نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دروازه‌بان اسبق تیم‌های ملی و استقلال به خبرورزشی گفت: به نظرم ما هنوز هم در تیم ملی از کیفیت اصلی بازیکنان تیم‌مان استفاده درست را نمی‌بریم.

خبرورزشی/محمدرضا مدنی: پرویز برومند، دروازه‌بان اسبق تیم‌های ملی و استقلال که سابقه حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را نیز در کارنامه دارد با تمجید از عملکرد علیرضا بیرانوند در دیدار برابر عمان درباره برد تیم ملی و رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا با خبرورزشی حرف زد.
*برد مقابل عمان دلنشین بود؟
به نظرم ما هنوز هم در تیم ملی از کیفیت اصلی بازیکنان تیم‌مان استفاده درست را نمی‌بریم. معتقدم ما بازیکنان باکیفیت‌تری داریم که در بازی‌ها شرح وظایف درستی ندارند تا از همه توان و ظرفیت‌شان بهره ببرند وگرنه تیم ملی در آن شرایط بازی‌های چشم‌نوازتر و پرگل‌تری را به نمایش می‌گذاشت.
* به نظرت الان موقعیت خوبی برای حمله به سردار آزمون و طارمی است؟
از دست رفتن موقعیت در یک بازی برای هر بازیکنی اتفاق می‌افتد. البته فکر می‌کنم، چون هر دو این بازیکنان یک شکل بازی دارند، کنار هم خنثی می‌شوند. اگر یکی از آن‌ها در منطقه‌ای دیگر بازی کند یا مثلاً بیرون باشد در آن صورت بخت گلزنی‌شان بیشتر می‌شود، چون موقعیت‌هایی که آن‌ها از دست می‌دادند را به یک کودک هم بدهید، گل می‌کند.
* پنالتی دادن در دقیقه یک چه تأثیری روی روحیه دروازه‌بان دارد؟
پنالتی دادن دقیقه یک و ۹۰ ندارد. این به عملکرد کلی دروازه‌بان در طول آن تورنمنت ارتباط پیدا می‌کند. به شرایط روحی-روانی اش بستگی دارد. از قدیم گفته‌اند دروازه‌بانی ۸۰ درصدش روحیه است. بیرانوند در این دوره خوب کار کرده و گلی دریافت نکرده بود برای همین با روحیه مقابل توپ ایستاد و گل هم نخورد.
* قبل از ضربه، سردار آزمون از پشت‌سر به او می‌گفت به کدام طرف بپرد. این کار روی تمرکز دروازه‌بان تأثیر نمی‌گذارد؟
من این روش را نمی‌پسندم. فکر می‌کنم بیرانوند اصلاً غافلگیر نشده بود. همان‌طور که خودش هم گفت روی آنالیز پنالتی‌های زننده پنالتی می‌دانسته بیشتر به راست خودش می‌زند.
* حرکت سردار را تأیید می‌کنید؟
این پنالتی در دقیقه ۱ رخ داد و همه دوست داشتند به نوعی به علیرضا کمک کنند. برای همین بود که او هم به منظور کمک دادن به دروازه‌بان تیمش این پیشنهاد را داد.
* دروازه‌بانان در چنین شرایطی چه حالی دارند؟
این را بدانید همانقدر که روی دروازه‌بان فشار است، روی زننده ضربه هم فشار است که اگر گل نکرد، چه می‌شود. فکر می‌کنم علیرضا بهترین واکنش را داشت و اگر با ذهنیت قبلی به سمت توپ نمی‌رفت، اصلاً به آن نمی‌رسید، چون سریع و خیلی گوشه زده بود.
* بازی با چین؟
چین یکی، دو ستاره دارد که در مواقع حساس به دادش می‌رسند. باید آن‌ها را مهار کرد.
* اوضاع استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال در حد سهمیه آسیایی لیگ برتر بازیکن دارد ولی بدون یارگیری در آسیا به مشکل برمی‌خورد. امیدوارم فتحی (مدیریت باشگاه) با استفاده از پیشکسوتان مورد اعتماد موضوع عدم راهیابی دلسوزان استقلال به این مجموعه را تمام کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی