتفاقاً اهل ترکیه هم بود، سرمربی کنونی استقلال را با سرمربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی کشورش اشتباه گرفته بود! بازیکنان استقلال وقتی متوجه این قضیه شدند به شوخی می‌گفتند: «این بنده خدا احتمالاً تا امروز حتی یک مسابقه فوتبال را هم کامل ندیده است.»
نگرانی برای کاوه
استقلالی‌ها همچنان نگران کاوه رضایی هستند؛ همبازی سابق آن‌ها در استقلال و تیم ملی که این روز‌ها علاوه بر مصدومیت عزادار فوت پدر همسرش نیز شده است. یک‌شنبه شب چند بازیکن استقلال دنبال تماس با کاوه و پیگیری وضعیت جسمانی و روحی او بودند.
شفر، جدا از شاگردان
سکوت وینفرد شفر نیز در نوع خود جالب توجه بود. سرمربی استقلال از عصر یک‌شنبه به نوعی جدا از شاگردانش می‌نشست و دیروز هنگام ترک کمپ نیز خیلی با آن‌ها قاطی نمی‌شد و ترجیح می‌داد خودش را با موارد دیگری سرگرم کند. بعضی از بازیکنان این مسئله را به نوعی با قضیه عدم دریافت طلب‌های خود مرتبط می‌دانستند.
فورکل و ویزای کار
در خلال برپایی اردوی تدارکاتی یک مربی جدید به جمع کادر فنی استقلال اضافه شد؛ مربی جوانی به نام مارتین فورکل که قرار است تا پایان فصل در این تیم بماند. دیروز به فورکل تأکید کردند در تهران کار‌های مربوط به ویزای کار او را انجام می‌دهند و شاید قرار باشد او را به کیش هم بفرستند.
گردهمایی دور رحمتی
نقد نشدن حواله‌های بازیکنان و نارضایتی آن‌ها باعث شد بعضی از آن‌ها برای پیگیری مشکلات خود طی چند روز پایانی اردو در اطراف سیدمهدی رحمتی حلقه بزنند و مشکلات‌شان را با کاپیتان تیم در میان بگذارند.
گفت‌وگوی حاجیلو و مجیدی
قبل از بازگشت کاروان استقلال، فرهاد مجیدی و اصغر حاجیلو جلسه کوتاهی با هم برگزار کرده و پیرامون مشکلات تیم با یکدیگر حرف زدند. فرهاد در مقاطعی از سال‌های ۷۷ و ۷۸ شاگرد حاجیلو بوده است، زمانی که هدایت استقلال بر عهده ناصر حجازی فقید بود.
تبریک به بیرانوند
بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی در بازی با عمان، علیرضا بیرانوند بود؛ سنگربان شایسته‌ای که پنالتی حریف را گرفت و روحیه تیم را بالا برد. صبح دیروز چند نفر از استقلالی‌ها با سنگربان تیم ملی تماس گرفته و به او بابت درخشش در جام ملت‌ها تبریک گفتند.
همه یار گرفتند، ما تماشا کردیم
استقلال قرار بود در ترکیه بازیکن جدید بگیرد، ولی این کار را نکرد و بدون مهره‌ای تازه به تهران برگشت. دیروز صبح یکی از استقلالی‌ها قبل از ترک هتل و حرکت به سوی فرودگاه با کنایه می‌گفت: همه مدعیان بازیکن خریدند، اما ما فقط این اخبار را از رسانه‌ها خواندیم و قوی‌تر شدن آن‌ها برای نیم‌فصل دوم را تماشا کردیم، به همین راحتی.
امید عالی بود
استقلالی‌ها بازی ایران – عمان را در هتل تماشا کردند (البته بعضی‌ها هم حال تماشا نداشتند) اغلب بازیکنان معتقد بودند که بیرانوند و جهانبخش نمایش خیلی خوبی ارائه کردند، ولی از عملکرد خوب امید ابراهیمی نباید غافل شد، چون واقعاً به میانه میدان تیم ملی نظم داده است.
حرکات شیث، سوژه اتوبوس
فاصله کوتاه میان هتل تا فرودگاه آنتالیا با اتوبوس طی شد و بازیکنان خود را با موبایل سرگرم می‌کردند. بعضی از آن‌ها فیلم حرکات و آوازخوانی شیث رضایی را تماشا می‌کردند و به آن واکنش نشان می‌دادند؛ ویدئو‌هایی که این روز‌ها خیلی سر و صدا راه انداخته است.
حسادت به مجیدی
حضور فرهاد مجیدی در استقلال با واکنش بسیار خوب هواداران توأم شده است، ولی پیشکسوتان استقلال در برخی موارد با طرفداران هم‌نظر نیستند. دیروز در فرودگاه آنتالیا برخی از اعضای کاروان استقلال مدعی بودند برخی از انتقادات مطرح شده به مجیدی دلایل غیر فنی داشته و به خاطر حسادت عده‌ای به فرهاد در دوران بازیگری‌اش مطرح می‌شود!
آزمون آقای گل می‌شود!
به رغم درخشش المعز علی، بازیکنان استقلال همچنان برای آقای گلی سردار آزمون شانس قائل هستند. آن‌ها یک‌شنبه شب تأکید داشتند قطر قطعاً به اندازه ایران بالا نمی‌آید و این بهترین فرصت برای سردار آزمون است تا از مهاجم قطری سبقت بگیرد و خودش را به صدر جدول گلزنان جام هفدهم برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی