۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان به خبرورزشی گفت: عده‌ای خوشی زیر دل‌شان زده که می‌خواهند کی‌روش را فراری دهند.

نیما شاهرخ‌شاهی: به منتقدان کی‌روش بگویید تا پایان جام ملت‌ها حرف نزنند
خبرورزشی/امید یوسفیان: نیما شاهرخ‌شاهی یکی از بازیگرانی است که می‌توان به جرأت گفت اطلاعات فوتبالی‌اش در سطح بسیار بالایی قرار دارد. وقتی با او در مورد فوتبال حرف می‌زنید در مورد نکات ریزی صحبت می‌کند که علاقه‌مند عادی فوتبال توجهی به آن ندارد. با نیما در مورد شرایط تیم ملی، جام ملت‌های آسیا، کی‌روش و البته وضعیت تیم محبوبش استقلال گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
* تیم ملی در این پنج بازی چطور بود؟ ایران می‌تواند قهرمان شود؟
تیم یکدستی داریم؛ ضمن اینکه کی‌روش بسیار باهوش است و دقیقاً می‌داند در هر بازی چه می‌خواهد. همان‌طور که کی‌روش گفت تیم ما ۷ فینال در جام ملت‌های آسیا دارد که خوشبختانه از پنج تای آن به سلامت عبور کردیم. کی‌روش می‌داند تیم ما نباید احساسی شود و این نکته را به بازیکنان گوشزد کرده است که به طور واضح این موضوع در روند تیمی ما و شکل بازی تیم ملی مشهود است.
* بعضی‌ها از اینکه در هر دیدار تغییرات زیادی داریم، انتقاد می‌کنند.
تیم ما در هر پست دو بازیکن آماده و هم‌سطح دارد. کی‌روش طوری با آن‌ها کار کرده که هر کدام‌شان در ترکیب اصلی قرار بگیرند، تیم دچار مشکل نخواهد شد. من معتقدم کی‌روش هنوز هم دستش را برای حریفان رو نکرده است و در بازی‌های بعدی قطعاً تیم‌های مقابل ما سورپرایز خواهند شد. مثلاً در تیم ما سامان قدوس نشان داد می‌تواند یک لیدر واقعی باشد یا اشکان که در این تورنمنت فوق‌العاده عمل کرده. به طور کلی هر بازیکنی در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد، چون تیم ما فرم خوب و قالب مشخصی دارد در کار تیمی خلل ایجاد نمی‌کند.
* آن‌طور که مشخص است علاقه زیادی به کی‌روش داری؟
صد درصد من طرفدار پر و پا قرص کی‌روش هستم و خیلی از او خوشم می‌آید. شاید بعضی اوقات اخلاق تندی داشته باشد یا حرف‌های مناسبی نزند، ولی با حضور کی‌روش تیم ملی ما پیشرفت زیادی داشته و شخصیت بین‌المللی پیدا کرده است که این نکته بسیار مهمی است.
* ولی حرف‌های کی‌روش مخصوصاً در این چند وقت اخیر حواشی زیادی به وجود آورد.
یکی از بزرگترین حسن‌های کی‌روش قدرت روان‌شناسی اوست و دقیقاً می‌داند چه کسانی با او دشمنی می‌کنند. بعضی‌ها می‌خواهند کی‌روش را فراری بدهند، نمی‌دانم چه منفعتی از این کار می‌برند. می‌خواهم بگویم آقایان ما هنوز یادمان نرفته چطوری در دوره‌های قبل حذف می‌شدیم یا سال‌ها بود که به جام جهانی نمی‌رفتیم. اگر تیم ملی نتیجه نگیرد حق دارند انتقاد کنند، ولی وقتی تیمی که دو دوره متوالی به جام جهانی می‌رود، در سخت‌ترین گروه جام جهانی ۴ امتیاز می‌گیرد، مقابل مراکش که ۱۹ بازی نباخته بود، پیروز می‌شود و تیم ملی ما شخصیت جهانی پیدا می‌کند باید به احترام این مرد کلاه از سر برداریم. فکر می‌کنم آن‌هایی که مخالف ماندن کی‌روش هستند خوشی زیر دل‌شان زده و می‌خواهند به سال‌های گذشته برگردند. مطمئن باشید اگر کی‌روش برود، تیم ملی دیگر قدرت الان را نخواهد داشت. وقتی کی‌روش برود متوجه می‌شویم چه بزرگ‌مردی را از دست داده‌ایم. مثلاً در مورد همین جنجال اخیر که حرف‌های کی‌روش اشتباه ترجمه شد و چه حاشیه‌هایی به وجود آورد. نمی‌دانم چرا در رسانه ملی باید به این حاشیه دامن بزنند؟ حداقل هر کس هر انتقادی دارد بگذارد این چند روز تمام شود و بعد از جام ملت‌های آسیا هر چه می‌خواهند بگویند.
* به نظرت کی‌روش در این حواشی بی‌تقصیر نیست؟
 کی‌روش یک آدم جنگجو است و می‌خواهد با همه دعوا کند، ولی به نظرم فوتبال آبروی ایران در همه جای دنیاست. مثلاً خواهر من در سوئد زندگی می‌کند، وقتی به آنجا یا کشور‌های دیگر می‌روم وقتی اسم ایران می‌آید همه یاد فوتبال ما می‌افتند نه سایر رشته‌های ورزشی و این شخصیت بین‌المللی تیم ملی را مدیون کی‌روش هستیم.
* ستاره ایران در این تورنمنت چه کسی است؟
مهدی طارمی و سردار آزمون ستاره تیم ملی هستند. هر چند به نظرم «تیم ملی» ستاره اصلی ایران است. من فکر می‌کنم آن‌هایی که به طارمی انتقاد می‌کنند باید یک بار دیگر بازی‌های مقدماتی جام جهانی را نگاه کنند. مهدی با گل‌های سه امتیازی که به ثمر رساند دینش را به فوتبال ملی ما ادا کرد و آن دسته از دوستانی که می‌گفتند چرا کی‌روش پای سردار ایستاد، دلیلش ارزش آزمون بود که امیدوارم متوجه لیاقت‌های سردار شده باشند.
* تیم ملی می‌تواند در این دوره قهرمان شود؟
تیم ما همه چیز برای قهرمانی دارد. به نظرم اگر ژاپن را ببریم قهرمان می‌شویم و فکر می‌کنم ایران و کره فینال این دوره را برگزار می‌کنند و اگر اتفاق بدی نیفتد ما قهرمان می‌شویم.
* منظورت از اتفاقات بد چیست؟
منظورم داوری است که همیشه علیه فوتبال ما بوده. تیم ملی ما و کی‌روش غیر از مسائل فنی و کار‌های تاکتیکی باید به فکر داوری هم باشند تا خدای ناکرده مثل دوره قبل داوری عامل حذف ما نشود.
* به نظرت جای چه کسی در تیم ملی خالی است؟
تنها کسی که می‌توانست در تیم ملی باشد سیدجلال حسینی است. حضور او واقعاً قوت قلبی برای تیم ملی به حساب می‌آمد و سایر بازیکنان به او تکیه می‌کردند. من دوست داشتم سیدجلال در تیم ملی حضور داشت.
* شرایط استقلال را چطور ارزیابی می‌کنی؟
استقلال ابتدای فصل چند مهره کلیدی خود را از دست داد و این کار را برای شفر دشوار کرد. این تیم به همین خاطر بازی‌های اول فصل را از دست داد. امیدوارم در نیم‌فصل دوم استقلال مفت امتیاز از دست ندهد و بتواند به کورس قهرمانی برگردد. هر چند حداقل باید ۲ مهره تراز اول جذب کند. به نظرم شفر مربی بزرگی است و می‌تواند این تیم را جمع کند.
* امسال چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی هستند؟
سپاهان تیم بسیار خوبی است. پرسپولیس هم مثل چند سال اخیر یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود. بدنسازی عالی و هوش و درایت برانکو عامل موفقیت پرسپولیس است.
* جای چه بازیکنانی در استقلال خالی است؟
به نظرم جای تیام، جپاروف و امید ابراهیمی به شدت در استقلال خالی است.
* از پرسپولیسی‌ها با چه کسانی در ارتباط هستی؟ برایشان کری هم می‌خوانی؟
مهرداد میناوند دوست بسیار خوب من است که به شدت پرسپولیسی و البته بسیار بامزه است، ولی کلاً اهل کل کل و کری خواندن نیستم. هر چند کل کل باعث جذابیت فوتبال می‌شود، ولی در ایران همه منتظر هستند تا به یکدیگر فحش بدهند به خاطر همین ترجیح می‌دهم کل کل نکنم.
* در مورد حضور بانوان چه نظری داری؟
حق طبیعی آنهاست. در دو بازی به ورزشگاه آمدند و هیچ اتفاقی نیفتاد به غیر از آن، توهین‌ها هم کمتر شد. مثلاً از دست دادن میزبانی جام ملت‌های آسیا به خاطر عدم حضور بانوان بسیار دردناک بود.
* در فوتبال خارجی طرفدار کدام تیم هستی؟
شدیداً آلمانی و طرفدار نویر هستم. در رده باشگاهی هم عاشق بارسا و مسی هستم. به همه توصیه می‌کنم همه بازی‌های مسی را تماشا کنند، چون او دیگر تکرار نمی‌شود. این شانس بزرگ من است که در دوره مسی زندگی می‌کنم. بعد از بارسلونا هم طرفدار لیورپول و اینتر هستم.
* حرف آخر...
ممنون از شما. همیشه از طرفداران خبرورزشی بودم و روزنامه شما را می‌خوانم؛ ضمن اینکه می‌خواهم بگویم بعد از حواشی به وجود آمده در مورد حرف‌های کی‌روش، تیتر «جنجال ترجمه» را خیلی دوست داشتم؛ ضمن اینکه در مورد آوردن پرچم ژاپن در بعضی ورزشگاه‌ها بگویم کار بسیار چرکی بود که من اصلاً نمی‌پسندم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی